۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۳۱۳۹۴

دیدار مقامات صنعا با یک مقام سازمان ملل؛ اعلام 30 هزار بار نقض توافق سوئد

دیدار مقامات صنعا با یک مقام سازمان ملل؛ اعلام 30 هزار بار نقض توافق سوئد
استاندار «الحدیده» و برخی دیگر از مقامات وابسته به دولت نجات ملی یمن با رئیس ناظران سازمان ملل دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد عیاس قحیم» استاندار «الحدیده» امروز (شنبه) با «آبهیجیت گوها» رئیس تیم ناظران سازمان ملل دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «انصارالله»، قحیم در این دیدار گفت، علیرغم پایبندی صنعا به توافق سوئد، ائتلاف سعودی بیش از ۳۰ هزار بار این توافق را نقض کرده است.

وی سپس خواستار نقش فعال سازمان ملل برای متعهد کردن طرف مقابل به تعهدات بر اساس توافق سوئد شد.

«علی قشر» معاون استاندار الحدیده هم گفت، سازمان ملل به وظایف خود برای پایان کشتار اهالی الحدیده عمل نمی‌کند. اصل توافق سوئد، انسانی است و با این حال گذرگاه‌های انسانی همچنان بسته و الدریهمی و بندر الحدیده همچنان در محاصره هستند.

«محمد القادری» عضو تیم صنعا در کمیته هماهنگی مشترک هم اعلام کرد، سکوت سازمان ملل در مقابل تعلل ائتلاف سعودی باعث تعجب است؛ اهالی الحدیده هر روز به خاطر نقض توافق سوئد می‌میرند و سازمان ملل باید موضعی واضح داشته باشد.

وی تأکید کرد، تا زمانی که آتش‌‎بس برقرار نشود ایجاد ایست‌های بازرسی فایده ندارد.

ابهیجیت گوها در این دیدار اعلام کرد: هدف توافق استکهلم توقف جنگ است و اجرای این توافق در الحدیده آغاز مرحله صلح فراگیر در یمن است. مسأله کمک‌های انسانی محوری اساسی برای ماست و طرح «باز استقرار» ضامن عبور کمک‌های انسانی است و ما بر روی آن کار می‌کنیم.

وی ادامه داد، سازمان ملل یک دولت نیست و برای تحقق صلح تلاش می‌کند اما بدون کمک تمامی طرف‌ها نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

امضای توافق سوئد میان صنعا و دولت مستعفی یمن به دسامبر ۲۰۱۸ باز می‌گردد و قرار بود برا اساس آن آتش‌بس در الحدیده برقرار شود و اقداماتی دیگر مانند تبادل اسرا صورت بگیرد.

منبع: فارس
ارسال نظرات