۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۶۳۵۰۳۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بندگان صالح دارای قلب سلیم هستند

بندگان صالح دارای قلب سلیم هستند
آیت الله محمدی ری شهری با توجه به کلام اهل بیت(ع) به تبیین قلب سلیم پرداخت و گفت: بندگان صالح دارای قلب سلیم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان، یکشنبه پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، گفت: مهمترین ویژگی بندگان صالح خداوند سلامت قلب است.

وی درباره علامات صحت و سلامت قلب، بیان داشت: یکی از نشانه های قلب سلیم ادراکات بیشتر قلبی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همانگونه که انسان ادراکات ظاهری دارد دارای یک سلسله ادراکات باطنی نیز هست البته کسانی که دارای قلب سلیم کامل هستند.

آیت الله ری شهری با استناد به روایات مبنی بر اینکه قلب آدمی چشم دارد، اظهار داشت: همچنین در روایاتی دیگر آمده که قلب آدمی گوش هم دارد، کسانی که از سلامت قلب برخوردار هستند با گوش دل یک سلسله ادراکات باطنی را می شنوند.

وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: حضرت فرمودند: دل انسان دو گوش دارد که یکی روح ایمان نام دارد و با آدمی نجوای خیر می‌کند و تشویق می کند تا انسان عمل صالح انجام دهد و گوش دیگر یسار است که شیطان از طریق آن انسان را دعوت به شر می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر شیطان بر انسان غلبه کند رفتار و عملکرد او شیطانی می شود اما برعکس اگر روح ایمان برانسان غالب شود آدمی رفتار مومنان خواهد داشت.

آیت الله ری شهری اضافه کرد: برای رسیدن به قلب سلیم تلاش و کوشش باید کرد. انسان مومن با توجه به ندای فرشته درونی است که اعمال شایسته انجام می دهد./۸۱۳/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات