۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۳۴۱۶۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

سردار شهید سلیمانی الگوی سبک زندگی مجاهدانه است

سردار شهید سلیمانی الگوی سبک زندگی مجاهدانه است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مبانی تربیتی در قرآن زندگی مجاهدانه است، گفت: سردار سلیمانی الگوی سبک زندگی مجاهدانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در مراسم بزرگداشت سردار شهید سلیمانی در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان، با اشاره به روایتی از امام علی (ع)، اظهار کرد: «وَعَنْ نَوْفٍ الْبِکالِی قَالَ رَأَیتُ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام ذَاتَ لَیلَةٍ وَ قَدْ خَرَجَ مِنْ فِرَاشِهِ فَنَظَرَ إِلَی النُّجُومِ فَقَالَ یا نَوْفُ أَ رَاقِدٌ أَنْتَ أَمْ رَامِقٌ فَقُلْتُ بَلْ رَامِقٌ (أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ) قَالَ یا نَوْفُ طُوبَی لِلزَّاهِدِینَ فِی الدُّنْیا الرَّاغِبِینَ فِی الْآخِرَةِ أُولَئِک قَوْمٌ اتَّخَذُوا الْأَرْضَ بِسَاطاً وَ تُرَابَهَا فِرَاشاً وَ مَاءَهَا طِیباً وَ الْقُرْآنَ شِعَاراً وَ الدُّعَاءَ دِثَاراً ثُمَّ قَرَضُوا الدُّنْیا قَرْضاً عَلَی مِنْهَاجِ الْمَسِیحِ».

وی افزود: «نَوف بِکالی» می‌گوید: امیرالمؤمنین (ع) را در شبی دیدم که از بستر فاصله گرفته به ستارگان نظر افکند و به من فرمود: ای نوف، در خواب فرو رفته‌ای یا بیداری عرض کردم: بیدارم ای امیر مؤمنان. آنگاه چنین ادامه داد: ای نوف، خوشا آنان که از دنیا بریدند و به آخرت پیوستند. اینان مردمی هستند که پهنه زمین را خانه و خاک آن را بستر و آب آن را شربت گوارای خویش ساختند. قرآن را راه و رسم زندگی و دعا را اوج بندگی قرار دادند و آنگاه به روش عیسی مسیح خود را از وابستگی به دنیا وارهاندند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی از مصادیق این حدیث است، اظهار کرد: سردار سلیمانی الگوی سبک زندگی مجاهدانه است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مبانی تربیتی در قرآن زندگی مجاهدانه است که با بیان بیش از 400 آیه در قرآن به انواع گوناگون و ابعاد متفاوت آن پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اینکه چنین تشییع و تجلیل و تکریم بی‌نظیری در گستره جهان اسلام برای این شخصیت صورت می‌گیرد وعده قرآن است.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِک هُمُ الْفَائِزُونَ» و تأکید می‌کند آن‌ها که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد کردند، مقامشان نزد خدا برتر است و آن‌ها پیروز و رستگارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: این درجات و محبوبیت اجتماعی و عزت جهانی و اینکه امت اسلام این‌گونه داغدار چنین سرداری هستند به خاطر روحیه جهاد مخلصانه او است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات