۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۳۱۹۸۴

یمن از خنثی‌سازی حدود ۳۰۰ توطئه خبر داد

یمن از خنثی‌سازی حدود ۳۰۰ توطئه خبر داد
وزارت کشور یمن اعلام کرد، این وزارت‌خانه از آغاز جنگ ائتلاف سعودی، نزدیک به 15 هزار دستاورد امنیتی داشته و بیش از 290 توطئه را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، در طول پنج سال گذشته ۲۹۶ «نقشه خصمانه» نیروهای ائتلاف سعودی-آمریکایی و متحدان آنها را کشف و خنثی کرده که ۲۵ مورد آن در سال ۲۰۱۹ و علیه جبه داخلی بوده است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وزارت کشور یمن در کنفرانسی مطبوعاتی خود افزود، بسیاری از هسته‌های ترورریستی وابسته به گروهک‌های داعش و القاعده شناسایی و بازداشت شده‌اند که ۱۳ مورد آن مربوط به سال جاری میلادی است.

سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن در ادامه اعلام کرد، مجموعه بمب‌های کاشته شده به دست گروهک‌های مرتبط با ائتلاف که کشف و خنثی شد ۱۴۵۸ عدد از آغاز حملات است و هدف بمب‌های مذکور مسیرهای اصلی، بازارها، منازل و مساجد بودند.

وی افزود، اعترافاتی از هسته‎های تروریستی گرفته شده که نشان می‌دهد آنها قصد کار گذاشتن بمب در برخی مناسبت‌ها از جمله میلاد پیامبر (ص) را داشته‌اند.

سخنگوی وزارت کشور یمن اعلام کرد، این وزارت‌خانه از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی تا کنون ۴۵ هزار و ۹۳۰ دستاورد امنیتی به نام خود ثبت کرده است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن از فروردین ۱۳۹۴ آغاز شد و با اینکه چیزی جز خسارت برای ریاض و متحدانش نداشته، هنوز متوقف نشده است. 

منبع: فارس
ارسال نظرات