۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۶۳۳۱۷۴
با حضور آیت الله مصباح یزدی:

مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه شهید حقانی برگزار شد

مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه شهید حقانی برگزار شد
مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه شهید حقانی با حضور آیت الله مصباح یزدی در نمازخانه این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه شهید حقانی پنجشنبه شب با حضور آیت الله مصباح یزدی در نمازخانه این مدرسه علمیه برگزار شد.

مدرسه علمیه شهید حقانی یکصد و پنج شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام زاد حسینی مدیر مدرسه علمیه شهید حقانی در ابتدای این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به آیت الله مصباح یزدی و حاضران در جلسه با بیان اینکه مدرسه علمیه حقانی یکصد و پنج شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تأکید کرد: این مجاهدت ها مرهون تلاش های بزرگانی همچون علامه مصباح یزدی در این مدرسه علمیه است.

وی ادامه داد: امروز واضح است که آیت الله مصباح یزدی از شخصیت های و اسوه های علمی، معنوی و بصیرتی حوزه علمیه هستند و عنایت رهبری نسبت به ایشان بر همگان روشن است.

حجت الاسلام زادحسینی افزود: امروز ضرورت دارد که همه ساله خدمت علمای بزرگی همچون آیت الله مصباح برسیم و از رهنمودهای حکیمانه ایشان استفاده کنیم.

جامعه ما وام دار ضمیر آگاه و صفای دل امام خمینی(ره) است

همچنین آیت الله مصباح یزدی در این مراسم ضمن تبیین وظایف طلاب تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: طلبه تراز انقلاب اسلامی کسی است که شرایطی که انقلاب برایمان به وجود آورده است را به خوبی درک کرده و در راستای اهداف و آرمان ها و ارزش های انقلابی عمل کند؛ امروز وظیفه طلاب نسبت به قبل از انقلاب و دوران ابتدای انقلاب بسیار سنگین تر شده است، زیرا شرایط امروز بسیار تغییر کرده و این موضوع تلاش بیشتری را می طلبد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عزت و قدرت روحانیت را مرهون نهضت امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: در دوران پیش از انقلاب به روحانیون و بانوان محجبه حتی اجازه ورود به دانشگاه را نمی دادند و طلاب در عرصه های اجتماعی هیچگونه جایگاهی نداشتند؛ پیش از انقلاب، مردم نسبت به روحانیت دیدگاه بسیار حقیرانه ای داشتند.

وی با بیان اینکه معنویت جامعه ما وام دار ضمیر آگاه و صفای دل امام خمینی(ره) است، عنوان کرد: امام خمینی(ره) همواره از ریاست و شهرت گریزان بودند و همه مسؤولان و روحانیت باید از این روحیه ایشان الگو بگیرند.

آیت الله مصباح یزدی در پایان یادآور شد: امروز آمریکا علیرغم برخوردار بودن از امکانات و تجهیزات بسیار، تنها رقیب خود را ایران اسلامی می داند، زیرا می داند روحیه ایثار و فداکاری که در میان ملت ایران وجود دارد از همه قدرت ها برتر است و همه حرکات دشمن را مغلوب می سازد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات