۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۶۳۳۷۴۳
دهقان در گفت وگو با رسا:

خون حاج قاسم موجب خروش و خیزش مظلومان جهان خواهد شد

خون حاج قاسم موجب خروش و خیزش مظلومان جهان خواهد شد
عضو حقوقدان شورای نگهبان بابیان اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی زمینه افول آمریکا را در منطقه فراهم می کند،گفت: خون حاج قاسم موجب خروش و خیزش مظلومان جهان خواهد شد.

دهقان عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی فردی کم نظیر در عرصه جهاد، سلحشوری و ایثارگری بود، گفت: تمام دوران عمر ایشان صرف خدمت به اسلام شد.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی علیرغم جایگاه بزرگی که داشت، فردی بسیار متواضع بود، اظهار داشت: بنده فردی را به تواضع ایشان سراغ نداشتم؛ ایشان فرد کم نظیری در زمینه اخلاص و وفاداری به اهل بیت(ع) بود.

دهقان به عشق و ارادت شهید حاج قاسم سلیمانی نسبت به امام راحل و رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: یکی از آرزوهای امام خمینی(ره) تشکیل بسیج جهان اسلام بود و شهید حاج قاسم سلیمانی بامجاهدت های بی وقفه خود بسیج جهان اسلام را تشکیل داد.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگ محور جبهه مقاومت بودند، خاطرنشان کرد: این شهید با ساماندهی نیروهای مردمی ملت هایی که قصد و انگیزه مبارزه با استکبار جهانی را داشتند، توانست بسیج جهان اسلام را تشکیل دهد؛ ایشان پس از تلاش و مجاهدت طولانی توانست درزمان ایجاد گروهک های تکفیری توسط آمریکا در سوریه و عراق از بسیج جهان اسلام رونمایی کند.

وی تأکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با پیروی از منویات و تدابیر رهبر معظم انقلاب توانست با ساماندهی جبهه مقاومت باب مجاهدت بزرگی را بگشاید و آن را به خاری برای چشم دشمنان تبدیل کند.

دهقان با اشاره به اینکه آمریکایی ها و گروهک های تکفیری، شهید حاج قاسم سلیمانی را مانع مقاصد شیطانی خود می دیدند و نمی توانستند وجود ایشان را تحمل کنند، عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با مجاهدت های خود اسباب نگرانی دشمنان را فراهم آورده بود؛ ایشان مدافع استقلال عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی نگاهی جهانی نسبت به مقاومت و استقلال کشورها داشت، ابراز داشت: ایشان نمی خواست تنها ملت ایران در اوج عزت و اقتدار قرار داشته باشند، بلکه همواره سعی داشت مردم عراق و سوریه و سایر کشورهای منطقه نیز به اوج عزت برسند.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی حضور آمریکا را درمنطقه برای چپاول و غارت منافع مردم مظلوم می دانست، گفت: نگاه ایشان به مسأله عزت و استقلال مردم، فراتر از مرزها بود؛ ایشان جمله ای دارند که طی آن خطاب به افراد فریب خورده مسلمان می فرمایند «ای برادر عرب که به دنبال منی، اگر مرا شهید کنی به خدا قسم تو را شفاعت خواهم کرد» و این نمایانگر روحیه مهربان و ترحم این شهید والامقام  نسبت به مسلمانانی است که گول دشمن را خورده اند و به دنبال ترور او هستند.

دهقان جریان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را یک توطئه پیچیده از سوی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: بدون تردید این حادثه بدون کار جاسوسی و خیانت اتفاق نیفتاده است، یعنی آمریکایی ها شهید حاج قاسم سلیمانی را زیر نظر داشته اند و از جزئیات سفرش اطلاعاتی به دست آورده بودند تا بتوانند ایشان را شهید کرده تا عقده های خود را ازشکست های پی درپی از جریان جهادی و جبهه مقاومت تخلیه کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خون شهید حاج قاسم سلیمانی موجب هوشیاری و خروش و خیزش ملت های مظلوم خواهد شد، بیان کرد: درماه های اخیر آمریکایی ها و مزدوران آنها در منطقه سعی کردند میان ملت عراق و ایران تفرقه و جدایی بیندازند و با تبلیغات سوء قصد داشتند ایران را هماهنگ آمریکا جلوه داده و کاری کنند تا مردم عراق جانفشانی حاج قاسم و یاران شهیدش را که از مردم مظلوم عراق در برابر داعش دفاع کردند به فراموشی بسپارند  اما با شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا برای همگان روشن شد که دشمن درجه یک عراق و ایران و ملت های منطقه آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق برخی از برادران عراقی را که تحت تاثیر تبلیغات مسموم آل سعود قرار گرفته بودند آگاه ساخت، اظهار داشت: آمریکایی ها همه منافع ملت عراق را به یغما می برند؛ امروز بیش از چهار پنجم منابع و منافع نفتی عراق به جیب کمپانی های نفتی آمریکا ریخته می شود و کمتر از یک پنجم منافع نفتی عراق عاید مردمانش می شود.

دهقان با بیان اینکه آمریکا پول هایی که از  جیب ملت عراق چپاول می کند را علیه خود این ملت استفاده می کند، اضافه کرد: خون شهید حاج قاسم سلیمانی که با خون فرماندهان حشدالشعبی عراق آمیخته شد بدون شک اثرات عمیقی خواهد داشت، بنابراین ملت عراق باید بیش از گذشته دشمنان خود را بشناسند و اجازه ندهند آمریکایی ها بیش از این دارایی هایشان را به یغما ببرند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی خروشی در میان مسلمانان و آزادی خواهان جهان برای مقابله با جنایات و اقدامات غیر انسانی آمریکا به وجود آورد، تأکید کرد: امروز آمریکا پول ها و منافع شیعیان و مردم عراق را چپاول می کند و با استفاده از آنها مجاهدان عراقی و مدافعان ملت و مهمانان آنها را قتل عام می کند، بنابراین این اتفاق ملت عراق را هوشیار تر و دشمن شناس تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی زمینه افول آمریکا در منطقه و زمینه بیرون راندن آن از خاورمیانه فراهم خواهد کرد، به بعد بین المللی اقدام بی شرمانه آمریکا در ترور شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: این جنایت آمریکا یک جنایت تروریستی و خلاف همه موازین بین المللی هم بود، زیرا در یک منطقه مدنی و غیر نظامی شهید حاج قاسم سلیمانی را در حالی که به دعوت مقامات رسمی عراق به این کشور سفر کرده بود، مورد ترور قرار دادند.

دهقان خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی به صورت رسمی به عراق سفر کرده بود، اما آمریکایی ها در یک منطقه مدنی، هم مهمان و هم میزبان را به خاک و خون کشیدند؛ بر اساس موازین بین المللی اقدام آمریکایی ها به عنوان یک کشور ثالث دخالت جنایتکارانه در امورداخلی عراق بوده و با هیچ قاعده بین المللی قابل توجیه نیست و تعجب است که سازمان های بین المللی چگونه در برابر این جنایت و مداخله غیر قانونی موضعی درخور نمی گیرند؟!

وی در پایان تاکید کرد: ملت ایران انتظار دارند مقامات مسؤول درایران و در جبهه مقاومت با قاطعیت و شجاعت و البته بادرایت حضور هر مقام و شرکت آمریکایی درمنطقه را نا امن کنند و  بستری برای برچیدن بساط مزدوران آمریکا و خائنان به ملت ها فراهم شود./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات