۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۳۳۱۲۷
حسینی کاشانی:

بزرگداشت مفاخر حوزه های علمیه از وظایف ذاتی وزارت ارشاد است

بزرگداشت مفاخر حوزه های علمیه از وظایف ذاتی وزارت ارشاد است
حسینی کاشانی با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر حوزه های علمیه از وظایف ذاتی وزارت ارشاد است، گفت: مرحوم آیت الله محقق داماد یکی از چهره های ماندگار حوزه در عصر معاصر بودند.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حاشیه برگزاری آیین نکوداشت مرحوم آیت الله سید محمد محقق داماد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تکریم مفاخر فرهنگی دانست و گفت: مفاخر حوزه نیز جزئی از مفاخر فرهنگی کشور هستند و وزارت ارشاد در راستای نکوداشت آنها حرکت می کند.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد درصدد برگزاری یک سلسله بزرگداشت هایی برای گرامیداشت مقام علمی مفاخر فرهنگی کشور برآمده است، ادامه داد: ما بزرگداشت مفاخر حوزه های علمیه را نیز در دستور کار قرار داده ایم که برگزاری آیین نکوداشت مرحوم آیت الله محقق داماد در راستای همان اهداف است.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه از حدود 2 سال قبل برای برگزاری آیین نکوداشت مرحوم آیت الله محقق داماد تدارک دیده ایم، خاطرنشان کرد: در برگزاری همایش های نکوداشت سعی داریم خروجی های علمی نیز داشته باشیم؛ همانگونه که امروز در آیین نکوداشت مرحوم آیت الله محقق داماد از آثار فقهی و اصولی این فقیه وارسته در 20 جلد و یک جلد نیز در شرح حال ایشان رونمایی کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر حوزه های علمیه از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: مرحوم آیت الله محقق داماد یکی از چهره های ماندگار حوزه در عصر معاصر بودند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نیز مراسم های گرامیداشتی برای سایر مفاخر حوزه های علمیه برگزار خواهد شد، یادآور شد: آیین نکوداشت مرحوم آیت الله محقق داماد یکی از مراسم های بسیار خوب بود که نتیجه تعامل وزارت ارشاد با مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) محسوب می شود./841/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات