۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۳۴۳۱۲

نخستین طرح سه فوریتی کشور پس از انقلاب موسوم به انتقام سخت به تصویب رسید

نخستین طرح سه فوریتی کشور پس از انقلاب موسوم به انتقام سخت به تصویب رسید
طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا موسوم به «انتقام سخت» در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، بامداد جمعه 13 دی ماه خبر به شهادت رسیدن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی مهندس معاون حشد الشعبی عراق و همراهان این دو شهید بزرگ در جهان مخابره شد و نه تنها ملت ایران و عراق و امت اسلامی بلکه مردم آزادی‌خواه و استکبار ستیز و مستضعفین جهان را عزادار و تشنه انتقام از عاملین و آمرین این جنایت بزدلانه کرد، این روزها مطالبه اصلی تمام مردم ایران اسلامی انتقام از قاتلان این جنایت بود، انتقامی که از سوی امام خامنه‌ای «انتقام سخت» نامیده شد، موضوعی که به سرعت در فضای مجازی ترند گشت و پلاکاردهای آن در دستان مردم کشورهای ایران و عراق قرار گرفت تا همه بدانند امروز اصلی‌ترین مطالبه مردم انتقام گرفتن از قاتلان اسطوره‌های مبارزه با استکبار جهانی و گروه‌های جنایتکار و مزدوری نظیر داعش است.

در همین راستا روز سه شنبه هفدهم دی ماه طرح سه فوریتی «اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا» موسوم به «انتقام سخت» با حضور اعضای شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

در این خصوص گفت و گویی با دو تن از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت تا از جزئیات این طرح و اهداف آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

حجت الاسلام سالک: «انتقام سخت» نخستین طرح سه فوریتی جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به تصویب طرح سه فوریتی «انتقام سخت» در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی و ده دوره مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب اسلامی یک طرح سه فوریتی به تصویب رسید و این طرح علیه دولت تروریست آمریکا است که این مسأله بسیار قابل توجه است و نشان دهنده عزم جدی کشور برای انتقام سخت از قاتلان سپهبد شهید قاسم سلیمانی دارد.

وی در ادامه پیرامون مفاد این قانون، اظهار کرد: تروریست‌های آمریکایی اقدام به ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کردند و لازم بود برخوردی جدی با آنها صورت بگیرد، در گذشته قانونی داشتیم که ماده یک و دو آن اصلاح و سه ماده الحاقی نیز به آن اصلاح شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پنتاگون، مؤسسات و شرکت‌ها و آنچه مربوط به پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا است تروریستی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: در ماده دوم تصویب شد که آمران و عاملان ترور سپهبد شهید سلیمانی تروریست محسوب شده و باید مجازات شوند.

حجت الاسلام سالک خاطرنشان کرد: ماده سوم الحاقی هم اعطای مبلغ 200 میلیون یورو از صندوق توسعه جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در بودجه سال 99 نیز این مبلغ یا بیشتر از آن دیده خواهد شد و این اقدامات تنها بخشی از پاسخ کشور ما به قاتلان سپهبد شهید قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به حضور فقها و حقوق دانان شورای نگهبان در جلسه تصویب این قانون، اظهار کرد: از آنجایی که اعضای محترم شورای نگهبان نیز در این جلسه حضور داشتند و این قانون را بررسی و تأیید کردند این قانون بلافاصله پس از تأیید به دولت ابلاغ شده است.

سعیدی: مجلس پاسخ اقدامات رذیلانه آمریکا را با طرح «انتقام سخت» داد

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، نیز پیرامون تصویب قانون اصلاح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی به خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: طرح سه فوریتی «اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا» موسوم به «انتقام سخت» که نخستین طرح سه فوریتی جمهوری اسلامی ایران است با اتحاد نمایندگان مجلس برای پاسخ دادن به اقدامات رذیلانه و ددمنشانه آمریکا به تصویب رسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنان که تمام مردم کشور خواستار پاسخی کوبنده و انتقامی سخت از قاتلان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستند، نمایندگان ملت نیز باید اقدامات لازم را در قوه مققنه در راستای تسهیل این مطالبه به حق مردم و نظام مقدس اسلامی انجام می‌دادند و این اصلاحیه در همین راستا انجام شده است که با همکاری خوب شورای محترم نگهبان نیز همراه شد.

سعیدی با اشاره به ضرورت حفظ اتحاد و انسجام ملی علیه استکبار جهانی به ویژه آمریکا، تصریح کرد: در  ابتدای سال ما قانون مذکور را تصویب کردیم که بر اساس آن فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام»، نیروها و سازمان‌ها و یا نهادهای تحت اختیار این فرماندهی سازمان تروریستی اعلام کردیم که در اصلاحیه امروز عبارت کلیه اعضای پنتاگون و شرکتها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به آن اضافه شد، همچنین با اذن رهبر معظم انقلاب ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه به سپاه قدس اختصاص داده شد.

گفتنی است علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، قانون اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا را ابلاغ کرد./1304/ت301/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات