۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۳۴۸۱۰
شمشادی در مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت:

حاج قاسم سلیمانی بیش از آن که سخن بگوید عمل می کرد

حاج قاسم سلیمانی بیش از آن که سخن بگوید عمل می کرد
فعال رسانه ای جبهه انقلاب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را سردار دل ها و شخصیتی اهل عمل دانست و گفت: او بیش از آن که سخن بگوید عمل می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت بعد از ظهر امروز به همت خبرگزاری رسا و با مشارکت 12 مرکز رسانه ای ملی و استانی در مسجد رفعت قم برگزار شد.

حسن شمشادی کارشناس مسائل منطقه در این مراسم حاج قاسم سلیمانی را سردار دل ها و فردی اهل عمل دانست و گفت: او بیش از این که سخن بگوید عمل می‌ کرد و چه کارهایی کرد که سخنی از آن به میان نیامده است.

وی با بیان این که حاج قاسم سلیمانی خود را نامزد گلوله ها کرده بود، گفت: در حدود نه سال پیش می‌ دانید که حاج قاسم سلیمانی بر سر زبان ها افتاد زمانی بود که باید بازنشسته می‌ شد و می‌ توانست در اوج بحران سوریه، دست زن و بچه خود را بگیرد و به روستای خود در کرمان برود ولی آغاز سن بازنشستگی ایشان آغاز عملکرد جدید ایشان بود.

شمشادی اضافه کرد: او حتی می‌ توانست از دفتر کار خود با وسائل ارتباطی نظامی که موجود است فرماندهی کند ولی ترجیج می‌ داد تا در خط مقدم نبرد در کنار مدافعان حرم باشد و موجب دلگرمی و روحیه بچه های بسیجی ایرانی و پاکستانی و افغانستانی باشد.

وی سخن از شخصیت برجسته حاج قاسم را کاری دشوار و سخت دانست و گفت: او خود را از مردم می‌ دانست و هیچ گاه اجازه نمی داد تا دست او را ببوسند ولی بارها دیدید که خم می‌ شد و دست پدران شهدا را می‌ بوسید و چه برخورد محبت آمیزی با فرزندان شهدا داشت.

این فعال رسانه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خبر اخیر ستاد کل نیروهای مسلح در ارتباط با خطای انسانی منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی خاطرنشان کرد: برخی از چند روز پیش بازار گمانه زنی ها را داغ کردند ولی رهبر معظم انقلاب به این گمانه زنی ها پایان داده و دستور داردند که صریحانه و با شجاعت اشتباه خود را اعلام کنید.

وی با بیان این که ناهماهنگی های درون بخشی، منجر به چنین فاجعه ای شده است، گفت: به هرحال اشتباه بزرگی رخ داد ولی دیدیم که اشتباه بزرگ تر در عدم اطلاع رسانی سریع تر رخ داد، جایی که رسانه های غربی مرتبا چیزی را می گفتند ولی رسانه ما سکوت کرده بود، این اشتباه بزرگتری بود که موجب تحمیل هزینه های سنگین تری شد ولی باز هم با تدبیر رهبر معظم انقلاب و ستاد کل نیروهای مسلح بیانیه خوبی صادر شده و اشتباه و خطای انسانی نیز متذکر شده است.

وی تصریح کرد: وقتی فعالانه در عرصه خبر حضور پیدا کنیم دشمن را از صحنه بیرون می‌ کنیم؛ همچنانکه وقتی چند سال پیش رهبر معظم انقلاب دچار کسالتی شدند و نیازمند جراحی بودند، صدا و سیما اول از همه وارد صحنه شد و خبر از سلامتی رهبر انقلاب داد ما مرتب از ایشان خبر دادیم و اجازه ندادیم تا رسانه های غربی از این مسأله استفاده نادرست کرده و اخبار کذب بدهد.

این کارشناس مسائل منطقه در ادامه خاطرنشان کرد: نباید اجازه می‌ دادیم که سه روز و سه شب رسانه های غربی آمریکایی و اروپایی خبر از اصابت موشک پدافند هوایی سپاه پاسدارن به هواپیمای اوکراینی بدهند و ما بعد از سه روز خبر دادیم و همان خبر را تأیید کردیم، مگر از همان ابتدا نمی دانستند؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی به دنبال تخریب سپاه هستند و تلاش دارند تا برخی از فرماندهان سپاه را مجبور به استعفا کنند، در این شرایط رسانه انقلابی باید بیدار و هوشیار باشد؛ قبول داریم فاجعه بزرگی رخ داده ولی در این فاجعه تنها نیروهای سپاه مقصر نبوده اند و یک خطای انسانی جمعی منجر به این اتفاق شده است./1330/ج

ارسال نظرات