۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۳۴۹۱۱
رییس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی:

جوانان پرچمدار بیانیه گام دوم انقلاب هستند

جوانان پرچمدار بیانیه گام دوم انقلاب هستند
نادری با بیان اینکه ایران نقش مهمی در تغییر نظم جهانی موجود دارد، گفت: جوانان پرچمدار بیانیه گام دوم انقلاب هستند و می توانند نظم جهانی را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد نادری عضو هیات علمی گروه انسان شناسی دانشگاه تهران و رییس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی، امروز در نشست تخصصی وحدت اقوام در نظام ج.ا.ا با محوریت «الگوی تحقق عزت ملی، استقلال، آزادی و حفظ مرزبندی با دشمن» که در ساختمان بسیج اساتید برگزار شد به ارائه مقاله با موضوع اتحاد ملی الگوی هویت پایه در چشم انداز بیانیه گام دوم پرداخت و گفت: سه بخش کلی را می توان برای بیانیه گام دوم بیان کرد.

وی با اشاره به بخش نخست، ابراز کرد: بخش نخست مربوط به پیش از انقلاب و فضای حاکم در کشور می شود، فضای قبل از انقلاب یک فضای دوقطبی سرد یا به نوعی فضای استعماری بود؛ رهبر انقلاب در این بخش اشاره به اقدام عظیم انقلاب در نابودی فضای دوقطبی بین المللی دارند.

رییس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هم اکنون در نقطه ای قرار دارد که می تواند نظم جهانی را تغییر دهد، اظهار داشت: حمله ایران به پایگاه های نطامی آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بود چرا که هیچ دولتی جرات حمله به پایگاه های ایالت متحده را در اقصی نقاط جهان نداشت.

نادری مسبب اصلی سانحه سرنگونی هواپیمای اکراینی را آمریکا دانست و گفت: مردم نباید فراموش کنند که این بازی و تخاصم را ایالات متحده با ایران شروع کرد و نخبگان باید این مهم را برای جامعه تشریح و تبیین کنند. می توان گفت این حمله شروعی برای تغییر نظم جهانی خواهد بود و این اتفاق امروز در خط گسل آسیای غرب در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در این تغییر نظم جهانی برعهده دارد، اظهار داشت: در آینده خواهیم دید که ایران چه سهم مهمی در این تغییر معادلات نظم سیاسی عهده دار خواهد بود؛ تمام تکاپوهایی که ایالات متحده علیه انقلاب اسلامی انجام می دهد به خاطر آن است که ایران را دچار تشتت و آسیب کنند.

رییس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی تشییع تاریخی پیکر مطهر سردار سلیمانی را بسیار بی نظیر و غیر قابل انتظار دانست و ابراز کرد: تشییع تاریخی و حماسی پیکر مطهر شهید سلیمانی یک سرمایه اجتماعی ویژه ای ایجاد کرد که می توانست این سرمایه یک پشتوانه مهم برای سپاه پاسداران و کلیت جمهوری اسلامی ایران برای تقابل جدی با استکبار و تغییر معادلات نظم جهانی باشد که متاسفانه با دستاویزی که دشمن پیدا کرد بر آن شدند به اتحاد به وجود آمده ضربه بزنند.

نادری با اشاره به قسمت دوم بیاینه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بخش دوم به راهی که در این چهل سال پیش آمدیم اشاره می کنند و به بیان خدماتی که جمهوری اسلامی ایران در این مدت عرضه می پردازند.

وی درباره بخش سوم، عنوان کرد: در بخش دوم حضرت آقا به وظایف مردم بخصوص جوانان اشاره می کنند که نقش مهمی را در آینده انقلاب برعهده دارند.

رییس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی با اشاره به بحث اقوام در بیانیه گام دوم، عنوان کرد: در گام دوم انقلاب قطب سازی رشته های دانشگاهی در مناطق دارای تنوع قومی با توجه به نیازها و ضرورت ها، معرفی شخصیت های اخلاقی بومی در مناطق قومی، تعیین جایگاه مناطق دارای تنوع بومی در اقتصاد مقاومتی و تبیین اقدامات عدالت محور جمهوری اسلامی ایران در مناطق قومی بسیار مهم به شمار می رود.

نادری در پایان خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم باید خوب مورد مطالعه قرار گیرد و محورهای آن به درستی عملیاتی شود، نباید با بیانیه گام دوم انقلاب همانند بسیاری از اسناد که صادر می شود برخورد کرد./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات