۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۳۵۰۷۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

گفتمان غالب در جامعه باید حرکت در مسیر تمدن سازی اسلامی باشد

گفتمان غالب در جامعه باید حرکت در مسیر تمدن سازی اسلامی باشد
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: گفتمان و رویکرد غالب در جامعه دینی باید حرکت در مسیر تمدن سازی جهانی اسلام بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع مربیان شجره طیبه صالحین، با تأکید بر اهتمام ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب در طرح شجره طیبه صالحین، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب کلیدواژه‌هایی به ما داده‌اند که حرکت به سمت تمدن سازی اسلامی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این راستا باید گفتمان و محور حرکت ما، گفتمان تمدن ساز بوده و بستر تمدن سازی اسلامی در سطح جامعه و دنیا فراهم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: پیش از اینکه وارد کلیدواژه‌ها در بیانیه گام دوم انقلاب شویم باید به مقدمه قرآنی و روایی آن توجه داشته باشیم و آیات قرآن که بر تمدن سازی و گسترش اسلام در تمام جهان تأکید دارند را مرور کنیم.

وی با بیان اینکه به این آیات، به عنوان آیات تمدن ساز مطرح است، افزود: خداوند در آیه 5 سوره قصص می‌فرماید: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» و تأکید می‌کند ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امید داریم خداوند به‌وسیله این نورها دل ما را نورانی کرده و جامعه را از ظلمات دور نگاه دارد و حلقات صالحین، مربیان، سرمربیان، استادیاران و ائمه جمعه و جماعات هم باید تلاش کنند در این راه قدم بردارند.

وی در ادامه با اشاره به آیه «وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلاَّ رَحْمَةً»، گفت: خداوند خطاب به رسول گرامی اسلام می‌فرماید: ما تو را جز برای رحمت جهانیان نفرستادیم، این آیه شریفه به صراحت می‌گوید پیامبر اسلام رحمة للعالمین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این رحمة للعالمین بودن وقتی تحقق پیدا می‌کند که ما بگوییم یک روزی خواهد رسید که حاکمیت اسلام جهانی خواهد شد و همه تحت پوشش پیامبر و اهل‌بیت قرار خواهند گرفت.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: لازمه رحمة للعالمین بودن یک تمدن گسترده جهانی است که با اقتدار تمام عالم را پوشش دهد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات