۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۳۳۷۹۴
تحلیلگران لبنانی:

آمریکا برگه‌های نفوذ خود در منطقه را از دست داده است

آمریکا برگه‌های نفوذ خود در منطقه را از دست داده است
تحلیلگران لبنانی با اعلام اینکه واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی، برنامه‌ریزی شده و قطعی خواهد بود، تاکید کردند که آمریکا برگه‌های نفوذ خود در منطقه را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، ولید سکریه نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی عراق تاکید کرد که تقابل بین محور مقاومت و نیروهای آمریکایی در عراق و احتمالا در خارج از این کشور به سطح بالاتری انتقال پیدا خواهد کرد. وی ابراز داشت که واشنگتن تلاش دارد موقعیت جدیدی را از طریق عراق به محور مقاومت تحمیل کند.

سکریه در این گفتگو ابراز داشت که ناتوانی آمریکا از مهار پیروزی‌های محور مقاومت و گسترش نفوذ روسیه و چین در منطقه باعث هدف قرار دادن نظامی مستقیم آن در این عملیات شده است. وی ابراز داشت که تحولات اخیر نشان می دهد که آمریکا از مرحله توطئه چینی و بازی با اوضاع سیاسی عراق فراتر رفته و به مرحله تقابل مستقیم رسیده است.

این نماینده پارلمان لبنان در سخنانش تاکید کرد که پیروزی‌هایی که محور مقاومت اخیراً در غزه، لبنان، سوریه، عراق و ایران به دست آورده، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دردسر انداخته است، آن هم در شرایطی که وی در آستانه انتخابات جدید ریاست جمهوری قرار دارد، علاوه بر اینکه نفوذ روسیه و ورود چین به منطقه نیز به عنوان دو عامل مهم در تقویت این محور و پیروزی آن در مقابله با آمریکا و متحدانش نقش داشته است.

وی تاکید کرد که جنایت جدید آمریکا نشان می‌دهد که این کشور به دنبال دستیابی به نتایج مثبتی است که بتواند بر اساس آن، آینده منطقه را با خواست خود رقم بزند، البته واشنگتن نمی‌تواند چنین دستاوردی داشته باشد چرا که شهید سلیمانی و المهندس روند ثابتی را در مقاومت منطقه ایجاد کرده‌اند.

انیس نقاش تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه نیز در گفتگو با العهد تاکید کرد که واشنگتن تمامی برگه‌های خود را در منطقه از دست داده است، این شرایط در حالی رقم خورده که محور مقاومت پیشروی‌های مهمی در مرحله اخیر داشته است. وی ابراز داشت که واکنش‌ها به ترور شهید سلیمانی و المهندس قطعاً برنامه‌ریزی شده خواهد بود و باعث خواهد شد نیروهای مقاومت به اهداف بزرگ خود دست پیدا کنند.

النقاش تاکید کرد که تصمیم به ترور این دو شهید بعد از آن اتخاذ شد که هاله ساختگی در اطراف سفارت آمریکا از بین رفت و مردم عراق سه شنبه گذشته به این سفارت حمله کردند. به این ترتیب واشنگتن احساس کرده است که نفوذ خود در عراق را بعد از پیروزی‌های محور مقاومت از دست داده است.

النقاش در خصوص واکنش مناسب محور مقاومت به این جنایت گفت: واکنش‌ها قطعاً برنامه‌ریزی شده خواهد بود و باعث می‌شود نیروهای مقاومت به اهداف بزرگ خود دست پیدا کند. این واکنشها شامل تمام منطقه و عرصه‌های مختلف آن خواهد بود.

تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه در ادامه تاکید کرد که واشنگتن از مدت‌ها پیش به دنبال ترور تمام کسانی بود که توطئه‌های خبیثانه این کشور را به نابودی می کشاند، کسانی که با داعش مبارزه کرده و فتنه را از بین بردند. آمریکا بارها نیروهای حشد را هدف قرار داده تا جایی که ابو مهدی المهندس را نیز ترور کرد. البته ترور المهندس و سلیمانی به این معنی است که روند تقابل با آمریکا و متحدانش در آینده، مستقیم و فراگیر خواهد بود./983/ب

 

ارسال نظرات