۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۳۲۸۶۶
کارشناس امور خانواده تبیین کرد؛

راهکارهای ایجاد آرامش بین زوجین

راهکارهای ایجاد آرامش بین زوجین
حجت الاسلام داوود نژاد گفت: نگاه درمانی، اخلاق درمانی، رازداری، صبر درمانی و محبت درمانی از قانون هایی است که موجب آرامش بین زوجین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام داوود نژاد، کارشناس امور خانواده در مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی که امشب در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: ما ۶ هزار حدیث برای حل اختلافات زوجین داریم که اگر از آن ها استفاده شود، زندگی دچار مشکل نمی شود.

وی با اشاره به این آیه ای از قرآن کریم که می فرماید: «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ»، ابراز کرد: خداوند انسان ها را زوج آفرید تا موجب آرامش هم شوند.
 
حجت الاسلام داوود نژاد با بیان این که خداوند قدرت‌هایی به خانم ها داده که به مردها نداده است، اظهار کرد: خداوند می فرماید: «لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا» به این معنی است که آرامش بیش از این که کنار یک مرد باشد، در کنار یک زن است همچنین براساس آیات قرآن زن ها برای مردها لباس باشد.

کارشناس امور خانواده به قانون های ایجاد کننده آرامش برای زوجین اشاره و بیان داشت: نگاه درمانی، اخلاق درمانی، رازداری، صبر درمانی و محبت درمانی از قانون هایی است که موجب آرامش بین زوجین می شود.

وی خطاب به زوج های جوان، افزود: اگر نگاه خود نسبت به مسائل را تغییر دهید و تفسیر به خوب شود، بسیاری از مسائل حل می شود همچنین در اخلاق درمانی، اخلاق خود را تغییر دهید و قبل از این که به دیگری تذکر دهید به خود تذکر دهید.

حجت الاسلام داوود نژاد با تاکید بر رازداری زوجین نسبت به یکیدیگر، ابراز کرد: اسرار زندگی خود را نزد دیگران برملا نکنید، قهر نکنید چون از هم دور می شوید و نسبت به هم محبت داشته باشید.

کارشناس امور خانواده به زوج های جوان توصیه کرد تا نسبت به هم صبر داشته باشند و گفت: صبر سه خصوصیت دارد از جمله این که طرف مقابل مقصر است ولی من گذشت می کنم، گذشت می کنم اما گلایه نمی کنم و گذشت می کنم چون برای صبر خود نقشه دارم.

وی به تکنیک گفت و گو بین زن و شوهر اشاره و ابراز کرد: زمان عصبانیت انتقاد نکنید؛ زمانی که عصبانی شدید، داد نزنید؛ نصیحت باید کوتاه باشد؛ به جای انتقاد، پیشنهاد بدهید و زمان شناس و مکان شناس باشید./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات