۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۳۳۱۲۸
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

آمریکا انتقام داعش را از حشد الشعبی عراق گرفت

آمریکا انتقام داعش را از حشد الشعبی عراق گرفت
حجت الاسلام لک زایی با بیان اینکه آمریکا انتقام داعش را از حشد الشعبی عراق گرفت، گفت: آمریکا در حمله اخیر از کسانی انتقام گرفت که تروریست‌های داعش را ریشه کن کرده بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی پیش از ظهر امروز در سلسله نشست‌های آشنایی با اندیشه و سیره امام خمینی (ره) با عنوان «حقوق شهروندی از دیدگاه امام خمینی» که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: بحث حقوق بشر در اندیشه‌های امام خمینی (ره) بالاتر از یک حق است.

وی با اشاره به اینکه حق چیزی است که انسان می‌تواند آن را اثبات کند تا آن را ببخشد یا نبخشد، افزود: امام خمینی (ره) در بسیاری از مسائل حقوق سیاسی گفته انسان حتی نمی‌تواند از حق سیاسی خود بگذرد، چرا که بنده و برده و ذلیل شدن حرام است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی ادامه داد: دنیا معتقد به حق حیات است در حالیکه امام خمینی (ره) آن را حکم حیات می‌داند، چرا که حیات حق نیست و هیچ انسانی به لحاظ شرعی نمی‌تواند اقدام به خودکشی کند چون گناه کبیره است، بنابراین حیات حکم است و حق نیست و انسان اجازه ندارد به حیات خود صدمه بزند.

وی عدالت را حکم و از حق بالاتر دانست و ابراز داشت: هیچ انسانی نمی‌تواند به دیگران اجازه بدهد به او ظلم کند، چرا که حرام است و انسان به لحاظ شرعی حتی اجاره ندارد زیر بار طاغوت و استبداد و دیکتاتوری برود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به اینکه آنچه به حقوق شهروندی معنا و جهت می‌دهد رویکرد امام است، گفت: رویکرد امام خمینی (ره) نسبت به سیاست و حکومت یک رویکرد معنوی است و برای همین است که مردم برای امام خمینی (ره) به عنوان یک اصل مطرح است.

به گفته وی امام خمینی (ره) ولایت فقیه را استمرار حرکت انبیا، می‌داند و ولایت فقیه آمده است تا با دیکتاتوری مقابله کند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در ادامه با محکوم کردن جنایت آمریکا در عراق و شهادت تعدادی از نیرو‌های حشد الشعبی عراق، گفت: آمریکا در عراق کسانی را مورد حمله خود قرار داده است که از متن مردم و سبب ریشه کن شدن داعش در عراق هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی گفت: آمریکا در حمله اخیر خود از کسانی انتقام گرفت که تروریست‌های داعش را در عراق ریشه کن کرده بودند.

وی ادامه داد: برای مردم مسلمان ایران و دنیا قابل قبول نیست تا آمریکای متجاوز در یک کشور اسلامی آزادانه دست به هر جنایتی بزند و فضای یک کشور اسلامی را در اختیار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی حضور رئیس جمهور آمریکا بدون اطلاع قبلی در یک کشور مسلمان را غیر قابل قبول دانست و اظهار داشت: آمریکا تنها زبان زور می‌شناسد و در صورت کوتاه آمدن در برابر آمریکا، تهدید‌های آمریکایی‌ها تمام شدنی نخواهد بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: امروز مشخص می‌شود بیرون کردن آمریکا از سوی امام خمینی (ره) تا چه اندازه اهمیت داشته است و رهبر معظم انقلاب نیز اجازه خود نمایی به آمریکا را نداد و با ورود پهپاد آمریکا به فضای جمهوری اسلامی ایران بلافاصله آن را سرنگون و اجازه نفوذ آمریکا را به میهن اسلامی نمی‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی ابراز کرد: با سرنگونی پهپاد فوق آمریکایی از سوی جمهوری اسلامی ایران همه دنیا منتظر عکس العمل آمریکا بودند، اما آمریکا نه تنها هیچ عکس العملی نشان نداد بلکه به خاطر هدف قرار ندادن هواپیمای سرنشین دار آمریکایی از جمهوری اسلامی ایران تشکر هم کرد.

لازم به ذکر است، سلسله نشست‌های آشنایی با اندیشه و سیره امام خمینی (ره) با عنوان «حقوق شهروندی از دیدگاه امام خمینی» از سوی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان کاشان و با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات