۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۳۲۸۲۷
از ۱۳ دی ماه به مدت یک هفته؛

چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم آغاز به کار می کند

چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم آغاز به کار می کند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور ۳۴۱ ناشر از ۱۳ دی ماه به مدت یک هفته برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم و سومین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان در سالن نشست های شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست با بیان این که قم بالاترین سرانه مطالعه در کشور را دارد، گفت: این مسأله یک افتخار برای استان قم محسوب می‌شود که البته یکی از دلائل آن وجود مراکز مختلف حوزوی و دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: برای نمایشگاه های کتاب نیز بر خلاف سایر استان ها که باید از ناشران دعوت به عمل بیاید، در استان قم همواره با سیل ناشران مشتاق برای حضور در نمایشگاه مواجهیم که به دلیل کمبود مکان نمی توانیم پذیرای بیش از دو سوم ناشران درخواست کننده باشیم، البته تلاش ویژه ما برای حضور ناشران برجسته و مطرح کشوری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که دومین اولویت مردم در خرید کتاب، کتاب هایی با موضوعات دینی است، گفت: این هم یک دلیل دیگر است که ناشران بیشتری به ویژه در موضوعات دینی تقاضای حضور در نمایشگاه را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی سومین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان خبرداد و گفت: در این نمایشگاه نیز ناشران برتر کل کشور حضور دارند و نشست های تخصصی کودک و نوجوان نیز برگزار می‌شود.

حسینی کاشانی در ادامه در این نشست با بیان این که این نمایشگاه روز پنجشنبه 12 دی ماه ساعت 15:30 با حضور دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح می‌ شود، گفت: شروع نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های استان قم از جمعه 13 دی خواهد بود و غرفه داران تا روز جمعه 20 دی ماه از ساعت 15 تا 22 پذیرای اقشار مختلف فرهیخته مردم خواهند بود.

حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران قم نیز در این نشست  از ثبت نام 580 ناشر برای شرکت در این نمایشگاه خبرداد و گفت: به دلیل کمبود مکان 341 ناشر پذیرفته شدند و همچنین کتاب ها با 20 درصد تخفیف برای خرید بن و 10 تا 20 درصد تخفیف از سوی ناشران عرضه می‌شود.

خرمی با اشاره به این که بالغ بر 90 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌ شود، گفت: موضوعات این کتاب ها دینی، حوزوی، عربی، کودک و نوجوان، حقوق، دانشگاهی، ادبیات، تاریخ، هنر و فلسفه، پزشکی، زبان، کمک آموزشی، کشاورزی و روانشناسی است.

در بخش دیگری از این نشست روح الله کریمی رییس بخش کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کتاب و نشر در استان قم اظهار داشت: در حال حاضر 1308 ناشر در این استان فعال هستند و مجوزهای صادره از ابتدای امسال تا امروز 7879 مورد بوده است.

وی همچنین از برگزاری دومین گنگره شش هزار شهید استان قم در آبان ماه 99 خبرداد و گفت: با توجه به این که سال آینده کنگره شهدای استان قم داریم اگر تولیداتی در این زمینه از سوی افراد صورت بگیرد حتما مورد حمایت و خرید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

ارسال نظرات