۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۳۳۲۴۳

آخرین واکنشهای مقامات به ترور سردار سلیمانی

آخرین واکنشهای مقامات به ترور سردار سلیمانی
شخصیت‌ها و مسئولین مختلف کشور در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای تروریستی ارتش جنایتکار آمریکا به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله نیروهای تروریستی ارتش جنایتکار آمریکا در بغداد، شخصیت‌ها و مسئولین مختلف کشور به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه خود در توییتر خود نوشت: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به جمع برادران شهیدش پیوست ولی انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور نیز در کانال شخصی خود نوشت: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا».

«‏ترامپ  با قمار خود، آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است. ‏کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.»

علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملّت نیز در صفحه خود در توییتر نوشت:

«انا لله و انا الیه راجعون.

به شهادت رساندن سردار سرافراز قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو‌مهدی مهندس فرمانده حشدالشعبی عراق به دست نیروهای آمریکایی جنایت‌پیشه، اقدام هولناکی است که منطقه را در معرض تحولات غیرقابل پیش‌بینی قرار می‌دهد. این مصیبت را به عموم مسلمین تسلیت می‌گویم».

حزب موتلفه اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

انالله و انا الیه راجعون

سردار رشید اسلام و ایران پس از 40 سال مجاهدت برای سرافرازی ملت ایران اجر مجاهدت های خود را با شهادت خونین از خداوند تبارک تعالی گرفت.

او از نخستین روزهای دفاع مقدس راهی جبهه ها شد و در شمال و جنوب عرصه های نبرد قهرمانه بدنبال شهادت می گشت.

رشادت های او در عملیات های والفجر8، کربلای4 و5 زبانزد فرماندهان دلیر دفاع مقدس است. لشگر 41 ثارالله جزء لشگرهای خط شکن نبردهای بزرگ و حماسه ساز رزمندگان اسلام بود.

پایان جنگ برای او آغاز جدید برای ادامه نبرد با استکبار جهانی و بویژه آمریکا بود، لذا از سوی مقام معظم رهبری به سمت فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد از آن زمان وی عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و اقتدار ایران اسلامی را به سواحل مدیترانه و تنگه باب المندب برد و جریان پلید حکومت داعش را در عراق و سوریه با تدبیر نابود کرد. دست پُر قدرت ملت ایران از آستین حزب الله لبنان، حماس و جهاد فلسطین، حشد الشعبی عراق و انصار الله یمن بارها بر سینه ابر قدرتها توسط وی کوبیده شد. 

همه این هنرنمایی رزمی با عزم و اراده پولادین مرد بزرگ تاریخ سردار سپهبد قاسم سلیمانی در بامداد13 دی ماه به هنگامی که وی شهد شیرین شهادت را در پیوستن به سرداران شهید اسلام و ایران نائل شد.

حزب موتلفه اسلامی شهادت غرور آفرین سردار شهید قاسم سلیمانی را به ملت ایران و ملت های به پا خواسته منطقه و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و تمام رزمندگان صف مقدم مقابله با استکبار جهانی تبریک و تسلیت می گوید.

حزب موتلفه اسلانی همچنین شهادت ابومهدی مهندس از فرماندهان دلاور حشد الشعبی را به مرجعیت عالی و ملت دوست و برادر عراق تبریک و تسلیت عرض می نماید.

** وزیر دفاع: انتقام خون سردار سلیمانی از تمام عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریستهای ارتش آمریکا در بغداد، پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ماعاهدو الله علیه و من هم من قضی نحبه و من هم من ینتظر و ما بدلوا  تبدیلا

دست جنایتکار آمریکای خونخوار بار دیگر به خون بزرگمردی از مردان صالح خدا آلوده شد و سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی که سراسر عمر شریفش را وقف مجاهدت، حراست و پاسداری از امنیت اسلام کرده بود در حمله‌ی تروریستی امریکای سیه‌رو و سنگدل به شهادت رسید.

این سرباز ولایت و امت و مجاهد فی سبیل الله و پاسدار شجاع امنیت ایران و منطقه که سالهای متمادی در راه اعتلای کلمه الله و دفاع از کیان انقلاب و سرزمینهای اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته بود به آرزوی دیرینه اش یعنی فیض عظیم شهادت رسید.

اینجانب شهادت این فرزند شجاع ملت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام عظمای ولایت و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله العالی)، ملت شهید پرور ایران اسلامی، خانواده‌ی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معزز و محترم آن مجاهد شهید تسلیت و تبریک میگویم و علوّ درجات و پاداش الهی را برای آن شهید عالی مقام از خداوند متعال مسألت میکنم.

بی شک این جنایت هولناک که سند محکمی بر رذالت شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و حمایت بی چون و چرا از تروریست در منطقه و عراق است، به شکلی دندان شکن پاسخ داده می شود و انتقام این خون به ناحق ریخته شده از تمامی عاملین و مرتکبین گرفته خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سرتیپ امیر حاتمی

** حکیمی‌پور: خون پاک سردار سلیمانی به هدر نخواهد رفت

انالله واناالیه راجعون  شهادت سردارسرافراز حاج قاسم سلیمانى ،یادگارشهیدان دوران دفاع مقدس را ملت سربلند ایران ، مقام معظم رهبرى وخانواده معزز شهدا وهمرزمانش تسلیت عرض مى کنم . مدعیان مبارزه باتروریسیم وداعش باید پاسخگوى این جنایت خود برعلیه خالص ترین ومحکم ترین فرمانده وهمرزمانش درریشه کنى جانیان تکفیرى درمنطقه باشند.بى تردید خون پاک این شهیدعزیز ویارانش بهدرنخواهدرفت ومنشاء تحولات مثبت براى ملت ایران ومنطقه خواهدشد.

** آیت‌الله جنتی: اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی بی‌پاسخ نمی‌ماند

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری به مناسبت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار و شجاع نیروی قدس سپاه به همراه چند تن از فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق، بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه دبیر شورای نگهبان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖفَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

خبر شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همراهان وی و فرماندهان و رزمندگان حشدالشعبی قهرمان عراق موجب تاثر و تالم گشت.

سردار سلیمانی در طول چهل سال حیات طیبه جمهوری اسلامی همواره در میدان جهاد و مقاومت حضور داشت‌ و لحظه‌ای دست از مبارزه نکشید؛ از جنگ‌ تحمیلی گرفته تا مبارزه با تکفیری‌ها و داعش؛ رشادت‌های این سرباز فدایی اسلام به عنوان فرمانده لشکر پر افتخار ۴۱ ثارالله کرمان در دوره دفاع مقدس و فرماندهی محور مقاومت در مبارزه با داعش و سایر تروریست‌های دست پرورده آمریکا، هرگز از یاد نخواهد رفت.

اینجانب شهادت سردار سرافراز اسلام و ایران حاج قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فداکار نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی به دست اشقی الاشقیاء جهان، آمریکای جنایتکار و تروریست را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، ملت شریف ایران، خانواده ایشان و رزمندگان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم.

بی شک این اقدام آمریکای جنایتکار بی پاسخ نخواهد ماند و دشمنان بشریت بدانند راه پر افتخار این شهید والامقام ادامه دارد.

احمد جنتی

دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری

** پیام تسلیت لاریجانی: ملت ایران از خون فرزندان قهرمان خود نخواهد گذشت

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌ رب الشهدا و الصدیقین

شهادت سردار سرافراز، فرمانده شجاع، قهرمان، حماسه آفرین  و کم نظیر سپاه اسلام، شهید قاسم سلیمانی و شماری از همرزمان دلاورشان  را پس از عمری رشادت و مجاهدت در راه پاسداری از   قرآن و  مکتب اهل بیت(ع) و اعتلای ایران اسلامی به حضرت ولی عصر( ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، مردم سلحشور استان کرمان، خانواده  عزیز و ارجمند ایشان و دیگر شهدای همرزمشان، به  مجموعه‌ پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه رزمندگان غیور نیروی قدس تبریک و تسلیت می گویم.

این فرمانده مقتدر ، محبوب و عزت آفرین،  افتخار همه ایرانیانی بود که  دل در گرو استقلال  و اعتلای کشور داشتند و سرانجام نیز در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشت و  به دست شقی ترین افراد این روزگار، رژیم جنایتکار و سفاک آمریکا به شهادت رسید و به اعلی علیین پیوست.

رژیم خبیث آمریکا بداند که ملت بزرگ ایران برای حفظ عزت و سربلندی خود، تاکنون فرزندان عزیز بسیاری را در راه خداوند تقدیم کرده است که برادر عزیزم،  شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از آن بزرگمردان است؛ اما این ملت، هرگز از خون فرزندان قهرمان خویش نخواهد گذشت؛ همان گونه که از  جنایات شاه معدوم و صدام متجاوز که مزدوران ذلیل آمریکا بودند، نگذشت‌.

امروز رژیم آمریکا منفورترین رژیم در جهان است و نظام استکبار می داند که با این گونه جنایت ها هرگز نخواهد توانست در اراده  های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت های مسلمان تربیت شده اند، خللی به وجود آورد.

شهید قاسم سلیمانی، الگویی درخشان از این اراده های پولادین و تربیت یافتگان مکتب اسلام است. او که همه جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن  و نظام جمهوری اسلامی گذرانیده بود،  تا واپسین لحظات عمر  پربرکت خویش را  در راه مقابله با اشقیای تکفیری و  تروریست‌های جنایتکار سپری کرد، و در همین جبهه‌ شریف  به آرزوی دیرین خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد‌. فضل و رحمت بی کران خداوند  متعال بر آن شهید بزرگ گوارا باد.

بی شک صف استوار آرزومندان این موهبت و پویندگان  راه  جهاد و شهادت در ایران اسلامی ، در سپاه و در  همه‌ نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی،  بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر  نورانی شهید قاسم  سلیمانی  و دیگر شهدای اسلام و انقلاب را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.  

علی لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی

** رئیس جمهور: بی‌تردید انتقام شهادت سردار سلیمانی از آمریکای جنایتکار گرفته خواهد شد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با تسلیت شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، تاکید کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام حسن روحانی به مناسبت شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی ، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ »

شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، سردار سپهبد قاسم سلیمانی و تعدادی از همراهان ایشان به‌ویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس، به دست امریکای متجاوز و جنایت‌پیشه، قلوب همه ملت ایران و ملت‌های منطقه را جریحه‌دار کرد و عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های امریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد.

بی‌تردید این اقدام خباثت‌بار و بزدلانه، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی امریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل با غیرانسانی‌ترین سبُعیّت، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.

یقین دارم پرچم عزت و پایداری این شهید والامقام به دست خیل عظیم سربازان اسلام بر افراشته خواهد ماند و مسیر پر افتخار ایثار و مقاومت با قوت بیشتر تداوم خواهد یافت. بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از امریکای جنایتکار خواهند گرفت.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام ددمنشانه و پاسداشت خدمات درخشان، کم‌نظیر و ماندگار این دلاور سرافراز تاریخ ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه، این فاجعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا، احاد ملت ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هم‌رزمان و دوستداران، و به‌ویژه خانواده گرامی ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم و علو درجات این شهید گرانقدر و همراهانش را از درگاه خداوند منان مسألت دارم.

 حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

** فومنی: شهادت سردار سلیمانی انسجام نیروهای مقاومت را بیشتر می‌کند

بسم الله الرحمن الرحیم
قال رسول الله: اشرف الموت قتل الشهاده
شهادت برترین مرگهاست.

ملت شریف و بزرگ ایران؛ ضایعه شهادت سردار بزرگ میدان های نبرد ایران حاج قاسم سلیمانی امتحانی برای ملت بزرگ ایران خواهد بود.

حزب مردمی اصلاحات اقدام تروریستی آمریکا را محکوم می نماید و برای آنان سرنوشتی سیاه و تاریک را متصور است.

این اقدام تروریستی، آغاز آمریکا زدایی در منطقه خواهد بود و انسجام نیروهای خط مقاومت را بیشتر خواهد کرد.

حزب مردمی اصلاحات این شهادت را به امام زمان (عج) ، رهبر معظم انقلاب ،خانواده بزرگ و با ایمان ایشان و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می نماید و از خداوند منان برای خانواده ایشان صبری عظیم را طلب می نماید.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات
محمدزارع فومنی

** فراکسیون ولایی مجلس: آمریکا پاسخ سختی خواهد گرفت

در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی، فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی پیامی صادر کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید.

إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون

تبعید به زمین تمام شد ...

نمی دانم آقا در گوشش چه زمزمه می‌کرد وقتی ناله  می‌کرد: «هنوز به آل علی ظلم می شود»

سرش را که به آغوش پدران  شهدا که می‌گذاشت بغض داشت. حالا حسرت تمام شده است. همرزمان شهیدش خیلی وقت است انتظارش را  می‌کشند. اصلا خدا او را برای خودش می‌خواست.

ملت شریف ایران 
سردارمان رفت. وای بر ما  اگر سیدمان «علی»،  امروز در عزای مالک اشتر  ناله در چاه کند.
که آقا غمت مباد، ما هنوز زنده ایم. ما فرزندزادگان شهادتیم. تا می‌توانند از ما شهید کنند. ما ایستاده تر خواهیم شد.

با تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده های معظم شهدا، نیروهای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، رزمندگان و خانواده معظم شهید، اعلام می‌کنیم، مجلس شورای اسلامی ، تا پای جان در راه حفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستاده است و بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، آمریکا بداند، پاسخ سختی برای اقدامات جنایتکارانه اش دریافت خواهد نمود.

** قالیباف: آمریکای جنایتکار بداند انتقام ملت ایران سخت خواهد بود

محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از فرماندهان دوران دفاع مقدس با صدور پیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و تاکید کرد: آمریکای جنایتکار و ایادی حقیر آنان بدانند که انتقام ملت ایران، سخت و شکننده خواهد بود.

متن پیام تسلیت وی بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

برادر عزیز و دوست روزهای سخت، مجاهد خستگی‌ناپذیر و سرباز رشید ایران اسلامی، حاج قاسم سلیمانی، در عملیات ترور ناجوانمردانه سردمداران تجاوز و جنایت در جهان، رخت سرخ شهادت پوشید و به مولایمان سیدالشهدا اباعبدالله الحسین، پیوست.

خداوند مهر قبول شهادت بر پایمردی این مبارز نستوه زد. رزمنده‌ای که لحظه‌ای برای دفاع از مظلومان و نبرد با تکفیری‌ها و ایادی تحجر از پا ننشست و پرچمدار سپاه ولایتمدار ایران در جنگ با داعش و القاعده و سایر ایادی ساخته دست آمریکای جنایتکار بود.

آمریکای جنایتکار و ایادی حقیر آنان بدانند که انتقام ملت ایران، سخت و شکننده خواهد بود.

** سازمان بسیج مستضعفین: شیطان بزرگ در آستانه هزیمتی هولناک و انتقامی سخت قرار گرفته است

در پی شهادت سپهبد بسیجی حاج قاسم سلیمانى توسط ایادى شیطان بزرگ،سازمان بسیج مستضعفین بیانیه تسلیتی صادر کرد.

متن بیانیه سازمان بسیج مستضعفین به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه سپهبد بسیجی حاج قاسم سلیمانى فرمانده پیشرو و بى ادعاى نیروى قدس سپاه پاسدان،خبرى بود به ظاهر؛ تلخ و جانکاه ولکن در باطن؛ لطفى خفى و منتى جلى بود که حضرت ارباب بر مستضعفین عالم نهاد! به قول خمینى کبیر:بکُشید ما را! اسلام زنده تر خواهد شد! حادثه؛ شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی نبود!

حادثه؛ آن ابر تیره اى است که منتظر بارش بود تا سیل به راه اندازد و در انتظار جرقه اى از براى انفجارى بس بزرگ بود!آمریکا به خوبى مى داند در کشورى که امامش مى گوید: با رفتن یک خدمتگذار، خللى در سدّ آهنین ملت به وجود نخواهد آمد! قطعا با شهادت حاج قاسم به طریق اولىٰ خللى در عزم و اراده پولادین "رجالٌ صدقوا ما عاهدوا الله علیه"ایجاد نخواهد شد! ولکن این سکه، روى دیگرى نیز دارد! آسمان عراق بوى خون حسین(ع) گرفته است!

و آنکه از همه غم زده تر و بیمناک تر و دستپاچه تر و وحشت زده تر است؛ شخص ابلیس است!

شیطان بزرگ مى داند که خون به ناحق ریخته اصحاب سیدالشهداء هرچه عظیم تر باشد، تاریخ سازتر و ظلمت سوزتر خواهد بود!

از این لحظه حاج قاسم به آرزوى تمام عمرش رسیده و ابلیس اکبر در آستانه هزیمتى هولناک و تبدیل گشتن به عبرتى بزرگ براى تمام جباران تاریخ قرار گرفته است.

پس چه جاى ناراحتى؟! که براى ابلیس، دیرى است که دیگر دیر گشته! و جهان اسلام مملو از سلیمانى شده و اى بسا رقص سرمستانه ى اکنون ترامپ نیز از خوف پاسخ کوبنده و انتقام سختی باشد که در انتظار اوست!
گوشهاى ابلیس در لحظه شهادت فرزند حسین(ع) از همه بهتر مى شنید که منادى اى از عرش ندا در مى داد: نصرٌ مِن الله و فتحٌ قریب! و بَشّر الصابرین!

نصرت الهى نزدیک گشته و بشارت باد بر صابرین که صباح الیوم؛ صباح النصر و الفتح!

سازمان بسیج مستضعفین ضمن عرض تسلیت به خاندان مکرم سلیمانى دریافت این مدال افتخار بى نظیر و خونین را به روح ظلمت شکن سپهبد بسیجی سلیمانى و ملت تاریخ ساز ایران تبریک عرض مى کند.

** ذوالنوری: با اقدام تقابلی جبهه جهانی مقاومت، مستکبران خواب خوش نخواهند داشت

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی پیامی شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء والصدیقین

شهادت سرباز مخلص و جان نثار ولایت، سردار حماسه ساز عرصه های جهاد و شهادت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر پیشگاه حضرت بقیه الله روحی له الفداء، نائب برحقش حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و همه امت اسلام وملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت باد.

با اقدامات تقابلی مجاهدان جبهه جهانی مقاومت، طواغیت مستکبر و نیروهای جنایتکار آمریکایی از این پس خواب خوشی نخواهند داشت و باید باید مستمرا منتظر جهنم انتقام باشند.

مزد یک عمر مجاهدت سردار سلیمانی در مقابل اشقی الاشقیاء کمتر از شهادت نبود. درجاتش متعالی وراهش پر رهرو باد.

** فرمانده کل ارتش: شهادت سردار سلیمانی در حمله تروریستی آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند

فرمانده کل ارتش در پیامی با تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، تاکید کرد: به جنایتکاران اعلام می داریم این حمله تروریستی و ددمنشانه آمریکای جنایتکار که نشانه ای بارز از خوی تروریستی دولت آمریکا است بدون پاسخ نخواهد ماند.

در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده مجاهد و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست جنایتکاران آمریکایی؛ امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت اجر و پاداش خداوند متعال برای مردان بزرگی است که با سالها مجاهدت مخلصانه در میدان های مبارزه با شیاطین، جان در طبق اخلاص گذاشته اند و دل به معبود داده اند.

شهید سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجاهدی خستگی ناپذیربود که جز شهادت هیچ پاداشی برازنده او نبود.

اینجانب از سوی خود و همرزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران شهادت فرمانده ولایی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای( مد ظله العالی)، امت شهید پرور، غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت تبریک و تسلیت گفته و به جنایتکاران اعلام می داریم این حمله تروریستی و ددمنشانه آمریکای جنایتکار که نشانه ای بارز از خوی تروریستی دولت آمریکا است بدون پاسخ نخواهد ماند.

بدون تردید در پی این اقدام تروریستی جنایتکاران خبیث و به برکت این خون های پاک، جبهه مقاومت بیش از پیش تقویت خواهد شد.   

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

** اشراقی: سردمداران خبیث آمریکایی بزودى طعم انتقام سخت سربازان امام زمان(عج) را خواهند چشید

حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی در پی شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر بهت آور شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی توسط اشغالگران خبیث آمریکایی در عراق، دل همه عاشقان این مرز و بوم و آزادی خواهان جهان را پر از غم و اندوه فراوان کرد. خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هرگز پایمال نخواهد شد و سردمداران خبیث آمریکایی، بزودى انتقام سختی از سربازان امام زمان (عج) خواهند چشید.

این مصیبت بزرگ را به محضر حضرت ولى عصر(عج) و رهبر حکیم انقلاب اسلامى و همه ى مردم عزیز ایران تسلیت عرض مى‌نمایم.

** وزیر کشور: فقدان سردار سلیمانی عزم ملت‌های اسلامی را استوار خواهد ساخت

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام وزیر کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

شهادت سردار پرافتخار لشگر اسلام، فرمانده محبوب امت اسلامی در مبارزه با استکبار و افراط، سرلشگر حاج قاسم سلیمانی، را که پس از یک عمر مجاهدت در راه ارزش های الهی و دفاع از مستضعفان عالم به کاروان شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی پیوست، به عموم آزادیخواهان جهان و مردم انقلابی و شهید پرور ایران و مقام معظم رهبری ، تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

تردیدی نیست که خون مطهر این قهرمان شهید، نیرنگ آمریکای جهانخوار را که منشاء اصلی  تجاوزها و جنایت های چندین دهه اخیر در جهان اسلام است، رسوا خواهد کرد و ملت های اسلامی و مردم شریف ایران را در پیگیری آرمان های الهی و انسانی انقلاب اسلامی استوار خواهد ساخت.

فقدان مجاهد نستوه و محبوب؛ شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای این عملیات تروریستی به ویژه شهید ابومهدی المهندس، غمی جانسوز و اندوهی بزرگ است، اما به خواست پروردگار قادر متعال، عزم جزم ملت های اسلامی در پیگیری مسیر اخوت و اتحاد اسلامی در برابر زیاده خواهی نظام سلطه جهانی را استوار خواهد ساخت و اراده پولادین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت ارضی ایران عزیز و صیانت از اهداف راهبردی انقلاب اسلامی را، غنا خواهد بخشید.

السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور و جانشین فرماندهی کل قوا در امور ناجا

** انتقام خون سردار سلیمانی در سراسر جهان اسلام گرفته خواهد شد/ شادی لحظه‌ای آمریکایی‌ها به عزا تبدیل می‌شود

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی و سخنگوی سپاه با تسلیت شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی، گفت: سردار قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان با تدبیر، شجاع، ولایتمدار و انقلابی بود که در طول عمر پربرکت خود در چهل و یک سال گذشته برای امنیت ملت ایران، امنیت امت اسلام و مبارزه با دشمنان قسم خورده امت اسلامی مجاهدت‌های فراوانی کرد و در معرض خطرهای متعددی قرار گرفت.

وی افزود: او در صحنه دفاع مقدس و در صحنه توانمندسازی محور مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی بارها تا مرز شهادت پیش رفت و چندین بار مجروح شد و چندبار قبل از شهادت به دست آمریکایی‌ها، لقب شهید را از مقام معظم رهبری دریافت کرد؛ او جانبازی بود که هرچند بالاترین مدال افتخار نظامی ایران را به همراه داشت اما همواره خود را سرباز ولایت و امت اسلامی می‌دانست.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه امروز فصل جدیدی برای سپاه پاسداران و جبهه مقاومت آغاز خواهد شد، گفت: آرمان های شهید سلیمانی کاملا مشخص است و آموزش و تدابیر لازم برای جبهه مقاومت در طول دوره حیات پربرکت ایشان کاملا واضح و روشن شده است.

شریف با تاکید بر اینکه قطعا شادی لحظه ای آمریکایی‌ها و صهیونیست ها دیری نخواهد پایید که به عزا تبدیل شود، گفت: سپاه پاسداران، مردم و جبهه مقاومت در طول و عرض جهان اسلام انتقام خون این شهید سرافراز را که به چیزی جز سرافرازی و سربلندی ملت ایران، امت اسلام و آزادی قدس نمی اندیشید خواهند گرفت.

وی گفت: مطمئن هستیم که شاگردان و تربیت شدگان این فرمانده لایق و شجاع، آرمان های وی را محقق خواهند کرد. سپاه قاسم سلیمانی‌های متعددی دارد، هرچند که فرهنگ سپاه ایجاب نمی‌کند که در زمان حضور سرداران سرافراز خود جایگزین‌های آنها را معرفی کند، اما افراد بسیار شجاعی در مجموعه خانواده سپاه و امروز باید بگوییم در مجموعه جبهه مقاومت هستند.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه از این خبر در مجموعه سپاه بسیار متاسف هستیم اما عزم ما برای گرفتن انتقام بیشتر خواهد بود، اظهار داشت: قطعا انتقام گرفته خواهد شد. ما راهی را در چهل سال گذشته شروع کردیم که سرداران بسیاری را در این راه تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌ایم. شهید سلیمانی با درایت و حضور میدانی خود شرایطی را به وجود آورد که امروز اسرائیلی‌ها و  آمریکایی ها دست به یک جنایت آشکار زدند و مطمئن باشند که پاسخ سختی را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: به محض اینکه مقدمات انتقال پیکر این شهید عزیز به کشور فراهم شود، جزئیات مراسمات اعلام خواهد شد.

** پیام تسلیت حزب ندای ایرانیان در پی شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی

متن این پیام به شرح ذیل است:

هرگز مپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند، بلکه زنده اند ( به حیات ابدی و ) در نزد خدا متنعّم خواهند بود. (قرآن کریم)

 مجاهد بزرگوار، پناه مظلومان جهان،  سپهبد نامدار، افتخار امت اسلام، حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید .قاسم سلیمانی به آرمان چهل ساله خویش پیوست، بیش از چهل سال مجاهدت اینک در اوج اقتدار و شرافت و محبوبیت و تسخیر قلب ها به دیدار معبود خود شتافت و شهادت حق مسلم و زیبنده وجود قاسم سربدار و شهیدامت اسلام بود.

از خون سلیمانی هزاران مالک اشتر دیگر در محافظت از کیان کشور خواهد رویید و رسم ‌‌و راه دفاع از انسانیت و فطرت پاک انسانی کور شدنی نیست.

هیات حاکمه آمریکا با این حماقت که تجلی تمام‌عیار تروریسم دولتی بود نشان داد چگونه کشور خود را ملعبه و ابزاری در دست صهیونیست های جنایتکار  قرار داده و بدون محاسبه آمریکا را وارد مخاطرات پیش بینی ناپذیر منطقه ای نموده و مسوول تبعات و اتفاقات بعدی خواهد بود.

دولت جنایتکار آمریکا با ترور سردار محبوب ایرانی حاج قاسم سلیمانی به عنوان مؤثرترین نماد مبارزه با افراط گرایی در منطقه نام خود را در رأس فهرست دولت های تروریست ماندگار کرد، چنانکه نام و یاد و منش شهید قاسم سلیمانی در دل هایمان ماندگار شد. سلیمانی رفت و به مراد دل رسید اما راه و رسم شهادت و‌فداکاری برای آرمان‌های پاک انسانی پیش روی همه ماست.

حزب ندای ایرانیان شهادت فرزند برومند ایران زمین را به محضر ولیعصر امام زمان (عج )، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و همه عدالت خواها‌ن و عاشقان آزادی  تبریک و تسلیت عرض نموده و بر عهد دیرین خود بر فداکاری در راه ایران و اسلام استوار است.

** خون سردار سلیمانی‌ها جان مضاعفی به محور مقاومت می‌بخشد

در پی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جامعه روحانیت مبارز پیامی تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت جامعه روحانیت مبارز به شرح ذیل است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا...

سردار رشید و سرافراز امت اسلامی، مالک دلهای محرومان و ستمدیدگان منطقه و فرمانده جبهه مقاومت ملکوتی شد.

مجاهد طریق حق و مبارز حریم ولایت و دفاع از کیان ایران اسلامی و حریم اهل بیت علیهم السلام همانطور که آرزوی دیرینه اش بود، به همرزمان شهیدش پیوست و دل دنیای اسلام را داغدار کرد.

امنیت نظام جمهوری اسلامی و صیانت از ملت با خون سرداران رشید اسلام گرهی ناگسستنی خورده است.

خون سردار سلیمانی ها و ابو مهدی ها جان مضاعفی به محور مقاومت در برابر زیاده خواهی های دنیای غرب و دشمنان قسم خورده اسلام ـ آمریکا و اسراییل جنایتکار و ایادی وابسته ـ خواهد بخشید و بی تردید راهبردی جدید و راهی تازه تا نابودی تمامی جنایتکاران و استکباران جهانی پیش روی آنها می‌گذارد.

وعده الهی تخلف ناپذیر و ظفرمندی و سعادت از آن کسانی است که مقاومت و پایداری را توشه ی راه قرار می دهند. جوانه های بسیاری از خون مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی و سلیمانی هایی که راه او را ادامه می دهند، بر درخت تنومند مقاومت اسلامی خواهد رویید و تا نتیجه ی قطعی و نهایی تحت ولایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت. 

جامعه روحانیت مبارز، شهادت سرافرازانه دلیرمرد جبهه مقاومت و سرحلقه مدافعان حریم ولایت و اهل بیت، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را به پیشگاه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و محضر فرماندهی معظم کل قوا و ملت شریف و ولایت مدار ایران  تسلیت و تعزیت عرض می نماید و دشمنان باید بدانند پاسخ جریان مقاومت اسلامی، در برابر این اقدام جنایتکارانه سخت و سهمگین خواهد بود.

** شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان در پیامی شهادت مظلومانه سردار مجاهد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

▪️شهادت مظلومانه سردار سرافراز سپهبد قاسم سلیمانی مجاهدی که بیشترین نقش را در مبارزه با گروههای تکفیری و خشونت طلب در منطقه داشت، لکه سیاهی بر ‌پیشانی کسانی شد که خاور میانه را ملک طلق خود می دانند و با دخالت های پنهان و آشکار خود هدفی جز به آشوب کشیدن این منطقه و تأمین اهداف خود ندارند.

▪️سردار سرافراز ایران به آرزوی دیرینه خود رسید و شهادت او پیام مظلومیت ایران و رسوایی متجاوزانی شد که به هیچیک از قواعد بین المللی و حقوق کشورها و ملت ها پایبند نیستند.

▪️شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان این ضایعه بزرگ را به ملت بزرگ ایران تسلیت می گوید و از خداوند بزرگ برای روان پاک و مطهر او رحمت بیکران‌الهی  و برای بازماندگان و همرزمان آن شهید صبر و اجر مسئلت دارد.

شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان
سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸

** تأکید فراکسیون امید مجلس بر «پاسخ سخت» خون‌خواهان سردار سلیمانی

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس بیانیه‌‌ای صادر کرد.

متن بیانیه فراکسیون امید مجلس به شرح زیر است:

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

سلام خدا بر تمامی مجاهدان و رزمندگان اسلام. 

شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب ملت‌های آزاده و قلب‌های ستمدیده به فیض شهادت نائل شد تا سال‌ها پس از دوران دفاع مقدس به یاران و همرزمان دیروزش بپیوندد. 

شهید قاسم سلیمانی در نزدیکی مقتل مرادش حضرت اباعبدالله با محاسنی سپید که به خون پاکش خضاب شده بود در راه مبارزه خستگی ناپذیر با تکفیر و ترور به شهادت رسید.

وصل جانانه او و چنین لبیکی به دعوت حق‌تعالی گوارای وجود و روح بلندش! به‌راستی که شهادت هنر مردان خداست. 

ملت بزرگ ایران در داغ فرزند عزیز و قهرمانش می‌سوزد اما فراموش نمی‌کند چه جان‌‌های عزیزی در این راه فدای اسلام شده است. 

صحنه نبرد با ظالم صحنه همیشه تاریخ است و این ملت ایران است که با انتقامی سخت درس فراموش نشدنی به همه مستکبرین خواهد داد.

رژیم پلید و خبیثی که دستور ترور فرزند ایران را داد و دستش به خون هزاران انسان بیگناه آلوده است به زودی با پاسخ سخت خونخواهان حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت روبرو خواهد شد.

بار دیگر شهادت سردار اسلام قاسم سلیمانی را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده آن عزیز محبوب و ملت ایران و همه آزادگان جهان تسلیت عرض می‌کنیم./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات