۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۸۳۶
واکنش علمای برجسته اهل‌سنت به جنایت تروریستی آمریکا؛

انتقام خون ‌شهید سلیمانی از گرگ‌های خونخوار گرفته می‌شود‌

انتقام خون ‌شهید سلیمانی از گرگ‌های خونخوار گرفته می‌شود‌
علمای برجسته اهل‌سنت قاطعانه اعلام کردند که انتقام خون پاک شهید سلیمانی از گرگ‌های خونخوار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان در پی اقدام وقیحانه و خبیثانه آمریکای جنایتکار و خائن در به شهادت رساندن سپهید قاسم سلیمانی، به این حرکت مزدورانه واکنش نشان داده و این حرکت ترامپ تروریست را به‌شدت محکوم کردند.

خون پاک شهید سلیمانی سبب تقویت ایستادگی و اقتدار جبهه مقاومت می‌شود

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت شهادت مظلومانه بزرگ مرد تاریخ بشریت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: خبر شهادت سردار رشید اسلام و مالک اشتر زمان حاج قاسم سلیمانی مایه تالم و تاثر شدید جامعه اهل‌سنت کشور شد.

وی افزود: حقیقتاً شهید سلیمانی داغ بزرگی بر دل آمریکایی‌ها گذاشته بود چراکه با تلاش و مجاهدت مردم سوریه و عراق داعشیان را نابود کردند و این درد گرانی برای آمریکایی‌ها بود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی همچون زندگی پر از برکتش، مایه وحدت، همبستگی و قوام هر چه بیشتر ملت شریف ایران و همه جوامع مظلوم و مقاوم جهان اسلام شد.

امام جمعه سنندج گفت: بار دیگر دست جنایتکار آمریکای جهانخوار از آستین فریبکارانه خود بیرون آمد و با جنایت و اقدامی وقیحانه سردار سرافراز اسلام؛ سپهید قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند اما آمریکایی‌های مزدور و نوکران آنان بدانند که انتقام ملت ایران و ملت‌های مسلمان، سخت و کوبنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یقیناً خون پاک شهید سلیمانی سبب تقویت ایستادگی و اقتدار جبهه مقاومت شده و حافظان امنیت انتقام سختی از قاتلان آمریکایی خواهند گرفت‌.

ماموستا رستمی یادآور شد: سپهبد قاسم سلیمانی در راه دفاع از نظام، کشور، ناموس و شرف کُردها، شیعه و سنی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد و با مجاهدت‌ها و رشادت‌های خود همواره حافظ آبروی مسلمانان جهان اسلام بود.

انتقام خون پاک شهید سلیمانی از آمریکای جنایتکار گرفته می‌شود

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم برجسته اهل‌سنت ضمن تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: ملت ایران از شهادت سردار سرافرار و رشید ایران و اسلام حاج قاسم سلیمانی بسیار متأثر و همه مسلمانان شیعه و سنی جهان اسلام داغدار این واقعه تلخ هستند.

وی افزود: حیله و مکر دشمنان برعلیه این بزرگوار ناشی از ترس، شجاعت و توانایی این سردار بزرگ بود که قطعاً در کوتاه‌ترین زمان مردم با وفای ایران و نیروهای انقلاب اسلامی انتقام خون پاک شهید سلیمانی را خواهند گرفت.

امام جمعه بانه با بیان اینکه دشمنان سردار سلیمانی را غافل‌گیر کردند، تصریح کرد: جرأت و شهامت سپهبد سلیمانی هیچ‌گاه در اذعان عموم مردم ایران فراموش نخواهد شد چراکه این انسان والامقام برای نظام و حدت جهان اسلام، زحمات فراوانی کشیده است.

وی گفت: دشمنان با اقدامات وقیحانه خود هیچ‌گاه به اهداف پلید خود نمی‌رسند کما اینکه مردم بیشتر از آنها بدبین‌تر و متنفر‌تر خواهند شد.

ماموستا خدایی با بیان اینکه ملت ایران مردمانی باشهامت، وفادار، متعهد و پشتیبان نظام و رهبری هستند، یادآور شد: خون شهید سلیمانی سبب تقویت اراده، ایستادگی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود و امیدوارم همه با هم در این برهه حساس با یکدلی و همبستگی برای نابودی استکبار جهانی تلاش کنیم.

دیگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در هیچ جای دنیا امنیت ندارند

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام جمعه مریوان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار و شجاع سپاه قدس را محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران خصوصاً مردم غیور و شهید پرور استان کردستان تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: پیام این شهید و کلیه شهیدان دیگر به ملت ایران، در کمین بودن استکبار جهانی برای از بین بردن مسلمانان است و نباید از آنها غافل شد.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم راه شهید سلیمانی در پاسداری از نظام و مردم افزود: دشمنان همیشه با ملت ایران به‌صورت آشکار نزاع و درگیری داشته و به‌دنبال تحقق توطئه‌های شوم خود که همان براندازی نظام بوده، هستند.

امام جمعه مریوان گفت: روحیه انقلابی ملت ایران با این اقدامات وقیحانه آمریکایی‌ها هیچ‌گاه تضعیف نخواهد شد بلکه خشم و انزجار نسبت به استکبار جهانی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت سربلند ایران و مردم شهید پرور استان کردستان از هیچ اقدام دشمنان نترسیده و از موضع انقلابی خود عقب‌نشینی نمی‌کنند، گفت: گرچه شهادت، پاداش یک عمر مجاهدت خالصانه «سپهبد حاج قاسم سلیمانی» در راه خدا و برای سرافرازی ایران اسلامی بود، اما فقدان این سردار فداکار به دست جنایتکاران متجاوز منطقه، ضایعه‌ای دردناک برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت شریف و آزاده ایران اسلامی و منطقه است.

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه کفار همیشه باهم و باید مسلمانان جهان اسلام نیز در کنار هم متحد باشند، تصریح کرد: ملت ایران و کردستانی‌های غیور و مرزدار از دسیسه‌های دشمنان غافل نشوند چراکه آنها در کمین نابودی نظام و ناامیدی مردم هستند.

امام جمعه مریوان با بیان اینکه دیگر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در هیچ جای جهان امنیت و امیدی برای ماندن ندارند، یادآور شد: به‌زودی «انتقام سخت» در انتظار قاتلان آمریکایی سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

جنایت استکبار جهانی از دیدگاه اهل‌سنت محکوم است؛ مسیر و راه شهید سلیمانی قاطعانه ادامه یابد

ماموستا محمد راستی، عالم برجسته اهل‌سنت ضمن تسلیت شهادت سردار رشید اسلام فرمانده قدس سپاه به محضر مقام معظم رهبری و خانواده ایشان اظهار داشت: همه ما علمای اهل‌سنت و کُردها جنایت استکبار جهانی در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اتحاد و انسجام میان تمامی مسلمانان شیعه و سنی ایجاد کرد، افزود: ملت ایران برای انتقام خون شهید سلیمانی روز به روز علیه ظلم و ستم استکبار جهانی متحدتر می‌شوند.

امام جمعه موقت شهر سنندج تصریح کرد: دشمنان هیچ‌گاه با اقدام‌های وقیحانه در جهت رسیدن به اهداف پلید خود موفق نخواهند شد و از امروز نیز در هیچ نقطه‌ای از کره زمین امنیت و آرامش ندارند.

وی با بیان اینکه مسلمانان انتقام خون این سردار بزرگ جهان اسلام را خواهند گرفت، گفت: این بزرگ مرد بی‌ادعا دوران دفاع مقدس از مصادیق مومنانی بود که به عهد خود با خدای شهیدان وفادار ماند و از شهیدان جاودانه ملت شریف ایران است.

ماموستا راستی خطاب به همه مسلمان و مردم انقلابی کشور و استان کردستان تاکید کرد: باید مسیر و خط این بزرگ مرد جهان که برای حکومت اسلام و احیای دین اسلام، حفاظت از دین، قرآن و شریعت رسول‌الله قیام کرد، ادامه یابد.

خون شهید سلیمانی پایمال نمی‌شود؛ خون شهید سلیمانی زوال و نابودی آمریکا و اسرائیل را تسریع می‌کند

ماموستا معروف خالدی، عالم برجسته اهل‌سنت ضمن تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سرافراز ایران و اسلام به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران اسلامی، همه همرزمان، سرداران و فرماندهان مقتدر نظامی و مردم استان کردستان اظهار داشت: شهادت افتخاری‌ است که شامل هر کسی نخواهد شد اما لیاقت و درجه سپهبد قاسم سلیمانی فقط شهادت بود.

وی افزود: استکبار جهانی و دشمنان ایران و دین اسلام می‌خواهند با این ترورهای ناجوانمردانه جبهه مقاومت را تضعیف کنند اما سخت در اشتباهند چراکه ملت یکپارچه ایران مدافع نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: دشمنان غافل از این هستند که پروردگار جبهه مقاومت را به سبب افرادی چون سپهبد سلیمانی که تئوریسن و فرمانده مقتدر جبهه مقاومت در خاورمیانه است، جلو می‌برد.

وی گفت: سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی نماد معنویت، مقاومت و مبارزه با تروریست در جهان اسلام بوده و یقیناً خون آن بزرگ‌مرد پایمال نخواهد شد و با خون پاک این شهید و حضور سردار سلیمانی‌های دیگر سرنگونی آمریکا قطعی است.

ماموستا خالدی با تاکید بر ضرورت ترویج راه شهدا، خطاب به مردم تصریح کرد: انتظار می‌رود والدین فرزندانی با تفکر و روحیه انقلابی شهید سلیمانی که در جبهه مقاومت و فرماندهی به خوبی می‌درخشید، تربیت کنند.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج بیان کرد: گرچه مردم ایران و استان کردستان از این حادثه غم‌انگیز بسیار ناراحت و نگرانند اما باید در کنار این اندوه بزرگ، با حس مقاومت و استکبارستیزی خود، دشمن‌شناسی خود را قوی‌تر کنند.

سپهبد سلیمانی اجازه نداد نیروهای داعشی و آمریکایی از ناموس کُردها سوءاستفاده کنند

ماموستا اقبال بهمنی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج ضمن تسلیت شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی به محضر مبارک رهبر انقلاب اسلامی ایران، خانواده محترم آن شهید بزرگوار و ملت ایران، اظهار داشت: سپهبد سلیمانی در طول انقلاب اسلامی برای رفاه و نجات مردم در چنگ استبداد تلاش می‌کرد.

وی با بیان اینکه سپهبد سلیمانی نقش اساسی در تحولات دنیا و خارج داشت، افزود: این سردار والامقام در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال جنگ انقلاب بر علیه ظلم و ستم مقتدرانه جنگید و پس از آن نیز در سپاه قدس با عشق و علاقه از مهین خود و جهان اسلام دفاع کرد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج تصریح کرد: استکبار جهانی حضور مقتدرانه سپهبد سلیمانی را در جهان اسلام تحمل نمی‌کرد، چراکه به‌صورت شبانه‌روز در برابر نیروهای شیطانی می‌جنگید، به همین دلیل دست به ترور ناجوانمردانه زدند که این حرکت آنان از دیدگاه اسلام و قرآن محکوم است.

وی با بیان اینکه رشادت‌ها و حماسه‌ها سپهبد سلیمانی در دفاع از کُردها ماندگار و فراموش‌نشدنی است، گفت: شهید سلیمانی اجازه نمی‌داد نیروهای داعشی و آمریکایی در شهرهای اقلیم کردستان، عراق و مرزهای ایران حضور و از ناموس مردم سوءاستفاده کنند.

ماموستا بهمنی با بیان اینکه مستضعفین دنیا به اقتدار و محبوبیت سردار سلیمانی افتخار می‌کنند، گفت: شهید سلیمانی همواره در جبهه‌های مختلف حضور داشت و شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن، سوریه و عراق با شجاعت دفاع می‌کرد.

وی با یادآوری اینکه آمریکا و اسرائیل خواهان نابودی اسلام و مسلمانان هستند، بر ضرورت دشمن‌شناسی ملت ایران در برابر دسیسه‌های معاندان نظام تاکید و ابراز داشت: گرچه آمریکایی با اقدام خبیثانه خود سپهبد سلیمانی را به شهادت رساندند اما سردار رشید اسلام هزاران شاگرد دیگر تربیت کرده که خط مقاومت قوی‌تر و جدی‌تر در برابر مستکبران ایستادگی می‌کند.

عالم برجسته اهل‌سنت تاکید کرد: باید تمام مردم اسلام و جوانان ایران، خط محمد رسوال الله(ص)، خط مقاومت و مبارزه بر علیه استبداد و استکبار و خط اصحاب پیامبر(ص) که شهید سلیمانی نیز یکی از آنها بود، را ادامه دهند.

‌آمریکایی‌ها با ترور سپهبد سلیمانی‌ قلب ملت ایران را جریحه‌دار کردند

ماموستا ملا هاشم نوری، امام جمعه اهل‌سنت شهرستان قروه شهادت غرورآفرین سردار سرفراز ایران و اسلام و سرباز مخلص انقلاب، حاج قاسم سلیمانی را به رهبر معظم انقلاب، ملت شهید پرور ایران، تمام آزاد‌گان جهان و خانواده ایشان تسلیت گفت و اظهار داشت: از دست دادن این فرمانده مقتدر برای ملت ایران بسیار دردناک و جبران‌ناپذیر است.

وی افزود: دشمنان ملت ایران و در رأس آن امریکای خونخوار و جنایتکار در چند سال اخیر با شیوه‌های مختلف به بزرگان و نخبه‌های ما اهانت و با عناوین مختلف ضرر و زیان‌های زیادی رسانده است.

امام جمعه اهل‌سنت شهرستان قروه تصریح کرد: متأسفانه این دشمن خبیث به دلیل عدم توانایی آنها در برابر قدرت و اقتدار ایران همیشه فرماندهان مقتدر، دانشمندان و بزرگان ایرانی را ترور کرده و با تبلیغات دورغین و سوءاستفاده فراوان و تحریم، بر علیه مردم جنایت می‌کنند.

ماموستا نوری با بیان اینکه شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام برای مردم ایران واقعاً سخت، دردناک و قلب مردم ایران را جریحه‌دار کرد، گفت: این واقعه تلخ در سطح بین‌الملل نیز ضایعه‌ای غمگین برای جهان اسلام بود.

وی خاطرنشان کرد: خون پاک سپهبد سلیمانی روحیه انقلابی، استقامت و جهاد را در وجود تمام ملت ایران تقویت می‌کند چراکه مردم خونشان به جوش آمده و قطعاً نظام جمهوری اسلامی ایران انتقام سخت از آمریکا و اطرافیان گرفته و خون شهیدان گم نخواهد شد.

امام جمعه اهل‌سنت شهرستان قروه با بیان اینکه خون پاک شهید سلیمانی سبب تقویت وحدت اقوام و مذاهب مختلف کشورهای اسلامی شد، افزود: هر فرد ایرانی برای دشمنان یک قاسم سلیمانی است و هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم راه شهیدان و بزرگمردانی همچون حاج قاسم نادیده و به فراموشی سپرده شود.

ماموستا نوری حفظ نظام در برابر توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را واجب دانست و یادآور شد: مردم مرزدار، غیور و همیشه در صحنه استان کردستان همانند همیشه حافظ نظام، رهبری و مرزهای کشور بوده و اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای را به معاندان نظام نخواهند داد.

سپهبد سلیمانی نماد ظلم‌ستیزی و دفاع از عزت اسلامی بود؛ کُردها به حاج قاسم افتخار می‌کنند

ماموستا سید حسین حسینی، امام جمعه سقز ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهادت سپهبد سلیمانی به دست آمریکای جنایتکار برای ملت ایران بسیار دردناک بود.

وی ضمن محکومیت اقدام آمریکایی‌ها در ترور سپهید سلیمانی افزود: یقناً ملت ایران پاسخ محکم، کوبنده و گوشمالی سختی به آمریکای جنایتکار خواهد داد.

امام جمعه سقز به خصوصیات و فضائل اخلاقی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت فرا ملی، بین‌المللی و نماد ظلم‌ستیزی و دفاع از عزت اسلامی بود و کُردها همواره به این شخصیت بزرگ افتخار می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه تداوم راه شهدا رمز موفقیت نظام اسلامی است، گفت: پیام این شهادت برای مردم ایران تقویت اراده، ایستادگی، مقاومت، آمادگی همیشگی در برابر دشمنان است و قطعا جنایت آمریکا بی‌پاسح نخواهد ماند.

ماموستا حسینی تصریح کرد: از همه ملت ایران و مردم شریف استان کردستان انتظار می‌رود که همانند همیشه دشمن‌شناس، زمان‌شناس باشند و در راستای دفاع از آب، خاک و مملکت خود تلاش و راه این شهیدان ادامه یابد./1350/د101/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات