۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۳۴۶۴۷

وقتی سردار دل‌ها مرزهای فکر و فرهنگ را هم جابجا می‌کند

وقتی سردار دل‌ها مرزهای فکر و فرهنگ را هم جابجا می‌کند
اظهارنظر چهره‌های فرهنگی هنری مشهور جهان نسبت به اقدام ترامپ در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، عمق این جنایت و تاثیری را که بر اذهان جهانیان داشته است، نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، شهادت سردار سپاه اسلام سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» در بامداد جمعه، 13 دی ماه و در حمله پهبادی آمریکا، علاوه بر مردم دردمند، چهره های بین المللی را نیز در شبکه های اجتماعی به واکنش وا داشت تا با تحریم این جنایت شیطان بزرگ، نفرت خود را از آنچه ترامپ انجام داده، ابراز کنند.

هنرپیشه های هالیوود، استادان دانشگاه و روزنامه نگاران با انتشار پیام هایی جداگانه در فضای مجازی به این جمله تروریستی واکنش نشان دادند.

ترامپ تهدید به جنایت جنگی کرده است

«تام نیکولاس»، متخصص روابط بین‌الملل و استاد کالج جنگی نیروی دریایی آمریکا در توئیتی نوشته است: «بهتر است کسی رئیس جمهوری را آگاه کند که او تهدید به جنایت جنگی کرده است.» او افزوده است که «حمله به ۵۲ مکان به‌طور کاملا سمبلیک جنایت جنگی است.

حمله به اماکن فرهنگی شما را به یک هیولا تبدیل می‌کند

«الکساندریا اوکازیو کورتز»، نماینده حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز با انتشار توئیتی درباره تهدید ترامپ به نابودی مکان‌های فرهنگی ایران نوشته است: «این یک جنایت جنگی است». این نماینده نزدیک به برنی سندرز، کاندیدای درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشته است: «تهدید به هدف قرار دادن و کشتن خانواده‌ها،‌ زنان و کودکان که شما با هدف قرار دادن اماکن فرهنگی انجام می دهید، شما را به یک «مرد سرسخت» تبدیل نمی کند. این شما را «استراتژیک» نمی کند. این اقدام شما را به یک «هیولا» بدل می کند.»

ما در جنگ با ایران نیستیم

«الیزابت وارن»، کاندیدای انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیامی خطاب به ترامپ در توئیتر نوشته است: «شما تهدید کرده‌اید که مرتکب جنایت جنگی می شوید. ما در جنگ با ایران نیستیم. مردم آمریکا جنگ با ایران را نمی‌خواهند. اینجا دموکراسی است».

خدا به همه ما کمک کند

«ایلهان عمر»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در توئیتی نوشته است که رئیس جمهوری آمریکا تهدید به انجام «جنایت جنگی» کرده است. او در انتهای توئیتش نوشته است که «خدا به همه ما کمک کند».

«جان کیوزاک»، بازیگر دیگری بود که به ترور شهید سلیمانی واکنش نشان داد و نوشت: «می‌دانیم این کاری است که دیکتاتورها وقتی در یک گوشه گیر می‌افتند برای شروع کردن جنگ می‌کنند. ما پیروی نخواهیم کرد».

«کتی گریفین»، بازیگر و کمدین نوشت: «دونالد ترامپ با این حرکت به شدت احمقانه و بدون فکر که یک عمل جنگی بود تمام آمریکایی‌ها در سراسر دنیا را در خطری عظیم قرار داده است.»

هالیوودی‌ها هم به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان دادند

شماری از چهره‌های مطرح هالیوودی نیز در اعتراض به عمل ترامپ در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از طریق توییتر اظهارنظر کردند.

«راب راینر»، کارگردان آمریکایی نوشته است: احساس وحشتناکی است که فرمانده کل کشورت، فقط دروغ بگوید و سعی کند هدف گرفتن قلب ارتش ایران را توجیه کند.

«پاتریشا آرکت»، بازیگر برنده اسکار هم نوشته است: امنیت ملی ما را خطری جدی تهدید می‌کند. باید ترامپ را بیرون کنیم. تمامی جمهوری‌خواهان حامی او را با رأی خود از مقام‌شان عزل کنید.

«جان لگیزامو»، بازیگر و استند-آپ کمدین مطرح آمریکایی هم در توییتی نوشته است: ترامپ عروسک خیمه‌شب بازی است که می‌خواهد با این اقدام کاری کند استیضاحش فراموش شود!

«رزانا آرکت»، بازیگر و تهیه‌کننده نیز در صفحه توئیتر خود نوشته است: ترامپ جنایت‌کار جنگی است و با این کارش انسان‌های زیادی را به کشتن می‌دهد. می‌خواهد ما را وارد جنگ کند تا استیضاحش را متوقف کند. امروز دست همه جمهوری‌خواهان به خون آلوده است.

«دبورا مسینگ»، بازیگر سریال «ویل و گریس» هم نوشته است: ترامپ تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است.

«راب دلنی»، کمدین آمریکایی در مورد احتمال وقوع جنگ می‌نویسد: بیش از ۸۰ میلیون نفر در ایران زندگی می‌کنند. ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم و دوست ندارم یک جوان ۲۰ ساله آمریکایی به آنجا برود و کودکان و شهروندانش را به قتل برساند و سپس خودش هم کشته شود. جنگ شیطانی‌ترین عمل است.

«بردلی ویتفورد»، بازیگر آمریکایی نوشته است: ترامپ یک خودشیفته است. دچار دردسر شده و برای همین می‌خواهد جنگی آغاز کند. هم رسانی این مطلب را به دوستان خود برسانید.

یک روزنامه‌نگار: ترامپ شبیه داعش و القاعده است

«بن نورتون»، روزنامه نگار و سردبیر وب‌سایت تحلیلی «گری زون» The Grayzone نیز با انتشار توئیتی تهدیدات ترامپ را با اقدام‌های داعش و القاعده مقایسه کرده است و نوشته است

وقتی ترامپ تهدید می کند که امکان فرهنگی ایرانیان را از بین می برد می دانید او دقیقا شبیه چه کسی است؟ بن نورتون سپس گفته است که این داعش و القاعده بودند که علاوه بر نسل‌کشی فیزیکی دست به نسل کشی فرهنگی علیه مسلمانان شیعه زدند. /882/ 102/

ارسال نظرات