۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۳۴۷۹۶
آیت الله کعبی در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت:

ضلع اصلی جبهه مقاومت فعالیت صحیح رسانه های انقلابی است

ضلع اصلی جبهه مقاومت فعالیت صحیح رسانه های انقلابی است
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای مخفی کردن شکست های خود در منطقه گفت: ضلع اصلی جبهه مقاومت فعالیت درست رسانه های انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت به همت خبرگزاری رسا و با مشارکت مراکز رسانه ای قم بعد از نماز در مسجد رفعت قم برگزار شد.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در این مراسم ضمن تقدیر از جبهه رسانه ای استان قم و میزبانی خبرگزاری رسا در برگزاری این نشست، گفت: پیام سیلی عین الاسد پیام اقتدار و عزت و عظمت نظام و ولایت و نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی و شکست هیمنه پوشالی نظام استکباری آمریکا بود.

وی افزود: آمریکا در هشتاد سال گذشته چنین ضربه ای را نخورده بود، چراکه از همان وهله اول، رهبری، نیروهای مسلح و ملت ایران نیز خواستار انتقام سخت بودند البته باید دانست که انتقام سخت یک حرکت دفعی نیست بلکه تدریجی است که از این سیلی شروع شده و با اخراج نیروهای فساد انگیز آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد.

آیت الله کعبی بیان داشت: در این زمینه حوزه های علمیه و روحانیت وظیفه دارند که حداقل اعلام بکنند که وجود پایگاه های آمریکا در منطقه نامشروع است و اخراج نیروهای آمریکایی و بیگانه از منطقه واجب شرعی محسوب می‌ شود که طبعا پیامدهای آن را نیروهای مقاومت اسلامی در منطقه و جای جای جهان که از شهادت سردار سلیمانی متأثر شدند نیز مورد توجه قرار خواهند داد.

اجازه ندهیم دشمن اولویت های رسانه ای ما را تعیین کند

وی با اشاره به این که رسانه های انقلابی باید به فشار روانی به دشمن ادامه دهند، گفت: نباید دشمن اولویت های رسانه ای را تعیین کند، اولویت های رسانه های مقاومت همچنان باید شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و پیامدهای این قضیه از جمله راهبرد اخراج آمریکا از منطقه باشد، به همین جهت رسانه های مقاومت باید فعال، هوشمند و میدان دار میدان مبارزه جنگ ترکیبی باشند که تنها یک ضلع آن نبرد نظامی است.

انتقام سخت چند وجهی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: طبعا همانطور که گفتیم انتقام سخت چند وجه دارد؛ یک ضلع آن انتقام نظامی است که گام اول آن در عین الاسد اتفاق افتاد ولی ضلع دوم انتقام، انتقام با بهره گیری از فناوری های نرم و رسانه ای است و رسانه ها باید این انتقام نرم را شکل بدهند.

ضربه سهمگین عین الاسد معادلات آمریکا را بهم ریخت

وی با بیان این که حاج قاسم سلیمانی پیشگام شکل دهی به رسانه مقاومت در عرصه بین الملل بود، تصریح کرد: دشمن به دنبال سکوت، انفعال و وادادگی رسانه های مقاومت است؛ بعد از ضربه سهمگین عین الاسد که معادلات آمریکا را به هم ریخت و ترامپ را به لرزه انداخت ولی امپراتوری رسانه ای دشمن فعال شد و شروع به شایعه سازی و برنامه ریزی و طراحی و اولویت گذاری رسانه ای کرد.

آیت الله کعبی با بیان این که رسانه های مقاومت خط آتش انتقام را فعال باید نگاه دارند، تأکید کرد: ما باید در جنگ رسانه ای هم همچون جنگ نظامی بر دشمن پیروز شویم و در این زمینه مدیریت شرایط دشوار و ناگوار خیلی مهم است و باید در آماده باش کامل برای حفظ این دستاوردها باشیم، بنابراین جنگ رسانه ای شاید ضلع مهم انتقام سخت از دستگاه استکبار باشد از این رو باید آن را جدی بگیریم.

وظیفه حوزه های علمیه  و روحانیت
آیت الله کعبی تصریح کرد: روحانیت و حوزه‌های علمیه چه در قم و چه در نجف و در همه جهان اسلام وظیفه دارند که حداقل اعلام کنند وجود پایگاه‌های آمریکا در منطقه نامشروع و اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه واجب شرعی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شخصیت شهید سلیمانی پرداخت و خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب امام و رهبری است و ویژگی های شخصیتی ارزشمندی داشت که او را اسوه و ممتاز و در تراز انقلاب اسلامی در عرصه مدیرتی، سیاست و فرماندهی و راهبردی کرد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: ما در حال حاضر در مرحله شکل دهی دولت اسلامی هستیم که از سال 60 روی این مسأله تمرکز کرده ایم؛ ریشه و مشکل کجا است که هنوز به این دولت نرسیده ایم؟ این مسأله نیازمند ساختار چابک و نظام های اسلامی است ولی ضلع سومی هم در دولت اسلامی خیلی مهم است و آن هم منابع انسانی است.

وی با تأکید بر این که دولت اسلامی نیازمند مدل و الگو است، یادآور شد: منابع انسانی مثل مدل شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی و البته حاج قاسم سلیمانی باید تربیت شوند؛ رهبر معظم انقلاب در یک جلسه می‌ فرمودند اگر هشت میلیون معادل 10 درصد جمعیت کشور، نیروی مؤمن انقلابی پای کار تربیت شوند همه مسائل کشور حل می‌ شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم شهادت حاج قاسم سلیمانی را موجب بیداری، انسجام، انتقام سخت از استکبار و همت و نشاط و در یک جمله ایجاد تحول روحی در کالبد ملت ایران دانست و افزود: یکی از رسالت های رسانه های مقاومت این است که نگذارند این تحول بزرگ روحی توسط رسانه های استکباری به تدریج به فراموشی سپرده شده و معکوس جلوه داده شود.

شهید حاج قاسم سلیمانی اکسیر عظمت ملت ایران است

وی با بیان این که شهید حاج قاسم سلیمانی اکسیر عظمت ملت ایران است، بیان داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی فضائل شهدای دفاع مقدس را در خود جمع کرده بود و با شهدا زندگی می‌‌کرد؛ همچنانکه می‌ گفت شرط شهید شدن شهید بودن است و تا کسانی شهید نباشند شهید نمی شوند.

صداقت، صراحت و تقوای نظام و رهبری در ماجرای سقوط هواپیما

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانیه اخیر ستاد کل نیروهای مسلح در پی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری، گفت: این بیانیه نشانه صراحت و تقوای نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب است که اگر نظام مرتکب خطا و اشتباهی هم شود حتی اگر برای ما هزینه داشته باشد با مردم صداقت دارد و خدا هم وعده داده است که چنین افرادی را از بن بست نجات می‌ دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: این اشتباه همراه با هزینه هم برای مردم و جانباختگان بود و هم موجب خوشحالی دشمنان شد ولی نظام اسلامی این اشتباه را برعهده گرفته است که نشان از تقوای نظام دارد و همین تقوا مشکل را حل خواهد کرد.

آیت الله کعبی تصریح کرد: مردم باید خط رسانه ای و خط خبری روایت رسمی نظام را مورد تأیید قرار بدهند و اعتمادشان بیشتر شود و نباید باعث شود که اعتماد به خط خبری و روایت رسمی نظام از بین برود، هرچند دشمنان در این زمینه در طول تاریخ شکل دیگری عمل کردند./1330/پ201/ب

گزارش تصویری مرتبط

ارسال نظرات