۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۲۷۰۲۶
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

محبت اهل‌بیت عامل وحدت بین مسلمانان است

محبت اهل‌بیت عامل وحدت بین مسلمانان است
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در حالی که همه امت، اهل‌بیت را مرکز محبت و اخلاص قلبی خود قرار می‌دهند، پس حب اهل‌بیت باید عامل وحدت باشد و نه تفرقه.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: باید با استفاده از این هفته عوامل مهم و اساسی وحدت بحث و بررسی شوند تا برای طالبان حقیقت و منادیان وحدت، سرلوحه برنامه‌ریزی و اهتمام و اقدام باشد.

وی ایمان راستین به اسلام و تعالیم قرآن و تأسی به سیره پیامبر و رواج فرهنگ اخوت اسلامی را از عوامل مهم وحدت‌آفرین برشمرد و افزود: آگاهی کامل به دین و دوری از جهل و برداشت‌های انحرافی، دوری از هواهای نفسانی و تمسک به اهل‌بیت (ع) و سیره عملی آنان ازجمله ملزومات تحقق وحدت اسلامی در جامعه است.

حجت‌الاسلام احمدی دوری از ریاست‌طلبی و انگیزه‌های سیاسی و اجتناب از توجه به امتیازات دنیوی ازجمله حسب و نسب، عصبیت‌های قومی و نژادی، تفاخر به مال و ثروت و... را از دیگر ملزومات وحدت ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت عدم تأثیرپذیری از دشمنان دین و القائات استعمارگران در این مسیر، خاطرنشان کرد: ایجاد نظام عادلانه اجتماعی و اقتصادی، صله‌رحم، تواصل، توادد و تراحم، توجه به هدف مشترک همه مسلمانان یعنی توحید و اعتلای کلمة الله و مقدم داشتن مصالح دین بر مصالح دنیوی از دیگر مواردی است که در راستای تقویت وحدت جامعه اسلامی باید مورد توجه همگان باشد.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: شبهه‌زدایی و تشکیل نهادی علمی برای بررسی انواع اختلافات جوامع اسلامی اعم از اختلافات اعتقادی، مذهبی، فقهی، سیاسی - اجتماعی و شناسایی موانع وحدت و عوامل تفرقه و توجه به عواقب شوم تفرقه و سرنوشت فعلی مسلمانان از دیگر مواردی است که لازم است اهتمام تام و تمامی نسبت به آن داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه محبت اهل‌بیت، عامل وحدت مسلمین است، خاطرنشان کرد: حال که همه امت، اهل‌بیت عصمت و طهارت را مرکز محبت و اخلاص قلبی خود قرار می‌دهند، پس حب اهل‌بیت باید عامل وحدت باشد و نه تفرقه.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب هم تأکید دارند به‌وسیله محبت اهل‌بیت، می‌شود در میان مسلمین اجماع ایجاد کرد و می‌شود این را محوری برای اتّحاد و اتّفاق مسلمین قرار داد.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: بر اساس رهنمود رهبری همچنان که وجود مبارک پیغمبر اسلام وسیله و محور وحدت بین مسلمین است و همچنان که قرآن و کعبه شریف محور اتّحاد مسلمین است، محبت اهل‌بیت هم می‌تواند محوری برای اتّحاد مسلمین بوده و دل‌ها را به هم نزدیک کند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات