۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۳۴۸۱۸

تصرف غیرقانونی موقوفات در استان آذربایجان غربی به حداقل رسیده است

تصرف غیرقانونی موقوفات در استان آذربایجان غربی به حداقل رسیده است
معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی اعلام کرد: زمین‌خواری و سوء استفاده از موقوفات به حداقل رسیده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا فروزش با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 77 رای به نفع موقوفات استان اخذ شده است اظهار کرد: در این رابطه تاکنون 17 رای اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت دو هزار و 497 رقبه سنددار شده‌اند تصریح کرد: تقریبا برای بیشتر رقبات استان اخذ سند مالکیت شده و آذربایجان‌غربی جزو استان‌های برتر کشور در اخذ سند مالکیت است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اگر بودجه مورد نیاز برای اخذ سند موقوفاتی که بدون سند مالکیت هستند اختصاص یابد تمامی آنها سنددار می‌شوند، بیان کرد: این مهم نیز نیازمند حمایت‌های دولتی است و در این راستا شهرستان‌های خوی، ارومیه و تکاب دارای بیشترین موقوفات بدون سند مالکیت هستند چون آمار موقوفات در این شهرها نسبت به سایر شهرستان‌ها زیاد است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه زمین‌خواری در زمین‌های موقوفی استان به حداقل رسیده است اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های حقوقی و تثبیت موقوفات فاقد سند، تعداد زمین‌خواری به حداقل رسیده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات