۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۳۴۱۹۹
هانی زاده با اشاره به مصوبه اخیر پارلمان عراق؛

نیرو‌های آمریکایی هدف مشروعی برای محور مقاومت تلقی می‌شوند

نیرو‌های آمریکایی هدف مشروعی برای محور مقاومت تلقی می‌شوند
هانی زاده با اشاره به مصوبه اخیر پارلمان عراق، گفت: نیرو‌های آمریکایی هدف مشروعی برای محور مقاومت تلقی می‌شوند.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مصوبه اخیر عراق برای الزام دولت بر اخراج نیرو‌های تخریب گر آمریکایی، اظهار داشت: این اقدام گام بسیار مهمی برای کاهش نفوذ آمریکا در منطقه به ویژه عراق تلقی می‌شود؛ از سال ۲۰۰۳ تاکنون نیرو‌های آمریکایی نقشی کاملا تخریبی داشته و عامل همه بحران‌های عراق بودند.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا با ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس قوانین بین المللی و حاکمیت عراق را نقض کرد، خاطرنشان شد: آمریکا با چنین جنایتی امنیت ملی عراق را تهدید کرد؛ از این رو اقدام پارلمان عراق یک حرکت انقلابی کاملا دقیق و هم راستا با قوانین بین المللی است.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز گفت: آمریکا باید نیرو‌های خود را در یک فرآیند زمانی مشخص از عراق خارج کند در غیر این صورت دولت عراق عهده دار تأمین امنیت سفارت و نیرو‌های آمریکایی نخواهد بود و عملا نیرو‌های آمریکایی هدف مشروعی برای محور مقاومت تلقی می‌شوند.

هانی زاده به تلاش آمریکا برای ممانعت از تصویب طرح اخیر پارلمان عراق اشاره کرد و افزود: خشم عمومی و اراده مردمی در عراق برای انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، سبب شد تا پارلمان از روی ناچاری طرح استراتژیک و انقلابی خروج نیرو‌های آمریکایی را تصویب کند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح نیازمند امضای رییس جمهور عراق است، تصریح کرد: نه تنها عراق بلکه محور مقاومت وارد مرحله جدیدی شده است، ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان دو شخصیت مطرح جهان اسلام نشان از شکست آمریکا در عرصه‌های سیاسی و نظامی است.

تحلیلگر مسائل بین الملل یادآور شد: آمریکا و ترامپ ترور شخصیت‌های تأثیرگذار محور مقاومت را در دستور کار قرار دادند هر چند که تاوان و هزینه سنگینی برای شان در پی خواهد داشت.

هانی زاده عنوان داشت: غرب آسیا وارد مرحله جدیدی شده است، محور مقاومت با هوشمندی بالا و تاکتیک‌های جدید وارد مرحله عمل می‌شود و آمریکایی‌ها به شدت آسیب خواهند دید.

وی تصریح کرد: گرچه ممکن است جمهوری اسلامی تمایلی برای درگیری مستقیم با آمریکا نداشته باشد، اما کنترل ملل اسلامی برای تقابل با آمریکا از سوی ایران اسلامی دشوار خواهد بود، مسلمانان و محور مقاومت در زمان و مکان مناسب پاسخ قطعی نظامی به آمریکا خواهند داد./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات