۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۳۲۸۵۶
حجت الاسلام والمسلمین زمانی مطرح کرد؛

گزارشی از برگزاری همایش مقابله با جریان های تکفیری در گرجستان

گزارشی از برگزاری همایش مقابله با جریان های تکفیری در گرجستان
حجت الاسلام والمسلمین زمانی گزارش برگزاری همایش نقش معارف دینی در مقابله با جریان های افراطی را تقدیم حضرت آیت الله مکارم شیرازی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‎های افراطی و تکفیری در دیدار حضرت آیت ‌الله ناصر مکارم ‌شیرازى گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این دبیرخانه ارائه کرد.

وی در ادامه گزارشی از برگزاری همایش بین‌المللی «نقش معارف دینی در مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری» که اخیرا در کشور گرجستان برگزار شد، ارائه و این گزارش را به صورت مکتوب تقدیم حضرت آیت الله مکارم شیرازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: این همایش بین المللی به همت دبیرخانه کنگره و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، آژانس دولتی ادیان گرجستان و اداره مسلمانان گرجستان و با حضور فرهیختگانی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، داغستان روسیه، علماء، مفتی‌ها، طلاب و امامان جماعات گرجستان در سالن اجتماعات مؤسسه آل البیت(ع) در شهر تفلیس برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این همایش افزون بر پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دکتر قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران، مولوی محمد اسحاق مدنی از علمای اهل سنت و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر احمد آردم نماینده سازمان دیانت ترکیه در کشور گرجستان و آقای زازا واشاقمادزه، رییس آژانس دولتی ادیان گرجستان در نقد اندیشه تکفیر سخنرانی کردند.

گزارشی از برگزاری همایش مقابله با جریان های تکفیری در گرجستان

رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری از استقبال مناسب ادیان و مذاهب مختلف کشور گرجستان از برگزاری این همایش و بازتاب مناسب آن در این کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: شخصیت ها و سخنرانان همایش از شیعه، اهل سنت و مسیحیت به خوبی دیدگاه های خود را در خصوص جریان های تکفیری بیان و بر لزوم مبارزه فکری و فرهنگی و نقش علما و اندیشمندان در این خصوص تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اضافه کرد: تلاش شد با کمترین هزینه این همایش برگزار شود و خوشبختانه بیشترین تاثیرگذاری و بهره برداری را از این همایش داشتیم.

وی همچنین از لطف و عنایات حضرت آیت الله مکارم شیرازی به این حرکت ارزشمند فرهنگی قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در بخش دیگری از سخنان خود پیامد خطر تکفیری ها را متوجه تمام مسلمانان و حتی پیروان سایر ادیان دانست و به پیامدهای سوء ظهور گروه های تکفیری اشاره کرد.

گزارش خبرگزاری رسا حاکی است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار از اقدامات، فعالیت ها و ابتکارات دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری تقدیر کرد.

این مرجع تقلید همچنین جریان های تکفیری را خطری برای کل بشریت دانست و با تاکید بر این که پایان عمر تکفیری ها نزدیک است، ارمغان این گروه ها و جریان را جز کشتار و تخریب چیزی ندانست. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات