۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۶۳۴۸۳۶
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران:

سیره حضرت زهرا به عنوان سبک زندگی اسلامی مورد توجه طلاب قرار گیرد

سیره حضرت زهرا به عنوان سبک زندگی اسلامی مورد توجه طلاب قرار گیرد
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سیره حضرت زهرا (س) را درسی مهم برای همگان دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم ظهیری معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران، در گفت وگویی اظهار داشت: عمر کوتاه حضرت زهرا(سلام الله علیها) از لحاظ کمیت به روایت اهل شیعه و اهل سنت به دوران جوانی ختم شده است.

وی با بیان اینکه عمر با برکت این بانوی بزرگوار از لحاظ کیفیت دارای ابعاد وجودی بسیار اثرگذار بوده است، افزود: دوران زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) از حیث عبادت، ارتباط بنده صالحه خداوند که تکلیف مدار بوده، حیات خانوادگی، حیات سیاسی و اجتماعی بسیار پیام دار است.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: امام صادق(علیه السلام) در خصوص آیه «يا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اصْطَفاكِ عَلى‌ نِساءِ الْعالَمِينَ‌» می فرمایند که در این آیه این مقام براى حضرت مریم است که بزرگ زنان زمانه خویش بود، اما حضرت فاطمه (سلام الله علیها) سرور و پیشواى بانوان سراسر جهان هستى از آغاز تا پایان است.

حضرت فاطمه(س) الگوی بزرگی برای زنان است

وی گفت: این بانوی بزرگ اسلام برای خوبان از جنبه های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی می تواند الگوی بزرگی باشد.

خانم ظهیری، سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) را درسی مهم برای همگان دانست و افزود: این درس از سیره بانوی بزرگوار تنها به عنوان مطالعه تاریخ و شرح حال ایشان برای طلاب کفایت نمی کند بلکه باید به عنوان سبک زندگی اسلامی و الگو برای طلاب و جامعه امروزی و جوانان تبدیل به یک برنامه و مدل شود، برنامه ای که درس آموز و قابل اجراست.

وی بیان کرد: باید زمینه اجرایی شدن مدل زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی را فراهم سازیم و آن را آموزش دهیم و به عنوان چراغ و مدلی که بتوانیم دنبال روی ایشان باشیم، استفاده کنیم.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه مراجعه به دانشنامه فاطمی کمک بسیاری به الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) می کند، افزود: پیشنهاد می دهم که دانشنامه فاطمی تبدیل به یک واحد درسی در حوزه علمیه خواهران در سطح 2، سه و چهار شود تا طلاب از حیث دانشی بیشتر با سبک زندگی ایشان آشنا شوند و از حیث روشی بتوانند مدل ارائه دهند و از نظر تبلیغ نیز بتوانند آن را بهتر در جامعه منعکس کنند.

لزوم فراگیری دانشنامه فاطمی توسط طلاب

وی بیان کرد: اگر طلبه ای دانشنامه فاطمی را به خوبی فراگیرد می تواند آن را در جامعه به عنوان یک مدل ارائه دهد./1370/ج

ارسال نظرات