۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۳۳۳۶۶
عالم اهل سنت لبنان در گفت‌وگو با رسا؛

آمریکا تاوان سنگین ترور حاج قاسم را خواهد داد

آمریکا تاوان سنگین ترور حاج قاسم را خواهد داد
رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با تاکید بر وحدت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی خاطر نشان کرد که آمریکا برای ترور حاج قاسم و ابومهدی مهندس تاوان سنگینی خواهد داد

شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با تبریک و تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی مهندس معاون حشد الشعبی گفت: شهادت این دو ماه و خورشید محور مقاومت بسیار سخت است. از سوی فرزندان مقاومت به دولت و ملّت عراق و ایران، به ویژه امام خامنه‌ای تسلیت عرض می‌کنم. چنین جنایتی از دشمن کینه‌توز و خونخواری که تمام تلاش خود را برای مهار قدرت و نفوذ جموری اسلامی ایران به کار بسته است، جای تعجب ندارد.

وی با تحلیل چرایی چنین اقدامی از سوی رژیم منفور آمریکا افزود: ایالت متحده آمریکا در داخل با بحران‌های متعددی مواجه است. در بعد سیاست خارجی نیز با مجاهدت و جانفشانی رزمندگان محور مقاومت، تمام طرح‌ها و نقشه‌های استکبار جهانی را نقش برآب کرد. فرمانده شهید قاسم سلیمانی مدافع اول اسلام و مسلمین، حامی فلسطین و وحدت امت اسلامی است، پس باید آمریکا دست به چنین جنایتی بزند.

عالم اهل سنت لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آنکه خون شهدای محور مقاومت به خصوص سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس به هدر نخواهد رفت، خاطر نشان کرد: آمریکا بخاطر انجام این حماقت، تاوان سنگینی را پرداخت خواهد کرد. بی‌شک پاسخ محور مقاومت به این جنایت سخت و شدیدی خواهد بود. نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه از یمن و عراق و لبنان تا سوریه و فلسطین، همگی در جبهه واحد به این جنایت پاسخ خواهند داد.

شیخ عبدالرزاق اظهار داشت: قاسم سلیمانی تنها فرمانده نیروی قدس و یا یک ژنرال ایرانی نبوده بلکه پدر معنوی و قلب تپنده جنبش‌های جهادی و مقاومت در جهان بود. باید محور مقاومت با اتحاد و وحدت کلمه، درسی فراموش ناشدنی به استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و اسرائیل بدهند که تعدّی به مقامات و مسؤولان اسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند.

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در پایان با اشاره به انتشار لیست اسرائیل برای ترور سید حسن نصرالله، حاج قاسم سلیمانی و ابوعطا، نقش رژیم صهیونیستی در این جنایت را آشکار دانسته و تصریح کرد: هم‌پیمانان آمریکا یعنی اسرائیل و سردمداران مرتجع عربی قطعا در این جنایت مشارکت داشته‌اند. آمریکا برای اجرای این طرح از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و کشورهای عربی منطقه و رژیم صهیونیستی نیز آمریکا را در این امر همراهی کرده‌اند بنابراین آنها نیز شریک جرم آمریکا در این جرم هستند.

محمد رایجی
ارسال نظرات