۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۳۴۶۵۸
از سوی علمای بحرینی مقیم قم؛

مراسم بزرگداشت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور آیت الله شیخ عیسی قاسم در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و مجاهد اسلام ابومهدی المهندس نائب رییس الحشد الشعبی از سوی بحرینی ها مقیم در شهر مقدس قم در حسینیه امام رضا (علیه السلام) برگزار شد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین معتوق دبیرکل جریان همبستگی اسلامی ملی کویت، شیخ عبدالله الدقاق مدیر حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم، شیخ محمد خجسته عضو شورای علمای اسلامی بحرین، علما و طلاب کشورهای مختلف در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام سید یاسین موسوی از روحانیان و مبارزان انقلابی بحرین طی سخنانی در این مراسم، شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: شهادت این بزرگان موجب تغییر معادلات منطقه  در دوران حساس کنونی شد.

وی اقدام آمریکا در به شهادت رساندن این دو مجاهد اسلام را به شدت محکوم کرد و خواستار ادامه مسیر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شد.

این روحانی بحرینی، شهادت را مقامی بزرگ توصیف کرد و عنوان داشت: به گفته حاج قاسم سلیمانی شرط شهادت، شهید شدن است. انسان برای دستیابی به مقام شهادت باید زمینه سازی کند و به زندگی خود رنگ و بوی شهادت بدهد. هیچ عملی بالاتر از شهادت در راه خدا نیست.

وی افزود: شهدای بسیاری در طول چند سال اخیر وجود داشتند، اما چرا این دو شهید این قدر محبوب دل های مردم بودند به طوری که مراسم تشییع میلیونی برای آنان برگزار کردند؟ اخلاص بسیار بالا شهید قاسم سلیمانی از نکات تمایز این شهید بزرگ با سایر شهدا است. حاج سلیمانی هر کاری که انجام می داد برای خدا بود و هیچ گاه به دنبال مقامات و جایگاه های مادی و دنیایی نبود. شهید سلیمانی حتی پس از شهادتش نیز توجهی به امور دنیایی نداشت به طوری که وصیت کرده است که بر روی سنگ قبرش بنویسند، «سرباز قاسم سلیمانی».

حجت الاسلام موسوی، تواضع بسیار را از دیگر صفات بارز شهید سلیمانی دانست و ادامه داد: این شهید بزرگ، مجاهد در راه خدا و متمسک به سیره اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بود.

 

ارسال نظرات