۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۹۸۹۴
فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی مطرح کرد؛

گروه جهادی طلاب خراسان شمالی پیشگام خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان بود

گروه جهادی طلاب خراسان شمالی پیشگام خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان بود
فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: بعد از حادثه سیل در استان، گروه جهادی بسیج طلاب نخستین گروه جهادی بود که پیش‌گام سایر گروه‌ها برای کمک‌رسانی وارد صحنه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سرهنگ ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب گروه‌های جهادی استان، با تجلیل از خدمات طلاب و روحانیان جهادگر، اظهار کرد: بعد از حادثه سیل در خراسان شمالی، گروه جهادی بسیج طلاب نخستین گروه جهادی استان بود که پیش‌گام سایر گروه‌ها در کمک‌رسانی به مردم و کاهش آلام و مصیبت‌های وارده وارد صحنه شد.

وی در ادامه تصریح کرد: سه هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی در استان به‌ویژه از ابتدای مردادماه در پروژه‌های محرومیت‌زدایی و مساکن آسیب‌دیده از سیل شرکت کرده‌اند و بر اساس اعلام بسیج سازندگی کشور در مرحله دوم رتبه اول پیشرفت ساخت مسکن را داریم؛ زیرا گروه‌های جهادی ما بر روی این موضوع متمرکز شده‌اند.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: همان‌طور که در دفاع مقدس پیشکسوتان ما با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) حرکت جهادی انجام داده و دشمن را عقب بردند امروز هم با توکل به خدا و همت بسیجیان روزبه‌روز پیشرفت‌های شگرفی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی رقم می‌زنند.

وی اظهار کرد: یکی از رویکردهایی که با شکل‌گیری گروه‌های جهادی عملیاتی شده است رویکرد گروه جهادی خدمات محور است؛ زیرا تشکیل گروه‌های جهادی خدمات محور از ضروریات محسوب می‌شود.

سرهنگ چمن افزود: رویکرد دیگر گروه‌های جهادی جغرافیا محور است که در این رویکرد گروه‌های جهادی را پیرامون مسجد و محل زندگی خود تشکیل داده و به گره‌گشایی از کار مددجویان و مستضعفان پیرامون خود می‌پردازیم که این رویکرد هزینه‌ها را کاهش و بازدهی را افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید ابتدا محیط پیرامون خود را دریابیم، گفت: باید هرکدام از ما در محیط پیرامون زندگی خود گروه جهادی خدمات محور را تشکیل دهیم و خدمات مختلف را به اطرافیان خود عرضه کنیم.

سرهنگ چمن افزود: گروه‌های جهادی خدمات محور از چند ماه پیش در مساجد راه‌اندازی شده و با توجه به مسائل و مشکلاتی که در جامعه است این گروه‌های جهادی باید به بسیاری از امور به‌صورت جهادی ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا بیشترین بحث رفع مشکل معیشتی اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها است، اضافه کرد: تشکیل صندوق‌های محله محور یکی دیگر از کارهای گروه‌های جهادی خدمات محور بوده و طی دو سالی که این صندوق‌ها راه‌اندازی شده‌اند، طرح ایجاد اشتغال وام بدون وام را در راستای کار خود قرار داده و طرح مزبور در کل کشور کلید خورده است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات