۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۳۲۸۸۴

کتائب حزب‌الله عراق خواستار تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکا شد

کتائب حزب‌الله عراق خواستار تصویب قانون اخراج نظامیان آمریکا شد
کتائب حزب الله عراق، سفارت آمریکا در بغداد را سفارت جاسوسی دانست و از نمایندگان عراقی خواست، قانون اخراج نظامیان آمریکایی را سریع‌تر تهیه و تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد محیی» سخنگوی «کتائب حزب الله» تاکید کرد آمریکا در مخدوش کردن چهره الحشد الشعبی و پایان بخشیدن به نقش سیاسی آن در پارلمان، ناکام ماند.

محیی در اظهاراتی تلوزیونی گفت: «آمریکا تلاش داشت هجمه‌ای خرابکارانه را با هدف پایان دادن به موجودیت الحشد الشعبی به عنوان یک "نیروی امنیتی" و پایان دادن به "نقش سیاسی" آن در پارلمان در پیش بگیرد، اما شکست خورد».

سخنگوی کتائب حزب الله منطقه القائم را که  این گروه در آنجا هدف تجاوز یکشنبه شب ائتلاف آمریکایی قرار گرفت، یک منطقه راهبردی توصیف و تاکید کرد: «آمریکا تلاش دارد از طریق پایگاه‌های خود در التنف (سوریه) و عین الاسد (الانبار عراق) آنجا را تحت کنترل خود بگیرد».

وی افزود: «آمریکا درصدد تسلط بر القائم است تا منطقه را به روی مسیری که از ایران شروع می‌شود تا به عراق و داخل سوریه و لبنان می‌رسد، ببندد».

محیی تاکید کرد: «آمریکا توافقنامه راهبردی با عراق را که می‌بایست امروز به حکم واقعیت امر ملغی شود، نقض کرده است».

سخنگوی کتائب حزب الله صرف محکوم شدن حمله القائم را ناکافی خواند و گفت: «باید موضع جدی در قبال این جنایت اتخاذ شده که حداقل آن درخواست از سفیر آمریکا و نیروهای کشورش برای خروج از عراق است»./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات