۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۳۲۹۸۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

بقاع متبرکه ظرفیت مناسبی برای تربیت جوانان است

بقاع متبرکه ظرفیت مناسبی برای تربیت جوانان است
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: بقاع متبرکه جایگاه بسیار خوبی برای تربیت جوانان است، باید از ظرفیت بقاع متبرکه برای گردهم آوردن نسل جوان و تربیت آنها استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌ نژاد در دوره آموزشی مبلغین استان اصفهان با بیان اینکه کار هدایتگری کار سختی است، اظهار کرد: خداوند به همه ما توفیق داده که بتوانیم اهل هدایتگری باشیم، بنا بر آنچه در قرآن آمده است سزاوار نیست کسی که خودش هدایت نشده بخواهد هدایت کننده باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس فرموده حضرت علی (علیه السلام) کسی که هدایتگری قومی را عهده دار می‌شود باید اول خودش را در مسیر خدا قرار دهد و پس از آن به هدایت دیگران اقدام کند، اضافه کرد: در احادیث آمده است چنانچه هدایتگر راه کج را برود و پیروان آن نیز همان راه را ادامه دهند گناه آن پیروان به حساب هدایتگرشان نوشته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه بنا بر فرموده امام علی (علیه السلام) هر کس بتواند یک نفر را هدایت کند، ثواب فراوانی را خواهد برد، تاکید کرد: همه افرادی که در مقام هدایتگری و خدمت به مردم قرار دارند نعمت الهی است و همیشه باید شکرگزار خداوند باشیم.

وی با بیان اینکه باید به هر کسی که منصوب به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است، احترام بگذاریم، ادامه داد: بقاع متبرکه جایگاه خوبی برای تربیت جوانان هستند، می‌توان در این اماکن هر بار جوانان را به بهانه‌های مختلف جمع کرد و از این ظرفیت استفاده کرد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه مبلغان مامور خدا در امامزادگان و مساجدهستند، اضافه کرد: باید توجه داشت که در طول روز و ایامی که کار می‌کنند با چه اعتقاد و دیدگاهی فعالیت می‌کنند و باید به جایگاه خود توجه داشته باشند./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات