۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۶۳۴۳۳۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مومنان در قیامت از رحمت و مغفرت الهی بهره‌مند می شوند

مومنان در قیامت از رحمت و مغفرت الهی بهره‌مند می شوند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومنان در قیامت از گستره رحمت و مغفرت الهی بهره‌مند می شوند، گفت: تنها ایمان واقعی و عمل صالح در قیامت پذیرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد حضرت رسول(ص)، گفت: آیات بسیاری اوضاع انسان ها را در قیامت تشریح می کند.

وی به معنای لغوی معاد که همان بازگشت است اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که در دنیا اهل ایمان و عمل صالح هستند و از اوامر انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) اطاعت می کنند طبق آیات الهی بازگشت این افراد به سوی رحمت، مغفرت و شفاعت پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه بیان داشت: اما جایگاه ابدی کسانی که در دنیا اهل تبعیت از هوای نفس و اطاعت از دستورات شیطان بودند و با توحید و اولیای الهی مخالفت می کردند جهنم خواهد بود؛ رحمت، شفاعت و مغفرت الهی شامل دوزخیان نمی شود.

این استاد حوزه علمیه به احوالات انسان های صالح در عالم دنیا اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره بقره حالات این افراد را بیان می کند و می فرمایند: پیامبر اکرم(ص) در عالم دنیا در اوج ایمان قرار داشت و مطیع محض پروردگار بود.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) در اوج سختی و دشواری مطیع محض فرامین الهی بود، اظهار داشت: در صدر اسلام اصحاب صفه بدون اینکه در مدینه خانه و کاشانه داشته باشند در کنار مسجد و به سختی زندگی می کردند اما ایمان آنان خالص و صادقانه بود و کاملا از فرامین پیامبراکرم(ص) اطاعت می کردند؛ انسان نباید به خاطر مشکلات اقتصادی از دین رویگردان شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص)، عنوان کرد: در صدر اسلام با وجود آن همه سختی و مشکلات اقتصادی به پیامبراکرم(ص) پیشنهادات فراوانی از جمله دادن ثروت هنگفت در قبال انتخاب جانشین از میان سران قبایل داده می شد اما حضرت در جواب آنان می فرمودند: جانشین مرا خداوند انتخاب می کند؛ این سخن حضرت بیانگر ایمان واقعی ایشان بود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان های مومن به خداوند اعتقاد و اعتماد دارند، گفت: مومن به خداوند متعال، فرشتگان، انبیای الهی و کتب آسمانی ایمان دارد و از ائمه اطهار(ع) اطاعت می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مومنان عامل به فرامین و دستورات الهی و پیامبراکرم(ص) هستند برای همین بازگشت آنان از عالم دنیا به سوی خداوند است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات