۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۳۳۸۹۳
فرمانده سپاه نینوای گرگان مطرح کرد؛

حاج قاسم سلیمانی تندیس اخلاق، ادب، عرفان و اخلاص بود

حاج قاسم سلیمانی تندیس اخلاق، ادب، عرفان و اخلاص بود
سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه نینوا گلستان که کتاب بچه‌های حاج قاسم روایتگر خاطرات اوست، گفت:دشمنان گمان نبرند که با شهادت حاج قاسم کار تمام است؛ این تازه شروع ماجراست.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گلستان و مسئولان استانی و شهرستانی مردم گرگان صبح امروز (یکشنبه 15 دی) در مصلای شهر گرگان برگزار شد.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه نینوای گلستان که «کتاب بچه‌های حاج قاسم» روایتگر خاطرات اوست، درباره شخصیت آن مجاهد نستوه مطالبی ارزشمند و شنیدنی را مطرح کرد که در ادامه از نظر مخاطبان می‌گذرد.

وی که در زمان جنگ زیر نظر فرماندهی سردار سلیمانی فعالیت می‌کرد، گفت: حاج قاسم سلیمانی از مال دنیا یک قطعه زمین نداشت و کسی که یک عمر فرمانده سپاه بود، یک ریال و یک دلار حق ماموریت نگرفت.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان خاطراتی از سردار سلیمانی که در کتابش هم به آنها اشاره کرده است، افزود: خانواده حاج قاسم ۲۱ سال با یک شهید زنده زندگی می‌کردند و می‌دانستند که ایشان یک روزی بالاخره شهید خواهد شد.

معروفی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی تندیس اخلاق، ادب، عرفان و اخلاص بود، ادامه داد: شهید سلیمانی در طول 37 سال رفاقت، دوبار از بنده شفاها و کتبا خواست که دعا کن در راه خدا پاره، پاره و تکه، تکه شده باشم؛ من وقتی نحوه شهادت حاج قاسم را شنیدم، دریافتم خداوند خواسته او را مستجاب کرده است.

 وی ادامه داد: گذشت از عزیزان، از ویژگی‌های سردار قاسم سلیمانی بود؛ در طول دفاع مقدس همه رزمندگان لشکر فرزندان حاج قاسم سلیمانی بودند و شهادت هر یک از آنها رمقی از حاج قاسم سلیمانی می‌گرفت ولی برای انقلاب و اسلام در برابر دشمن مقتدرانه می‌ایستاد.

سردار معروفی، اظهار کرد: سپهبد سلیمانی مالک اشتر زمان بود و حرفش در دنیای اسلام و در کشور حرف اول بود و همه می‌پذیرفتند، ولی هنوز در خانه سازمانی سپاه در تهران که کوچکترین تغییری نداد، زندگی کرد و خانه‌ای را که در کرمان ساخت، به فاطمیه تبدیل کرد؛ چرا که عاشق اهل بیت (ع) بود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در خاتمه، گفت: رییس جمهور و مسئولان ابله آمریکا با پیغام‌های متوالی گفته‌اند در همین حد از ما انتقام بگیرید؛ آخر دیوانه‌ها قلب ما را زدید، با چه جراتی برای ما حد و حدود تعیین می‌کنید؟ درحالی‌که تمام نیروهای شما در منقطه ارزش یک تار موی حاج قاسم را ندارند.

یادآوری می‌شود، کتاب «بچه‌های حاج قاسم» نوشته «افسر فاضلی شهربابکی» به خاطرات سردار حسین معروفی از فرماندهان دفاع مقدس و شرح دوران اسارت وی می‌پردازد که به همت انتشارات فاتحان در قطع رقعی و در 528 صفحه منتشر شده است./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات