۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۳۳۹۸۵

رسانه‌های آمریکایی به دنبال ترور فرماندهان سپاه هستند

رسانه‌های آمریکایی به دنبال ترور فرماندهان سپاه هستند
هزاران سریال و فیلم ساختند تا شهادت فرماندهان سپاه را به تصویر بکشند و واکنش کمتری از مردم دنیا شاهد باشیم، با این همه هزینه‌ باز به توفیقی نرسیدند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، چند سال پیش بازی بتلفیلد 3 وارد بازار ایران شد و نسل نوجوان ما را درگیر این بازی کرد. این بازی را شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در جدیدترین شماره از سری بازی‌های «میدان نبرد» (Battlefield) پایتخت ایران، تهران را تبدیل به صحنه جنگ کرد.

سال ۲۰۱۴، گروهبان دوم بلکبرن از اعضا نیروی دریایی آمریکا به منظور مبارزه و مقابله با عملیات‌های تروریستی گروه نظامی با عنوان " People's Liberation and Resistance " به معنای گروه آزادی و مقاومت مردمی که در بازی با عنوان PLR یاد می‌شود به سلیمانیه عراق اعزام می‌شوند.

 

رسانه‌های آمریکایی به دنبال ترور فرماندهان سپاه هستند

 

پس از آن گروهبان بلکبرن و تیمش برای دستگیری البشیر (Al-Bashir) به سمت تهران می‌روند. خزانه بانکی در تهران را مملو از دلارهای آمریکایی پیدا می‌کنند و در می‌یابند که پی ال آر به تجهیزات هسته‌ای قابل حمل روسی دست یافته‌اند و اینکه ۲ دستگاه از این تجهیزات مفقود شده است.

مهندس حق وردی طاقانکی کارشناس بازی‌های رایانه‌ای درباره این بازی گفت: در این بازی نیروهای آمریکایی که همیشه نقش حامیان صلح و ثبات و حقوق بشر را در فیلم‌ها و بازی‌ها دارند، این بار به خود جرات داده و به جنگ با مردم ایران روی آورده‌اند. این بازی یک بازی تیراندازی اول شخص و دوازدهمین شماره از سری بازی‌های Battlefield است و داستان آن حول 2 شخصیت اصلی در سال 2014 می‌چرخد.

 

رسانه‌های آمریکایی به دنبال ترور فرماندهان سپاه هستند

نمایی از حضور جاسوسان آمریکایی در ایران در سریال هملند

 

این بازی حاج قاسم سلیمانی را هدف قرار داده و تلاش نمود تا ایران را در آتش جنگ شعله‌ور کند. در جای جای بازی نمادهای شهرهای ایران مانند برج میلاد و خیابان‌های تهران را به تصویر کشیده‌اند و آرزوی سال‌های متمادی خود را در بازی‌هایشان به تصویرسازی کردند.

بعد از هملند و شجاع «brave» که این روزها جزء سریال‌های پربازدید آمریکا به حساب می‌آیند و از قضا در هر دو سریال نقشه برای شهادت فرماندهان ارشد سپاه دارند تا از این طریق بتوانند رژیم چنج کنند، به خصوص در هملند به دورازه غار تهران می‌روند، بعد هم در فیلم مامور که سال اخیر اکران شد و سریال و فیلم‌های دیگری ساختند و تلاش زیادی کردند تا شهادت فرماندهان سپاه را به تصویر بکشند تا در واقعیت واکنش کمتری از مردم داشته باشند، اما با این همه فیلم و بازی با هزینه‌های کلان نتوانستند به توفیقی برسند.

 

رسانه‌های آمریکایی به دنبال ترور فرماندهان سپاه هستند

نمایی از حضور جاسوس اسرائیلی در تهران برای فیلم مامور که فیلمبرداری پنهانی در ایران نیز داشتند.

 

ناگفته نماند که آثاری در تقابل با این هجمه تولید شده که بسیار کم است، نبرد خلیج فارس، ایستاده‌ایم 2 و بازی عملیات انهدام و ... ساخته شد تا بتوانند کمی از این هجوم را پاسخ بدهند. /882/ 704/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین مالکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲
چه ظلم ها که در حق آقای فرها عظیما نشد. الان باید شاهد نبرد خلیج فارس ۳ باشیم اما هیچکس از ایشون حمایت که نکرد هیچ، برعکس خیلی هم تو ذوقش زدن...انصاف نبود.
با هنرمند های انقلابی کشورتون مهربون باشید خداوکیلی...ما دشمن نیستیم
0
0