۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۲۷۰۵۷
امام جمعه بجنورد:

وحدت دنیای اسلام نقشه راه غلبه بر استکبار جهانی است

وحدت دنیای اسلام نقشه راه غلبه بر استکبار جهانی است
امام جمعه بجنورد گفت: تقویت وحدت و انسجام امت اسلام نقشه راهی برای غلبه بر استکبار جهانی و برتری بر دشمن مشترک اسلام و مسلمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان فرهنگی استان، با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: ابتکار امام راحل در نام‌گذاری این هفته به عنوان هفته وحدت منشأ خیرات و برکات فراوانی شده است.

وی افزود: شاید آن روز که حضرت امام خمینی (ره) ایام مبارک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را هفته وحدت نام‌گذاری کرد، کسی بر اهمیت این نام‌گذاری و ضرورت آن تا به این اندازه که امروز شاهد آن هستیم واقف نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گذر زمان و تحولات چهار دهه اخیر نشان داد که استراتژی ایجاد تفرقه همواره مهم‌ترین راهبرد تهاجم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بوده که در سطوح مختلف تلاش دارند تا ملت ایران و جهان اسلام را پاره پاره و در حال تنش و درگیری ببینند.

وی ادامه داد: این سیاست اتفاقاً آن زمانی اوج می‌گیرد که شاهد تحولات رو به رشد و هم‌افزا در جهان اسلام و علیه منافع بیگانگان هستیم، آخرین نمونه آن شکل‌گیری خیزش و بیداری اسلامی در مصر و تونس و لیبی و بحرین و یمن بود که می‌رفت این سونامی تا دیگر کشورهای ارتجاع طلب منطقه را نیز در برگیرد؛ اما در این حین بود که بار دیگر استراتژی قدیمی تفرقه بینداز و حکومت کن با شدت بیشتری در خدمت بیگانگان قرار گرفت و جریان تکفیری با محوریت ایجاد درگیری و جنایت ورزی در منطقه زاده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش منادیان وحدت در جلوگیری از این روند، افزود: حضرت امام (ره) را می‌توان بزرگ‌ترین منادی وحدت در عصر حاضر دانست که در اظهار نظرات خود بارها به این مهم تأکید ورزیدند و ملت‌های مسلمان جهان اسلام و مسؤولین و جریان‌های سیاسی را پایبندی به اصل وحدت دعوت کردند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل وحدت را رمز پیروزی می‌دانستند، اضافه کرد: ایشان با صراحت حکم شرعی داده و اعلام می‌کنند که واجب است بر همه مسلمین که با هم باشند و در جایی دیگر خطاب به مسؤولین بیان می‌دارند: همه باید با هم باشند. این یک تکلیف الهی شرعی است به عهده ما و به عهده همه ملت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در طول سه دهه اخیر بر همان راه حضرت امام (ره) تأکید فراوان داشته و از هر فرصتی برای همگرایی جهان اسلام بهره برده‌اند.

امام جمعه بجنورد گفت: درواقع بر اساس نظر امامین انقلاب، تقویت وحدت و انسجام امت اسلام نقشه راهی برای غلبه بر استکبار جهانی و برتری بر دشمن مشترک اسلام و مسلمین است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات