۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۶۳۳۱۷۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

ماهواره زمینه ساز ترویج بی دینی در جامعه است

ماهواره زمینه ساز ترویج بی دینی در جامعه است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ماهواره ابزار شیطان و زمینه ساز ترویج بی دینی در جامعه است، گفت: پاداش کسانی که نماز شب می خوانند نامحدود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، پنجشنبه شب در مسجد حضرت رسول(ص) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همه انسان ها مکلف به بندگی و عبادت پروردگار هستند.

وی با بیان اینکه عبادت بیانگر رحمت خداوند نسبت به بندگان است، ادامه داد: پروردگار در هر عبادتی پاداش هایی مقرر کرده که برخی به عنوان نمونه در قرآن بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه پاداش های الهی ابدی و همیشگی است، ابراز کرد: هیچ کسی نمی تواند عبادالله را از پاداش اخروی محروم سازد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز شب عبادتی مستحب است، اظهار داشت: نماز شب تنها به پیامبراکرم(ص) واجب بود و خداوند به خاطر انجام این عبادت به حضرت مقام محمود عطا کرد.

وی معنای لغوی محمود را ستایش شده بیان کرد و گفت: پروردگار در قرآن کریم حضرت را به خاطر انجام این عبادت مورد ستایش قرار داده است، حق تعالی به سه رکعت نماز شب قسم یاد می کند که این بیانگر جایگاه نماز شب است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه ملک الموت مامور قبض روح انسان های مومن است، ابراز کرد: این فرشته مقرب الهی از جانب خداوند حق قبض روح امام حسین(ع) را نداشت زیرا خداوند خودش روح مقدس امام حسین(ع) را از بدن مطهر ایشان جدا ساخت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) نزد خداوند دارای جایگاه ویژه ای است، گفت: در قیامت خداوند خطاب به امام حسین(ع) می فرماید وارد بهشتم شو؛ برخی مقصود از این بهشت را ورود به جنت ذات بیان می کنند جنتی که حقیقت آن پنهان است.

وی افزود: مقام و جایگاه اخروی اهل بیت(ع) به خاطر عبادتی است که آنان در عالم دنیا انجام دادند؛ انسان با عبادت خداوند می تواند بالاترین پاداش ها را دریافت کند، خوش اخلاقی، انفاق، اجتناب از گناه و غیره عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: امروز ماهواره ها ابزارهای شیاطین هستند تا دین و آخرت انسان ها را نابود کنند، رهروان این ابزار باطل را بر حق ترجیح می دهند و خود را از رحمت الهی دور می کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات