۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۳۳۰۳۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

نماینده در تراز انقلاب اسلامی نباید به کانون‌های قدرت و ثروت وابسته باشد

نماینده در تراز انقلاب اسلامی نباید به کانون‌های قدرت و ثروت وابسته باشد
حجت الاسلام بابائیان با بیان اینکه نماینده در تراز انقلاب اسلامی نباید به کانون‌های قدرت و ثروت وابسته باشد، گفت: چنین فردی نمی‌تواندپاسخگوی مطالبات قشر محروم جامعه باشد.
حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مشارکت مردم در انتخابات را ضامن نشاط و سلامت حرکت ملت و استحکام نظام و حکومت اسلامی دانست.
 
وی، حضور مردم در انتخابات را مظهر احقاق، اقتدار و توانایی ملی دانست و با بیان این که انتخابات نماد همبستگی ملی در برابر دشمن است، افزود: حضور مردم در انتخابات بیانگر مردمی بودن نظام و اتکا به رای مردم است.
 
حجت الاسلام بابائیان با تأکید براین که مجلس به معنای واقعی کلمه باید خانه ملت باشد نه حیات خلوت دولت ها، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند یک مجلس جهادگرا، عملگرا و برنامه گرا با پشتوانه مردمی هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها راه رسیدن به یک دولت قوی و توانمند، تشکیل مجلسی توانمند و انقلابی است، تصریح کرد: اگر چنین مجلسی روی کار آید می‌توانیم مطالبات مردم از دولت‌ها را محقق کنیم.
 
وی با تأکید براین که ما امروز نیازمند مجلسی قوی هستیم تا بتوانیم دولت‌ها را به راحتی مهار کنیم، خاطرنشان کرد: مجلس حاشیه ساز نمی‌تواند به مطالبات مردم از دولت‌ها رسیدگی کند.
 
حجت الاسلام بابائیان در بخش دیگری از سخنان خود به شاخصه‌های نماینده در تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که چنین نماینده‌ای باید دارای بصیرت و بینش سیاسی باشد، گفت: نماینده در تراز انقلاب اسلامی باید خادم مردم باشد و ساده زیست بوده و از اشرافی گری به شدت پرهیز کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نماینده در تراز انقلاب اسلامی باید دلسوز مردم به ویژه طبقات محروم جامعه باشد، خاطرنشان کرد: نماینده مجلسی که از طبقات زیرین جامعه خبری ندارد شأن نمایندگی در نظام اسلامی را ندارد.
 
وی با بیان این که نماینده در تراز انقلاب اسلامی نباید به کانون‌های قدرت و ثروت وابسته باشد، تصریح کرد: چنین نماینده‌ای نمی‌تواند به مطالبات مردم عادی و محروم جامعه پاسخ دهد.
 
حجت الاسلام بابائیان با تأکید براین که نماینده در تراز انقلاب اسلامی باید در مبارزه با فساد و رانت در کشور با قدرت عمل کند، خاطرنشان کرد: شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که به یک مجلس و دولت مقتدر و انقلابی نیاز است تا بتوان به مطالبات به حق مردم جامه عمل پوشانده شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات