۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۶۳۴۳۲۳
سیاستمدارتاجیک:

تنش با ایران سرآغاز پایان آمریکا خواهد بود

تنش با ایران سرآغاز پایان آمریکا خواهد بود
سیاستمدار تاجیک گفت: دولت دونالد ترامپ با اقدامات،خود علیه کشورها، دیوانه‌هایی را به یاد انسان می‌آورند که هرچه می‌خواهند می‌گویند بدون اینکه در مورد عواقب آن فکر کنند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «شادی شبدالف» سیاستمدار تاجیک در نشستی خبری به پیامدهای تنش ایران و آمریکا اشاره کرد.

وی در این مورد گفت: دولت «دونالد ترامپ» با اقدامات، اظهارات و حملات خود علیه کشورها و سیاستمداران دیوانه‌هایی را به یاد می‌آورند که هرچه می‌خواهند می‌گویند بدون اینکه در مورد عواقب صحبت‌های خود فکر کنند.

شبدالف با اشاره به تنش فعلی که بین «تهران» و «واشنگتن» بعد از ترور «قاسم سلیمانی» ژنرال ایرانی در «بغداد» به وجود آمده گفت: ظاهرا ترامپ و دفتر وی اطلاعات کافی در مورد ظرفیت نظامی، سیاسی و اقتصادی ایران ندارند.

این سیاستمدار تاکید کرد: آمریکا با پیروزی آسان بر رژیم‌های «معمر قذافی» در لیبی و «صدام حسین» در عراق ظاهرا قدرت ایران و پتانسیل آن را دست کم می‌گیرد.

به گفته این سیاستمدار تاجیک، قدرت نظامی و اقتصادی امروز ایران می‌تواند با موفقیت با تهدیدات آمریکا مقابله کند و اظهارات ترامپ در مورد آمادگی واشنگتن برای حمله به میراث فرهنگی ایران جامعه متمدن جهانی حتی در داخل خود آمریکا را در مخالفت با سیاست‌های وی قرار داده است.

وی گفت: من طبیعتا یک فرد خوش‌بین هستم و مطمئنم که نخبگان باهوش بحران فعلی را بدون جنگ حل می‌کنند، اما اگر این اتفاق نیافتد، همه، از جمله آسیای مرکزی، قفقاز، تمام خاورمیانه، روسیه و چین تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

شبدالف معتقد است در صورت تنش شدید بین ایران و آمریکا، واشنگتن متحدین زیادی حتی در میان کشورهای عضو ناتو نخواهد داشت.

ارسال نظرات