۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۳۳۹۶۷

واکنش حزب‌الله عراق به تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی

واکنش حزب‌الله عراق به تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی
گردان‌های حزب‌الله عراق ضن تشکر از پارلمان برای تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی اعلام کرد که گام بعدی بستن سفارت آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری رسا، گردان‌های حزب‌الله عراق به دنبال تصمیم پارلمان این کشور مبنی بر پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در کشور٬ از تصویب این قانون قدردانی و نیز موضع شجاعانه عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان این کشور در این خصوص را ستود.

گردان‌های حزب‌الله عراق اشاره کرد که آنچه محقق شد یک پیروزی بزرگ بود؛ البته این موضوع اولین گام در مسیر آزادسازی و پاکسازی عراق از تجاوز دشمنان است و باید گام‌های مهم دیگر را در این راستا ادامه داد که مهم‌ترین آنها بستن سفارت آمریکا در کشور است.

در بیانیه گردان‌های حزب الله عراق در خصوص تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی از کشور٬ آمده است که ملت شریف و گرامی عراق حق دارند به فرزندان آزاده خود که عزت و حاکمیت کشور را بازگرداندند افتخار کنند و همه انسان های شریف دنیا نیز حق دارند به کسانی که در مقابل ابرقدرت‌های جهانی و وحشی‌گری‌ها و جنایت‌های آن‌ها که می‌خواهند با قدرت نظامی٬ خواسته‌های خودشان را به کشورها تحمیل کنند ایستاده‌اند٬ افتخار کنند.

این بیانیه افزود که امروز پارلمان عراق خواسته ملت عراق را تحقق بخشید؛ درحالیکه نیروهای ملی و فرزندان مقاومت برای مدتی طولانی به دنبال پایان دادن به حضور نظامیان خارجی در کشور بودند تا درباره خون شهیدانی که در جنایت اخیر آمریکا در منطقه مرزی القائم و نیز جنایت تروریستی آن در نزدیکی فرودگاه بغداد ریخته شد عدالت برقرار شود و این همان خواسته مقاومت اسلامی و حامیان آن است، مردم عراق مقابل سفارت شر و لانه جاسوسی آمریکا تظاهرات و تجمع کرده و در اوج قدرت و توانایی بینی شیطان بزرگ را به خاک مالیدند و آن را ذلیل و خوار کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که بدون تردید با جدیت کامل برای تثبیت ارکان دولت عراق تلاش و از قوه مقننه٬ مجریه و قضائیه در تلاش‌هایشان برای برقراری امنیت و ثبات در کشور و محافظت از حقوق همه گروه‌های مردمی عراق حمایت می‌کنیم.

/983/ب

 

ارسال نظرات