۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۳۲۹۰۷
نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

حل مشکلات اقتصادی بدون «وحدت و همگرایی» امکان‌پذیر نیست

حل مشکلات اقتصادی بدون «وحدت و همگرایی» امکان‌پذیر نیست
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: مشکلات و معضلات بسیار زیادی در گیلان وجود دارد که بدون وحدت و همگرایی قابل حل نیستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات بسیار زیادی نظیر مسائل زیست‌ محیطی و چگونگی ساماندهی پسماند در استان گیلان وجود دارد که این چالش‌ها بدون وحدت و همگرایی قابل حل نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه قبل از اجرای پروژه‌های عمرانی در استان باید تبعات زیست محیطی آن به دقت مدنظر قرار گیرد عنوان کرد: در حوزه پسماند و مشکلات این حوزه پس از برنامه‌ریزی برای ساماندهی آن باید در راستای فرهنگ‌سازی در جامعه و ترویج اصل تفکیک زباله از مبدأ به ویژه در بین گردشگران تلاش شود.

امام جمعه رشت استفاده بهینه از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های طبیعی گیلان برای رشد و توسعه و حل مشکلات عدیده استان را امری لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: گیلان از دیرباز تاکنون دروازه ورود به اروپا و مسیری امن و اقتصادی برای تجارت‌ کالا محسوب می‌شود اما با تمام این‌ها از مشکلات بسیار زیادی رنج می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر اینکه همه باید با وحدت و همگرایی برای حل مشکلات گیلان گام بردارند خاطرنشان کرد: آمایش سرزمینی نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ گیلان دارد بنابراین انتظار داریم مسئولان قبل از انجام هر طرح و برنامه‌ای تبعات آن را به دقت مورد بررسی قرار دهند تا برای استان مفید واقع شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تهیه و تدوین آمایش سرزمینی و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای استان بر مبنای آن را لازم و ضروری خواند  و  اظهار داشت: انتظار داریم در فرآیند بودجه‌نویسی و اجرای طرح آمایش سرزمینی، به گونه‌ای عمل شود که ضمن تأمین نیازمندی‌ها و مشکلات استان، دقت نیز فدای سرعت نشود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی استفاده از ظرفیت نخبگان و متخصصان در اجرای طرح آمایش سرزمینی با هدف ایجاد کمترین مشکل در استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: هرگونه ارائه خدمات به مردم باید فارغ از تفکرات سیاسی باشد تا همه متخصصان و نیروهای انقلابی در توسعه استان گیلان بتوانند نقش‌آفرینی کنند.

امام جمعه رشت بر لزوم نظارت بیشتر نمایندگان در اجرای طرح‌ها به ویژه پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و اظهار داشت: برخی نمایندگان در عزل و نصب‌های مدیریتی دخالت می‌کنند که بهتر است به جای آن از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی برای توسعه کشور و آبادانی استان‌ها استفاده به عمل آورند.

محمد علی محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیز در این جلسه اجرای طرح آمایش سرزمینی در استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در مسیر اجرای طرح آمایش سرزمینی تمام بخش‌های مختلف و نیازمندی‌های گیلان دیده شده و قطعاً با اجرای آن شاهد توسعه پایدار استان خواهیم بود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات