۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۳۴۱۶۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی:

بصیرت قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی امروز است

بصیرت قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی امروز است
حجت الاسلام روشن تن با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب گفت: بصیرت قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روشن تن در گفت و گویی بیان کرد: بصیرت در لغت به معنای بینش، دانایی و زیرکی است و موجب می شود انسان به درک درستی دست یابد و در حقیقت برخواسته از تفکر عالی الهی انسان است که در تشخیص بهتر حق از باطل کمک می کند.

وی گفت: به موجب بصیرت می توان دشمن را به خوبی شناخت و از باورها و مبانی نیز به درستی دفاع کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی اظهار داشت: امام علی(علیه السلام) می فرمایند که بصیرت یک عطای الهی است و منشا هدایت می باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می فرمایند که بلاهایی که بر ملت ها وارد می شود در اکثر موارد به دلیلی بی بصیرتی است و همچنین می فرمایند که بصیرت قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده امروز است.

حجت الاسلام  روشن تن عنوان کرد: یکی از ویژگی های افرادی که در جبهه امیرالمومنین(علیه السلام) حضور داشتند این بود که بصیرت خود را بر قبضه ای شمشیرشان قرار داده بودند و در جبهه های جنگ با بصیرت قدم بر می داشتند و می دانستند چگونه شمشیر بر باطل بزنند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه ها باید بصیرت خود را در افکار، قدم ها، کتب و سلوک خود به نمایش بگذارند، افزود: امروز به دنبال دفاع از دین هستیم که در این زمینه داشتن بصیرت ضروری است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی بیان کرد: حوزه های علمیه در بعد نرم افزاری بصیرت ابتدا باید خود بصیر باشند تا بتوانند آن را به جامعه نیز انتقال دهند.

انجام کارهای تشکیلاتی در زمینه بصیرت ضروریست

وی گفت:‌ در زمینه بصیرت باید کارهای تشکیلاتی در حوزه انجام بگیرد که این امر نیازمند ارائه آموزش های لازم به طلاب، اساتید و حتی خانواده طلاب است.

حجت الاسلام روشن تن ابراز کرد: باید بصیرت به لایه های زندگی طلاب وارد سازیم زیرا نصاب لازم برای یک طلبه در تراز انقلاب اسلامی داشتن بصیرت انقلابی است.

وی یکی از مهمترین مسائل در جامعه اسلامی را بصیرت و دشمن شناسی دانست و افزود: به دلیل اهمیت مساله بصیرت باید در حوزه در این زمینه اقدامات تشکیلاتی صورت گیرد.

بصیرت باید در لایه های تفکراتی حوزه دیده شود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی بیان کرد: بصیرت باید در لایه های تفکراتی حوزه، سلوک، کتب و قلم حوزه ها دیده شود زیرا چنانچه این امر انجام نگیرد ممکن است نتوانیم نسبت به دشمن شناسی و به موقع برنامه ریزی کردن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه قطب نمای طلاب در زمینه افزایش بصیرت در وجود خود باید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) باشد، افزود: طلاب باید دل های خود را به ولی خود بسپارند.

حجت الاسلام روشن تن با بیان اینکه باید همانند تربیت اخلاقی، تربیت بصیرتی نیز داشته باشیم، تصریح کرد:‌ بصیرتی باطنی را با تقوا و بصیرتی بیرونی را با کارهای تشکیلاتی باید بدست آورد.

وی بیان کرد: از آنجایی که طلبه در کنار مردم حضور دارد باید هم خود دارای بصیرت باشد و هم آن را به جامعه القا کند که این بصیرت ابزاری برای حفظ دین و جامعه می شود./1330/د102/ب1

ارسال نظرات