۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۳۲۲۸۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

علما و روحانیان ارکان دین‌داری در جامعه اسلامی هستند

علما و روحانیان ارکان دین‌داری در جامعه اسلامی هستند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: علما جزء افرادی هستند که مردم به آن‌ها اعتماد دارند و اعتماد آن‌ها هم به‌گونه‌ای است که علما را جزء رکن و ارکان مملکت اسلامی می‌دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت طلاب در گام دوم انقلاب، اظهار کرد: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند آنچه در تمدن نوین اسلامی قرار است اتفاق بیفتد جز با مدیریت جهادی تحقق پیدا نمی‌کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در این راستا باید طرف جهادی باشد و جهادی کار کند تا در آینده بتواند مدیر فرهنگی و روحانی جهادی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم آغاز یک حرکت تمدنی در منظومه فکری حضرت آقا است؛ ازاین‌رو باید در مورد بیانیه گام دوم، کار کارشناسی کرد چون بیانیه به معنای اعلام موضع بوده و یک فراخوان ملی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خطاب به طلاب و روحانیان، گفت: باید با محوریت جوانان و بر اساس مفاد بیانیه گام دوم در بحث مرزبندی با دشمن کار کنید و بدانید دشمن کجا را هدف قرار داده و می‌زند.

وی افزود: حضرت آقا فرمود باید در قالب کار و فعالیت فرهنگی، جنگ نرم دشمن را به‌صورت تقابل و مقابله‌به‌مثل جواب داد در غیر این صورت نمی‌توانیم در برابر این هجمه مقاومت کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اهمیت کار جهادی در چله دوم انقلاب، اظهار کرد: از تمام دوستان بالأخص اساتید و مدیران مدارس علمیه درخواست می‌کنم در اردوهای جهادی که خواسته حضرت آقا در بیانیه گام دوم از جوانان است، ورود پیدا کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه در مورد خصوصیات طلبه فاضل و انقلابی، گفت: طلبه باید زمان‌شناس باشد و همان‌گونه که امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: خدا رحمت کند شخصی را که بفهمد از کجا آمده و الآن در چه زمانی است و قرار است به کجا برسد.

وی افزود: در این راستا بهتر است انسان در هر کاری پایه ریز اصلی باشد، مانند پیاده‌روی اربعین که الآن خیلی از انسان‌ها در آن شرکت می‌کنند ولی تا چند سال قبل غریب بود و کسانی که این کار را پایه‌ریزی کردند مشمول رحمت ویژه الهی هستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: علما جزء افرادی هستند که مردم به آن‌ها اعتماد دارند و اعتماد آن‌ها هم به‌گونه‌ای است که علما را جزء رکن و ارکان مملکت اسلامی می‌دانند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: مردم علما را رکن دین‌داری در این مملکت را می‌دانند و برای علما و فضلا احترام و اهمیت خاصی برخوردار هستند؛ ازاین‌رو باید قدر این جایگاه را بدانیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات