۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۲۸۶۳۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحیه و تفکر بسیجی در ایران اسلامی فرهنگ و گفتمان عمومی است

روحیه و تفکر بسیجی در ایران اسلامی فرهنگ و گفتمان عمومی است
امام جمعه بجنورد گفت: هر کسی که آماده است از انقلاب اسلامی و خون شهدا دفاع کند بسیجی است چه در این نهاد ثبت‌نام کرده باشد چه نکرده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش شکوه اقتدار بسیجیان، به تبیین جایگاه و نقش بسیج در انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه بسیج مولود انقلاب است، افزود: انقلاب اسلامی ما برکت بود و برکت آفرین شد؛ زیرا این پدیده مبارک در این زمان کاری کارستان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در کنار سفره انقلاب پدیده‌های دیگری به وجود آمد که مایه خدمت و برکت و عزت نظام و مردم شدند و نیروی مقاومت بسیج یکی از این پدیده‌های مبارک است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بسیج یکی از نهادهای بی‌تکلف، کم‌خرج و پرکار است؛ زیرا بودجه کلانی نداشته و تشکیلات اداری به آن معنا ندارد ولی بیلان کاری خوب و موفقیت‌آمیزی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از علل این موفقیت اخلاص و خداباوری بنیان‌گذار بسیج بود؛ چراکه وقتی امام راحل فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را دادند می‌دانست بسیجیان به‌صورت خودجوش و در کنار نیروهای اداری می‌توانند در پیشرفت انقلاب مؤثر باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بسیج مائده انقلاب بوده و این سفره به برکت انقلاب پهن شد و در این چند دهه هم منشأ خیر و برکات فراوانی برای مردم، اسلام، انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

وی اظهار کرد: اکنون در همه محلات و مساجد هر جا معنویتی پررنگ هست بسیج حضور داشته و اعلام حضور می‌کند که این نشان می‌دهد نهال بابرکت بسیج به ثمر نشسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فراگیری روحیه و تفکر بسیجی در کشور، افزود: اکنون روحیه و تفکر بسیجی در ایران اسلامی فرهنگ و گفتمان عمومی است.

وی اضافه کرد: همه کسانی که روحیه بسیجی دارند در زمره نیروهای بسیج هستند؛ زیرا ممکن است کسی از نظر ساختاری در بسیج ثبت‌نام نکرده باشد اما روحیه بسیجی و انقلابی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گفتمان و فرهنگ بسیج در کشور تعریف عمومی دارد و بر این اساس هر کس که آماده است از انقلاب اسلامی و خون آورد شهدا دفاع کند بسیجی است چه در این نهاد ثبت‌نام کرده باشد چه نکرده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: ما این روحیه را می‌ستاییم و با این نگاه همه ملت ایران بسیجی هستند و با روحیه جهادی و بسیجی فعالیت می‌کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات