۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۳۴۱۳۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مسجد کانون توحید و مرکز انسان سازی است

مسجد کانون توحید و مرکز انسان سازی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسجد انسان را از غفلت زدگی نجات می دهد، گفت: مسجد کانون توحید و مرکز انسان سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد حضرت رسول(ص) تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همه موجودات عالم هستی با قدرت، رحمت و اراده الهی خلق شدند.

وی با اشاره به اینکه مبدأ عالم هستی پروردگار است، افزود: هر اولی آخری دارد و آخر عالم هستی بر اساس آیات و روایات خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: خداوند در سوره بقره می فرماید: انا لله و انا الیه راجعون؛ انسان اگر به این آیه دل بدهد و یقین داشته باشد که او از خداوند است برای خودش ارزش قائل می شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه پروردگار از روی محبت به انسان ها نعمات فراوان عطا کرده است، اظهار داشت: انسان با مشاهده نعمات الهی باید خداوند را یاد کند و شاکر این محبت باشد.

وی افزود: هیچ انسانی در قیامت به خاطر استفاده از نعمات الهی مجازات نمی شود مگر کسانی که با گناه و سرپیچی از دستورات دین کفران نعمت کرده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه خداوند علاوه بر نعمات مادی نعمت های معنوی از جمله اولیای الهی، عقل و فطرت را نیز به انسان ها عطا کرده است، گفت: کسانی می توانند از نعمات ظاهری درست استفاده کنند که از نعمت های باطنی و معنوی به نحو احسن بهره برده باشند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان زمانی که با نعمت های معنوی گره می خورد از نعمت های مادی خیلی خوب بهره می برد و تلاش می کند تا نعمت های ظاهری را از راه حلال کسب و برای رضای الهی مصرف کند.

وی افزود: انسان متقی هرگز از نعمات الهی برای رنجش و ظلم نسبت به دیگران استفاده نمی کند و با کنترل اعضا و جوارج به شدت از گناه و غفلت اجتناب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با اشاره به اینکه انسان با حضور در برخی از مکان ها می تواند از غفلت نجات یابد، خاطرنشان کرد: مسجد از جمله نعماتی است که انسان را از غفلت زدگی می رهاند و کانون توحید و مرکز انسان سازی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات