۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۳۴۶۸۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

منافع آمریکا در سراسر جهان در معرض مخاطرات گسترده قرار گرفته است

منافع آمریکا در سراسر جهان در معرض مخاطرات گسترده قرار گرفته است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه منافع آمریکا در سراسر جهان در معرض مخاطرات گسترده قرار گرفته است، گفت: هر پایگاه آمریکا به نقطه ضعف آن تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه در هفته گذشته فضای کشور عزیز ما و فضای جبهه مقاومت آکنده از عطر تقوای الهی بود، گفت: تقوای الهی یکی از ویژگی های برجسته و کلیدی شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را یار فداکار، شایسته و وفادار ولایت دانست و ادامه داد: شهادت این شهید بزرگوار سبب شد همه مردم جهان عطر معنویت را استشمام کنند؛ شهید حاج قاسم سلیمانی معجزه تربیت الهی، علوی و فاطمی محسوب می شود که در زمانه ما به صورت یک مکتب ممتاز و دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته و تربیت شده حقیقی مکتب نورانی امام خمینی(ره) بود، بیان کرد: 110 ویژگی برای متقین در خطبه متقین امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه ذکر شده است؛ هنگامی که به شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی می نگریم در می یابیم که همه این ویژگی ها در ایشان وجود داشته است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه تواضع، دوری از افراط و تفریط و میانه روی از ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی بود، ابراز داشت: ایشان بی قرار ملاقات حق تعالی بودند و همواره آرزوی شهادت در راه خداوند را داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی همواره در حال مجاهدت در راه خداوند بود، خاطرنشان کرد: نام حاج قاسم سلیمانی مساوی با جهاد است؛ ایشان همه توان خود را برای جهاد در راه خداوند گذاشته بود؛ به ایشان پیشنهاد داده شده بود برای ریاست جمهوری نامزد شوند، اما گفته بود «من نامزد گلوله ها و نامزد شهادت هستم و در میادین جهاد به دنبال قاتل خود می گردم، اما او را پیدا نمی کنم»؛ ایشان همواره از دنیا و مقامات دنیوی و شهرت فراری بود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی در برابر همه فتنه ها، توطئه ها، سختی ها و مشکلات با وقار و ثابت قدم و صبور بودند، تأکید کرد: جنگ تحمیلی، فتنه 88 و توطئه داعش و سختی از دست دادن یاران و سربازان هیچگاه سبب نشد ایشان از مسیر ولایت ذره ای فاصله بگیرد.

به گزارش رسا، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران رحلت آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی را تسلیت گفت و عنوان کرد: ایشان از ارکان بیت امام خمینی(ره) و دفتر رهبر معظم انقلاب بودند و در عرصه های علمی به ویژه تاریخ اسلام آثار علمی فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله رسولی محلاتی در عرصه های گوناگون امر ولایت را اجرا می کردند و هیچگاه از مسیر ولایت فاصله نگرفتند، اظهار داشت: ایشان خدمات ممتازی به نهاد نماز جمعه داشتi و حتی چند سال ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: همچنین جان باختن برخی از افراد در کرمان، کشته شدن عزیزان در حادثه هواپیما و واژگونی اتوبوس را نیز به خانواده های محترمشان تسلیت عرض می کنیم.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور انتصاب سردار قاآنی به عنوان فرمانده جدید سپاه قدس را تبریک گفت و ابراز داشت: ایشان نیز ادامه دهنده راه حاج قاسم سلیمانی هستند و با تلاش های گسترده جبهه مقاومت را تقویت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی سردار امنیت و صلح به واسطه مقاومت فعال بود، خاطرنشان کرد: ایشان حلقات مقاومت را به یکدیگر متصل کرد و زنجیره طلایی از مقاومت را در منطقه به وجود آورد و آنها را به فرماندهی کل و تدابیر رهبری وصل کرد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه به واسطه تلاش های گسترده شهید حاج قاسم سلیمانی توطئه های استکبار در منطقه عقیم ماند و امنیت و فرهنگ مقاومت در سطح منطقه گسترش یافت، اضافه کرد: تلاش های ایشان امنیت ایران را تضمین کرد و امنیت جهانی را ارتقا داد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه امنیت و صلحی که حاصل سازش باشد پایدار نیست، اما امنیت حاصل از مقاومت فعال پایدار است، تأکید کرد: استمرار تربیت عناصر مؤمن، شجاع و فکور با نگاه تمدنی و توسعه فرهنگ تربیتی اسلام ناب در منطقه کار ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی تجلی همه شهدای بزرگ انقلاب اسلامی بودند، عنوان کرد: حماقت بزرگ دشمن و رییس الشیاطین و محاسبات غلطشان لحظه ای را به وجود آورد که حاج قاسم سلیمانی سال ها منتظرش بودند؛ ما در چهره حاج قاسم سلیمانی عرفان چمران، هوش باقری، شجاعت خرازی، صلابت بابایی، صفای زین الدین، آینده نگری تهرانی مقدم و مظلومیت بهشتی را مشاهده کردیم؛ ولایتمداری ویژگی مشترک میان همه شهدای بزرگ ما است.

وی با تأکید بر اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی آیات شهادت را تفسیر کردند، گفت: شهادت ایشان رونق معنوی خاصی به جامعه ما داد و دستگاه محاسباتی مردم و مسؤولان را به روز رسانی کرده و دشمن شناسی در جامعه را ارتقا بخشید؛ به برکت شهادت حاج قاسم سلیمانی وحدت گفتمانی مانند روزهای اول انقلاب اسلامی در جامعه ایجاد شده و با در هم آمیخته شدن خون و اشک صحنه های بی نظیری به وجود آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری حضور میلیونی مردم در بدرقه پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را رفراندومی برای مقاومت خواند و افزود: این حضور میلیونی به منزله بیعت برای ادامه راه و نفرت برای انتقام نسبت به دشمن بود؛ امروز وضعیت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار آشفته است و خون شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش آنها را رسوا ساخته است.

وی با بیان اینکه دولت تروریست آمریکا و ایالات متحده مرکز اصلی تربیت تروریست ها است، گفت: این دولت خبیث چهره محبوب و سردار صلح و امنیت را به شهادت رساند و محصولش نفرت بی نظیر از رژیم نحس آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امروز منافع آمریکا در سراسر جهان در معرض مخاطرات گسترده قرار گرفته است، بیان کرد: هر پایگاه آمریکا به نقطه ضعف آن تبدیل خواهد شد؛ امروز آمریکا در معرض افول تاریخی قرار دارد و دوستان و وابستگانش به شدت در هراس به سر می برند و اختلافات درونی آن نیز به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سخن رییس جمهور آمریکا مبنی بر این که گفت «همه چیز خوب است» به اسباب مضحکه تبدیل شد، اظهار داشت: همه حرکات و رفتارهای دشمن حکایت از ترس و استیصال دارد؛ ما برای مردم آمریکا به شدت متأسف هستیم، زیرا اگر به خود نیایند به زودی با افول تاریخی مواجه می شوند، البته ناگفته نماند که ما مردم آمریکا را به خاطر سکوت در مقابل جنایت ها مجرم می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه امروز رژیم نحس صهیونیستی در محاصره زنجیره مقاومت قرار دارد، گفت: انگشت اتهام ما مقابل رژیم پلید و نحس صهیونیستی است و وجودش در منطقه دیگر به نفع آمریکا نیست، بلکه به نقطه ضعف بزرگی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز انتقام سخت از دشمنان آغاز شده است، یادآور شد: سپاهیان عزیز ما، سیلی قانونی به صورت سیاه شیطان بزرگ زدند؛ امروز همه اعضای جبهه مقاومت برای خودشان در نابود سازی پایگاه های نظامی آمریکا سهمی تعیین کرده اند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امروز آمریکای تبهکار باید گور خودش را از منطقه گم کرده و وجود نحسش را از منطقه بیرون ببرد که اگر از منطقه خارج نشود، فرزندان مقاومت این نجاست را از منطقه خواهند شست./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات