۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۳۳۱۹۵
قنبری:

"قاسم سلیمانی" رمز عملیات پایان دادن نظام سلطه در قلمرو اسلام خواهد بود

پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینه "قاسم سلیمانی" رمز عملیات پایان دادن نظام سلطه در قلمرو اسلام خواهد بود، گفت: هیچ امنیتی در منطقه برای نظام سلطه باقی نمی ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حشمت الله قنبری پژوهشگر تاریخ اسلام در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط اشقیای زمان گفت: ایشان مالک اشتر زمان برای رهبر معظم انقلاب بودند.

وی با بیان اینکه ابعاد شخصیت و زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) از وصف خارج است، ادامه داد: حضرت زهرای مرضیه(س) بدون تردید در برخی ابعاد استثنایی ترین گوهر هستی و شخصیت عالم وجود است؛ حیات و حضور ایشان سراسر از انوار الهی بوده و داستان زندگی این بانوی مکرمه منحصر به فرد است.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه خداوند در سوره کوثر به توصیف حضرت زهرا(س) پرداخته است، اظهار داشت: هر واژه ای از سوره کوثر به منزله سری است که در گستره زمان هدایت آفرینی می کند.

قنبری با بیان اینکه بر اساس روایات، حضرت زهرا(س) از نور و عظمت خداوند متعال آفریده شده اند، تأکید کرد: بر اساس روایتی از امام صادق(ع) حضرت زهرا(س) از نور عظمت الهی آفریده شده اند و آسمان ها و زمین از نور وجودی ایشان نورانی شد؛ حضرت(ع) در آن روایت شریف می فرماید ملائکه هنگامی که نور وجودی حضرت زهرا(س) را مشاهده کردند مبهوت شده و به سجده افتادند.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به تقابل جریان فاطمی با جریان طاغوت و ظلم خاطرنشان کرد: هر راهی غیر از راه حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان که همان ائمه معصومین(ع) هستند، باطل و بیراهه است؛ اگر کسی در مسیری غیر از مسیر اهل بیت(ع) قرار گیرد بدون شک گمراه می شود.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) ترجمان وحی هستند، افزود: بشریت نباید دست خود را از دامن فیض اهل بیت(ع) بیرون بکشد؛ اگر جامعه توحیدی از مسیر اهل بیت(ع) فاصله بگیرد بدون شک گرفتار گرگ های زمان خواهد شد.

قنبری با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) سپهسالار اسلام است، اظهار داشت: دشمنان بعد از پیامبر اکرم(ص) می خواستند با حمله به خانه حضرت علی(ع) بساط اسلام را برچینند.

پژوهشگر تاریخ اسلام تأکید کرد: در دامن فاطمه سردارانی تربیت می شوند که شهادتشان ی ملت را داغدار می کند؛ شهادت سردار سلیمانی یک حادثه نبود، قاسم سلیمانی سال های بسیاری بود که توقفش در دنیا برایش سخت شده بود؛ زندگی در دنیا برای ایشان باعث سنگینی قلبش شده بود و خدا نیز با شهادت او را اجابت کرد.

وی با بیان اینکه نام سردار سلیمانی سند عزت همه ما بود، گفت: راه سردار سلیمانی نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت؛ این انقلاب قاسم سلیمانی پرور بوده و در سینه مردم هزاران قاسم سلیمانی نهفته است؛ ترامپ ای رییس جمهور تبهکار آمریکا خیال کرده ای اگر دست های سردار را از بدنش جدا کنی اتفاق جدیدی است؟ مردم ما از سینه تاریخ دریافت کرده اند که حسین بن علی(ع) عازم میدان شد و از اسب فرو آمد و دست های جدا شده حضرت عباس(ع) را بوسید.

استاد دانشگاه با بیان این که امروز دست های قاسم سلیمانی وسعت پیدا کرده و همه جبهه مقاومت را در بر خواهد گرفت و زمین و زمان را بر سر نظام سلطه ویران می کند، گفت: سردار سلیمانی یک فرمانده از سپاهیان ما بود و با کشته شدن نمی میرد؛ داغ ایشان را به جان می خریم اما نمی گذاریم علی زمان تنها بماند.

وی با بیان اینکه نمی گذاریم راه سردار سلیمانی بی رهرو بماند، تأکید کرد: شهادت سردار از جنس شهادت فاطمه(س) است؛ امروز با شهادت سردار سرافراز اسلام هیچ امنیتی در منطقه برای نظام سلطه باقی نمی ماند.

قنبری خطاب آمریکا گفت: شما دچار اشتباه محاسباتی شده اید و بر غلط کاری هایتان ادامه دادید، "قاسم سلیمانی" رمز عملیات پایان دادن نظام سلطه در قلمرو اسلام خواهد بود؛ خون ملت ایران با مقاومت اسلامی گره خورده و رمز عملیات انهدام اسرائیل، " قاسم سلیمانی" است./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات