۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۳۰۵۷۲
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

وحدت حوزه و دانشگاه فضای مفاهمه بین دو قشر حوزوی و دانشگاهی را تقویت کرد

وحدت حوزه و دانشگاه فضای مفاهمه بین دو قشر حوزوی و دانشگاهی را تقویت کرد
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ایده وحدت حوزه و دانشگاه فضایی نوین و جدید برای مفاهمه و گفت‌وگو بین دو قشر حوزوی و دانشگاهی پدید آورد.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت حوزه و دانشگاه، به تبیین موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در گام اول انقلاب اسلامی پرداخت.

وی افزود: با شهادت مظلومانه شهید مفتح در دانشکده الهیات دانشگاه تهران، موجی جدید پدید آمد و به ابتکار امام راحل این روز به عنوان یک نقطه آغاز، به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه از رهگذر این روز نگرش‌های جدید و نگاه‌های جدید متولد شد، اضافه کرد: در گام اول انقلاب اسلامی اتفاقات درخشانی رقم خورد؛ ازجمله اینکه فضایی نوین و جدید برای مفاهمه و گفت‌وگو بین دو قشر حوزوی و دانشگاهی پدید آمد و تلاش‌های با برکتی به ثمر نشست.

وی افزود: بر اثر این اقدام فاصله بین حوزه و دانشگاه با حضور استادان حوزوی در دانشگاه و اساتید دانشگاه در مؤسسات علوم انسانی حوزوی، کاهش یافت.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: در این چند دهه توجه به علوم انسانی جدید در حوزه دوچندان و به تأسیس دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات علمی و آموزشی و پژوهشی و تربیت هزاران نفر از طلاب و دانشجویان منجر شد که برکات فراوانی را برجای گذاشته است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: از رهگذر این وحدت راهبردی، آثار علمی عمیق و راهگشایی از برکات اندیشه و قلم دانشمندان حوزوی و دانشگاهی پدید آمد.

وی اضافه کرد: همچنین به برکت این وحدت رشته‌های جدید تحصیلی در دانشگاه و حوزه، همراه با تبادل استاد و دانشجو بین این دو نهاد به وجود آمد و به بالندگی و رشد رسید.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار کرد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها علیرغم برخی کاستی‌ها، با حضور روحانیون و اساتید فرهیخته برکات فراوانی را از خود در دانشگاه‌ها به جای گذاشته است.

وی افزود: تأسیس حوزه‌های علمیه در دانشگاه و توجه دانشجویان برای تحصیل در حوزه از یک‌سو و علاقه طلاب برای تحصیل در دانشگاه - علیرغم نقدهایی که ممکن است وارد باشد- زمینه‌های جدیدی را برای پیوند و وحدت حوزه و دانشگاه پدید آورد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات