۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۳۳۲۸۹
امام جمعه موقت شهرکرد:

شهادت سردار سلیمانی سبب استحکام هرچه بیشتر پایه‌های نظام اسلامی خواهد شد

شهادت سردار سلیمانی سبب استحکام هرچه بیشتر پایه‌های نظام اسلامی خواهد شد
حجت الاسلام فاطمی با تبریک و تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهادت سردار سلیمانی سبب استحکام هر چه بیشتر پایه‌های نظام اسلامی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با تبریک و تسلیت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی چنین جان فشانی‌هایی تازگی ندارد؛ به یقین ریختن این خون‌ها سبب استحکام هر چه بیشتر پایه‌های نظام اسلامی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه این شهادت‌ها نه تنها آسیب زا نبودند بلکه کشور را برابر خطرات ایمن ساختند و آگاهی و بصیرت را در ملت افزایش دادند، افزود: در طول تاریخ انقلاب به برکت شهادت‌هایی که صورت گرفته است، منافقان به مردم معرفی و چهره نفاق برای آنان هویدا شد و این چیز کمی نیست.

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه شهادت سردار شهید سلیمانی حادثه‌ای غم انگیز و فقدانی بزرگ است، ادامه داد: به یقین شهادت این سردار بزرگ اسلام آگاهی و بصیرت مردم ایران و عراق را ارتقاء خواهد داد و سبب می‌شود سرنوشت این دو ملت بیشتر به هم گره بخورد.

وی با بیان اینکه مردم عراق سردار حاج قاسم سلیمانی را به عنوان «زره محکم عراق» می‌شناختند، خاطرنشان کرد: اگرچه هستند کوردلان و حسودانی که قدر و منزلت این عبد صالح را ندانستند، اما خیرخواهان عراق قدردان او بودند و هستند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد با اشاره به اینکه ننگ چنین جنایت‌هایی برای همیشه بر پیشانی آمریکای خبیث خواهد ماند، گفت: به یقین این رفتار دولتمردان آمریکا در داخل کشور خودشان مخالفان فراوانی دارد و ملت آمریکا موافق این رفتار نیست، آنان چگونه راضی می‌شوند نان و منافعشان را با زور و قلدری در خاک دیگر کشور‌ها جستجو و صدا‌های اعتراض را اینگونه خاموش کنند.

وی با اشاره به جنبه حقوقی رفتار‌های آمریکا تأکید کرد: باید پرسید تکلیف تمامیت ارضی عراق چیست و مجامع جهانی در قبال این رفتار‌ها چگونه اظهار نظر می‌کنند.

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه شهادت ابولمهدی المهندس نشان داد که خون ایران و عراق یکی شده است، تصریح کرد: این مطالبه به حق امام راحل (ره) نیز بود که همواره خواستار اتحاد ملل مسلمان در برابر دشمن بودند و اینکه ملت‌ها دشمن را بشناسند و فریب ظاهر شیرین او را نخورند.

وی با تأکید بر اینکه سردار شهید سلیمانی تنظیم کننده مقاومت بود و رزمندگانی از ملل مختلف داشت که توانستند غده سرطانی داعش را از میان بردارند و نابود کنند، خاطرنشان کرد: این مقاومت و بیداری باید ادامه و روز به روز افزایش یابد همچنان که رهبر معظم انقلاب نیز در پیام امروزشان بر این مهم تأکید کردند که کسانی که این رفتار را مرتکب شدند آماج انتقام ملت ایران و عراق قرار خواهند گرفت.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه همه ملت ایران باید راه شهید والامقام سردار سلیمانی را با قوت ادامه دهند و این همان چیزی است که ایشان جانش را برای آن تقدیم کرد، افزود: به یقین مردم ایران برای دفاع از اسلام و ادامه راه مقدس شهدای انقلاب و مقاومت در برابر استکبار و توطئه‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب این راه را ادامه خواهند داد. /۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات