۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۶۳۴۹۲۳
خدمات اجتماعی طلاب (4)

طلبه‌ها وارد فعالیت اجتماعی شوند

طلبه‌ها وارد فعالیت اجتماعی شوند
حجت الاسلام امینی گفت: هر طلبه‌ باید بر اساس استعداد، فضای موجود و آموزش‌ها وارد کار شود، طلبه‌ها باید متناسب با استعداد خود به عرصه‌های مختلف ورود کنند.

حجت الاسلام احمد رضا امینی مدرس سطح عالی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ورود طلاب به برخی مسائل اجتماعی گفت: طلبه با تمسک به قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) و روایات باید در ابتدا مقدار نقشی که برای او در امور اجتماعی تعیین شده است را به دست بیاورد.

وی ادامه داد: گاهی مخاطبان ما متولیان تربیت طلاب هستند، یعنی کسانی که تاثیرگذارند و گاهی هم آحاد طلاب هستند، باید این دو از تفکیک شود.

این استاد حوزه بیان داشت: ابتدا باید مسئولینی که در حوزه علمیه کار می‌کنند، درک صحیح و بصیرت جدی نسبت به اجتماع، آسیب‌های اجتماعی، منشاء مشکلات داشته باشند و همچنین درک صحیح از اینکه تا چه مقدار می‌توانیم در این مسائل تاثیرگذار باشیم.

وی اضافه کرد: این از روایات و سخنان امام خمینی و امام خامنه‌ای قابل استخراج است؛ باید در بدنه تاثیرگذار حوزه چیزی به وجود بیاید تا وقتی طلبه وارد فضای اجتماع می‌شود، با آموزش‌های کامل و جامع وارد شود.

مدرس سطح عالی حوزه گفت: در حال حاضر تناسبی بین آموزش‌های داخل حوزه چه از نظر محتوای کتب آموزشی و چه از نظر بحث‌های پژوهشی با نیازهای جامعه نیست.

وی با اشاره به مباحث فرهنگی موجود خاطرنشان کرد: هر طلبه‌ای باید استعدادهای خود، فضای موجود و آموزش‌های دیده شده را در نظر بگیرد و وارد این فضا شود.

حجت الاسلام امینی عنوان کرد: طلبه‌ها باید ابتدا در فضای حوزه طلبگی پخته‌ شوند تا بتواند در اجتماع نقش آفرینی کنند. طلبه‌ها باید متناسب با استعداد خود به عرصه‌های مختلف ورود کنند. /882/ 302/

ارسال نظرات