۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۳۲۸۴۸
تحلیل رسا بر بیانیه سراسر کذب آمریکایی ها؛

از ادعای احترام به حق حاکمیت کشورها تا شهادت جوانان عراقی

از ادعای احترام به حق حاکمیت کشورها تا شهادت جوانان عراقی
سران واشنگتن در حالی در بیاینه خود مدعی احترام به حق حاکمیت عراق شده اند که نزدیک به 30 تن از جوانان عراقی را به شهادت رسانده اند.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: یکشنبه‌شب، خبر حمله جنگنده‌های اف-۱۵ ارتش آمریکا، به چند مقر گردان‌های حزب‌الله مرتبط با سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق در مرز سوریه به صدر اخبار رسانه های جهان تبدیل شد.

وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرد و در این رابطه بیان داشت: مجموعا پنج هدف، شامل سه موضع گردان‌های حزب‌الله در عراق و دو موضع در سوریه مورد حمله قرار گرفته است.

واشنگتن همچنین گردان‌های حزب‌الله را به داشتن ارتباط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران و دریافت پشتیبانی از تهران متهم کرده است.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که آمریکا به حق حاکمیت عراق احترام می‌گذارد، اما «از حق خود برای دفاع» نمی‌گذرد.

پنتاگون همچنین نیروهای الحشد الشعبی را به تکرار چنین حملاتی تهدید کرده و گفته است که «ایران و گردان‌های حزب‌الله» باید از حمله به نیروهای ائتلاف و آمریکا دست بردارند.

منابع الحشد الشعبی نیز اعلام کردند که در این حمله هوایی، دست‌کم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله چند تن از فرماندهان تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

آمریکایی ها در بیانیه فوق به چند نکته اشاره کرده اند که در ذیل به تحلیل آن ها خواهیم پرداخت.

1. انتساب حزب الله عراق به ایران 

جمهوری اسلامی ایران در دوران نفوذ و تسلط جریان تروریستی و تکفیری داعش بر عراق از هیچ کمکی به این کشور دریغ نورزید به طوری که به درخواست دولت عراق، مستشاران ایرانی به این کشور اعزام شدند و در مبارزه با تروریست در عراق مشارکت فعال داشتند. از سوی دیگر  به اعتراف سران سیاسی واشنگتن، داعش ساخته دست آمریکا و عربستان بود به همین دلیل، حضور ایرانیان در کنار مجاهدان عراقی برای مبارزه با این گروهک تروریستی، موجب برهم خوردن همه توطئه ها و نقشه های آمریکا در این کشور شد، بنابراین عصبانیت سران کاخ سفید از ایران یک مساله کاملا طبیعی است.

حزب الله، عصائب، نجباء، گردان سید الشهدا (علیه السلام)، گردان امام علی (علیه السلام) و سایر گردان ها و احزاب عراقی منتسب به بسیج مردمی عراق در مبارزه با جریان تروریستی داعش، حضور فعال داشتند و مستشاران ایرانی به درخواست قانونی دولت عراق در کنار فرماندهان حضور داشتند بر این اساس مشاهده می کنیم، در بیانیه اخیر، آمریکا حزب الله عراق را منتسب به ایران می داند البته کذب این مطلب طبق گفته های فوق به خوبی آشکار می شود.

از ادعای احترام به حق حاکمیت کشورها تا شهادت جوانان عراقی

2. واشنگتن و احترام به حق حاکمیت عراق

این که آمریکا به حق حاکمیت عراق احترام می گذارد و در چارچوب توافقات بین دو کشور قدم بر می دارد، یک دروغ آشکار است، که در ذیل به برخی از موارد نقض آن اشاره می کنیم:

 الف) این اولین بار نیست که آمریکایی ها به بهانه های واهی به پایگاه های بسیج مردمی و نیروهایش حمله می کنند و حتی در طول سال های مبارزه با داعش، بارها شاهد حمله جنگنده های آمریکایی ها به مواضع حشد الشعبی بودیم ولی آمریکایی ها در بیانیه های خود این حملات را خطای انسانی اعلامی می کردند و در برخی از موارد نیز اجازه رسانه ای شدن آن را هم نمی دادند.

ب) آمریکایی ها از سال 2004 میلادی تاکنون از هیچ فرصتی برای چپاول ثروت های ملی این کشور دریغ نورزیده اند به طوری که از جنوبی ترین تا شمالی ترین نقطه عراق را برای یافتن و سرقت نفت، شخم زده اند.

ج) ورود بدون اجازه و هماهنگی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تا پایین ترین رده مسؤولان این کشور به عراق.

د) حملات مکرر نیروهای آمریکا به نقاط مختلف عراق و جابجایی ادوات نظامی و تاسیس پایگاه بدون اجازه دولت عراق.

هـ) اقدامات غیر قانونی اعضای سفارت آمریکا در بغداد.

و) مردم عراق و حتی مسؤولان بلند پایه این کشور، بدون اجازه حتی حق نزدیک شدن به سفارت آمریکا را ندارند.

ز) مداخله آشکار آمریکا در امور سیاسی عراق و فشار همه جانبه به مسؤولانی عراقی در جهت تحقق اهداف استعمار گرانه خود.

ح) حمایت سران واشنگتن به بهانه آزادی، حقوق شهروندی و غیره از آشوب‎گران و اغتشاش گران عراقی در جهت برهم زدن آرامش این کشور.

3. ادعای حمله «ایران و گردان‌های حزب‌الله» به پایگاه های آمریکایی

سران کاخ سفید در حای مدعی حمله اعضای بسیج مردمی و ایران به پایگاه های آمریکایی می شوند که تاکنون اسنادی دقیق و متقنی در این رابطه ارائه نکرده اند و این گونه تهمت زنی ها نیز برای آنان به یک مساله عادی تبدیل شده است و بارها شاهد دروغ پراکنی آمریکایی ها و هم‎پیمانانش پیرامون مسائل مختلف و علیه مسؤولان عراقی و ایرانی بوده ایم.

نویسنده: حجت الاسلام عارف ابراهیمی پژوهشگر حوزه علمیه قم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
خداوند ان شاء الله این سران آمریکا و ظالمان را نابود کند
1
0
ناشناس
Netherlands
۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
آمریکایی ها به دروغ گویی عادت کرده اند
0
0
ناشناس
Netherlands
۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
خداوند کشورهای اسلامی را از شر آمریکای جنایتکار نجات دهد
0
0