۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۳۳۰۰۴
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

وجود ۲ هزار و ۸۵۰ موقوفه در لرستان

وجود ۲ هزار و ۸۵۰ موقوفه در لرستان
معاون فرهنگی اوقاف لرستان از وجود دو هزار و ۸۵۰ موقوفه در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰۰ مورد وقف منفعتی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اوقاف  لرستان، ظهر امروز در همایش «وقف احسان ماندگار و توسعه پایدار» که در پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: دو هزار و 850 موقوفه در لرستان وجود دارد.

وی بیان کرد: از این تعداد موقوفات دو هزار و 200 موقوفه، مسجد و تعدادی از موقوفات استان، حسینیه و مهدیه هستند.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان در ادامه یادآور شد: ۴۰۰ وقف منفعتی در استان وجود دارد و وقف‌های منفعتی بر اساس نیت واقف مدیریت می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال سهم اوقاف لرستان در ایجاد وقف های جدید ۵۰ مورد بوده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۸ وقف مورد در سامانه وقف ثبت شده است.

حجت الاسلام عباس زاده بر ضرورت تقویت وقف های مشارکتی تأکید کرد و بیان داشت: ترویج این مهم امری ضروری برای افزایش آمار وقف جدید و انجام اقداماتی برای رفع مشکلات جامعه است.

وی برگزاری همایش امروز را فرصتی برای دعوت خیرین به سمت ایجاد وقف های جدید به ویژه وقف مشارکتی عنوان کرد و گفت: امید است با نهادینه سازی و ترویج فرهنگ وقف بتوان گام های مؤثری در رفع مشکلات جامعه برداشت./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات