۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۶۲۲
احزاب یمنی:

مسیر جهاد تا اخراج «اشغالگر آمریکایی» از منطقه ادامه خواهد داشت

مسیر جهاد تا اخراج «اشغالگر آمریکایی» از منطقه ادامه خواهد داشت
جنبش‌ها و احزاب یمنی با محکوم کردن ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» تصریح کردند، مسیر جهادی محور مقاومت تا نابودی پروژه صهیونیستی-آمریکایی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر سیاسی جنبش «انصارالله» یمن در واکنش به شهادت «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق به دست آمریکا اعلام کرد، این اقدام جنایت جنگی علیه امت اسلام، محور مقاومت و مسأله فلسطین است.

در بیانیه انصارالله آمده است، این دو قهرمان نمونه جهاد در راه خدا و وحدت جبهه‌ها برای مقابله با دشمن هستند.

انصارالله سپس به ملت و سران ایران و و ملت عراق و الحشد العشبی به خاطر شهادت سلیمانی و المهندس تبریک گفت.

دفتر سیاسی انصارالله تأکید کرد، ملت‌های منطقه باید بدانند که امنیت و ثبات و استقلال در پی رفتن به سمت پروژه آزادسازی تا اخراج اشغالگر آمریکایی است.

دبیرکلی حزب «الشعب الدیمقراطی» یمن (حشد) نیز این اقدام آمریکا را محکوم و اعلام کرد، ترور این دو شخصیت در عراق، تعرض آشکار به حاکمیت عراق بوده و باید به آن پاسخ داده شود.

در ادامه این بیانیه بر همبستگی کامل با حق ایران و عراق برای پاسخ به «اشغالگر آمریکایی» تأکید شده است و از امت عربی و اسلامی خواسته شده به مقابله با چالش‌های بزرگ بپردازند.

بر اساس گزارش «سبأ»، ائتلاف «الاحزاب السیاسیه الیمنیه المناهضه للعدوان» هم ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرد: دولت آمریکا مسؤولیت کامل این جنایت و تبعات آن را بر عهده دارد.

در این بیانیه بر ادامه مسیر جهادی محور مقاومت تا نابودی پروژه صهیونیستی-آمریکایی و غربی در منطقه تأکید شده است./983/ب

ارسال نظرات